Filupload - hvor fejler den
Fra : Tobias Nielsen

Dato : 04-04-04 14:49

Hejsa

Jeg har lidt problemer med at få noget filupload til at funke. Er der en der
kan se hvor det går galt ?

Mit formfelt ser således ud:
<input name="upfil" type="file" class="produkt_form">
(der er husket formtags, klipper lidt for overskulighedens skyld :)

PHP kode der gerne skulle uploade til mappen "billeder", der ligger i samme
mappe som php filen. Bliver kaldt ved submit,

/* Hvor på serveren */
$updir = "./billeder";

/* Destinationer */
$fra = $_FILES["upfil"]["tmp_name"];
$til = $updir."/".$_FILES["upfil"]["name"];

/* Upload */
move_uploaded_file($fra, $til);

Med venlig hilsen
Tobias

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 04-04-04 15:39

Tobias Nielsen wrote:
> Hejsa
>
> Jeg har lidt problemer med at få noget filupload til at funke. Er der en der
> kan se hvor det går galt ?

har du sat den rigtige encoding på din form ?
<form .... enctype="multipart/form-data">
</form>

--
excuse of the day : Small animal kamikaze attack on power supplies
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 04-04-04 17:04

"Ulrik Nielsen" <un.spam@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> har du sat den rigtige encoding på din form ?
> <form .... enctype="multipart/form-data">
> </form>

Hej Ulrik

Det var præcist der problemet lå.. nogle gange stirer man sig bare blind.
Tak for hjælpen.

/Tobias