Problem med at bruge variabel i SELECT
Fra : Nederbasse

Dato : 02-04-04 09:50

Hello

Jeg skal hente noget fra en mysql db ud fra en given værdi der bliver sendt
i queryen men det eneste jeg kan få er en total tom side -ingen fejl.
Det ser sådan ud:

<?php
$fag=$_GET['fag'] ;
connection o.s.v.

$result = mysql_query("SELECT fag, fag_andet, i5_lab_hydra,******, komentar,
forslag_titel FROM gymeval WHERE fag='fag' AND andre_kontakt='ja' ");

Linket ser sådan ud:

jeg kan sagtens hente noget ud fra databasen uden fag='fag' AND
Hvad gør jeg forkert ?
Lars

Fra : Troels Arvin

Dato : 02-04-04 09:55

On Fri, 02 Apr 2004 10:49:41 +0200, Nederbasse wrote:

> det eneste jeg kan få er en total tom side

Det er da ikke så sært, når du ikke print'er/echo'er noget som helst.

Fra : Jeppe Uhd

Dato : 02-04-04 09:56

Nederbasse wrote:
> [...]
> andre_kontakt='ja' ");
>
> Linket ser sådan ud:
>
> jeg kan sagtens hente noget ud fra databasen uden fag='fag' AND

Prøv med '$fag' i stedet for 'fag'

--
MVH Jeppe Uhd - NX http://nx.dk
Webhosting for nørder og andet godtfolk