Problemer med file_get_contents
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 04-04-04 17:45

Hejsa

Jeg har et mini CMS, hvor jeg bl.a. har lavet et
filpublicerings-modul. Det fungerer fint nok, men som en ekstra
feature vil jeg gerne vise brugerne filstørrelsen, inden de downloader
filen.

Jeg har derfor lavet denne funktion, som jeg efterfølgende bruger:

function RemoteFileSize($remote_file) {
$file = file_get_contents($remote_file);
return round(strlen($file)/1024,1);
}

RemoteFileSize('http://www.bodudek.dk/logo.gif');

- og det fungerer på sin vis fint nok. Men når jeg render en liste med
20 filer igennem, så tilter den. Jeg gætter på, at det er fordi den
overfører filerne, før den kan snuppe filstørrelsen.

Filerne ligger alle samme sted, som funktionen køres fra, men jeg har
ikke haft held med at få det til at virke med en relativ sti til
filen.

Hvad er problemet?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 04-04-04 18:06

[...]

ach.. nevermind.. var mig, der var en fjoller.. skulle bare bruge
filesize() direkte på filen, så kørte det..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk