Vedr. PostNuke mv.
Fra : Arne Feldborg

Dato : 03-04-04 23:17

Hejsa..

Jeg skal i løbet af sommeren tage et nyt domæne i brug til hovedparten
af mine aktiviter, og jeg ønsker ved den lejlighed at systematisere og
forenkle administrationen af disse.

Jeg har i den forbindelse overvejet (ja næsten besluttet) at bruge
PostNuke som udgangspunkt, men har lige et par spørgsmål til de mere
erfarne gutter.

Alt det der haløj med afstemninger om dette eller hint og given point
til dette eller hint indlæg etc. har jeg ikke brug for, men ok det kan
man jo vælge fra. Men det forekommer mig dog at netop dette har en ret
fremtrædende plads i PostNuke, findes der andre lignende (og generelt
lige så gode) systemer der i højere grad handler om at præsentere
materialet og gøre det lettilgængeligt.?

Jeg kunne godt tænke mig at få en indikator på hver eneste side der
angiver præcist hvor i hierarkiet brugeren befinder sig. Er dette
umidelbart muligt i PostNuke, eller er det noget der skal hentes 'ude i
byen'.?

Og endelig, men ikke mindre vigtigt, jeg får nok brug for et lille
debatforum. Ikke noget stort forkromet noget, men noget der ligner eet
eller to fora, hvor brugerne kan udveksle synpunkter og erfaringer om
lige præcist det emne (slægtsforskning og lokalhistorie) i lige præcist
det område (Hammerum herred) som webstedet skal handle om.

Kan man bruge PostNukes indbyggede funktioner til dette, eller skal man
bruge noget eksternt.?
Uanset svaret vil henvisninger til relevante steder blive værdsat.

De eksempler jeg hidtil har set på brugen af PostNuke i den sammenhæng
(incl. den på PostNukes egne sider) forekommer mig mildest talt
forvirrende og uoverskuelige.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred