Subdomæne sammen med index fil
Fra : Jimmy E. Frederiksen

Dato : 02-04-04 11:13

Hej!

Jeg bruger nedestående subdomæne script til at redirecte til mine mapper:

<?php
if ($HTTP_HOST == "test1.domaene.dk") {
header("location: http://www.domaene.dk/test1/");
}
else if ($HTTP_HOST == "test2.domaene.dk") {
header("location: http://www.domaene.dk/test2/");
}
else {
header("location: http://www.domaene.dk/index2.php");
}
?>

Kan jeg undgå at jeg bliver nødt til at have to "index" filer? Altså nu er
jeg nødt til at have en index2.php at redirecte til da scriptet ellers ville
stå og loope.

Kan man gøre sådan at scriptet stopper på en eller anden måde, så jeg kan
have scriptet sammen med mit øvrige indhold i en og samme index.php fil?

Jimmy

Fra : Bo

Dato : 02-04-04 11:18

Hej Jimmy

Ikke at jeg er ekspert, men måske kan følgende anvendes:

> <?php
> if ($HTTP_HOST == "test1.domaene.dk") {
> header("location: http://www.domaene.dk/test1/?firstrun=false");
> }
?>

Så tjekker du på variablen "firstrun", hvis den er sat, så tjek for
subdomain.

Mvh.
Bo

Fra : Jimmy E. Frederiksen

Dato : 02-04-04 12:37

"Bo" <no_name@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> ?>
>
> Så tjekker du på variablen "firstrun", hvis den er sat, så tjek for
> subdomain.

Jeg har grublet lidt over dit forslag og kan nok godt følge dig - og så
alligevel ikke helt.

Mener du at jeg så skal lave noget ala:
if (isset($_GET['firstrun']) && $_GET['firstrun'] == "false")

Nej, jeg er vist ikke helt med.

Jimmy

Fra : Dennis Newel

Dato : 02-04-04 11:47

Jimmy E. Frederiksen wrote:
> Hej!
>
> Jeg bruger nedestående subdomæne script til at redirecte til mine mapper:

nu er der vel en god grund til at de ikke bruger webserveren til at
håndtere de forskellige domæner? det er en relativ simpel ting at lave i
apache...

./Dennis

Fra : Lars K.

Dato : 02-04-04 13:02

In article <406d448c$0$224$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
dennis@newel.dk says...
> nu er der vel en god grund til at de ikke bruger webserveren til at=20
> h=E5ndtere de forskellige dom=E6ner? det er en relativ simpel ting at lav=
> e i=20
> apache...

Hvad mener du med dette?

--
Lars - 9000 Østbyen
Mit legerum :) http://www.evt.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-04 12:12

Jimmy E. Frederiksen wrote:
> [...]
> have scriptet sammen med mit øvrige indhold i en og samme index.php fil?

Hvis scriptet bliver kørt fra din index.php fil, kan du blot
undlade den sidste else sætning.

--
Mvh.
Martin Møller Bæk

Fra : Jimmy E. Frederiksen

Dato : 02-04-04 12:46

> Hvis scriptet bliver kørt fra din index.php fil, kan du blot
> undlade den sidste else sætning.

Tak, Martin - det virker! Jeg troede egentlig bare at man altid skulle have
en 'else' hvis man havde en 'if'.

Jimmy

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-04-04 15:08

Jimmy E. Frederiksen skrev:

>Tak, Martin - det virker! Jeg troede egentlig bare at man altid skulle have
>en 'else' hvis man havde en 'if'.

Det er ikke noget krav i de sprog jeg kender, men det er en
tricky fejl at glemme en 'else', så det er en god ting at have i
baghovedet.

Imidlertid er det en fordel at undlade den når koden én efter én
sender 'uvelkomne gæster' et andet sted hen. Så ved man at resten
skal have lov at gå videre.

--
Bertel