hvad skal der til at få en formular til au~
Fra : dosser

Dato : 01-04-04 18:41

Jeg skal lave en formular der skal kunne sende indholdet som en komma
separeret fil ell. kommasepareret mail til modtageren.
Nogen der kender eksempler på det?

Samtidig skal man i formularen også kunne skrive f.eks. antal personer til
en given pris, dette skulle gerne sammentælles i et andet felt i formularen.
Eks. hvis man skriver 2 skal den gange med en pris og skrive det i feltet
"Ialt"
Nogle forslag?

Jeg bruger Dreamweaver, og har php samt Mysql på serveren (hvis det skal
bruges!)

--
Jan

Fjern ordet "NiXSPAM" i min mailadresse inden der svares!
ellers modtager jeg ikke jeres mail.
Vær venlig IKKE at tilføje mig i adresse kartoteket !
Dette er for at undgå udbredelse af mailadressen, virus samt spammails.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 01-04-04 19:48

On Thu, 01 Apr 2004 19:41:26 +0200, dosser wrote:

> [...]
> "Ialt"
> Nogle forslag?
>
> Jeg bruger Dreamweaver, og har php samt Mysql på serveren (hvis det skal

Jeg kan ikke helt forstå hvad det er du forventer at få som svar. Det
lyder lidt som om du bare vil have en eller anden til at kode det hele for
dig.

Prøv at gå igang selv, og prøv så at spørge igen hvis du støder ind
i et konkret PHP problem.

Det kunne fx. være "Hvordan klistrer jeg et array sammen til en streng?".

God fornøjelse

--
Christian Jørgensen | The knack of flying is learning how to throw
http://www.razor.dk | yourself at the ground and miss.

Fra : dosser

Dato : 01-04-04 20:54

> [...]
>
> God fornøjelse
>
> --
> Christian Jørgensen | The knack of flying is learning how to throw

Lad mig se engang!
"> Nogen der kender eksempler på det?

Ja, det var et eksempel på hvordan det er lavet, mon jeg spørger fordi jeg
ikke ved det? Ja, selvfølgelig!

"Nogle forslag?"

Ja, jeg spurgte om forslag til hvordan det skal/kan laves! står der også i
mit spørgsmål om php skal bruges, mon det kan være fordi jeg ikke ved om det
er det der skal til, Ja det er det netop!

Kan du ikke, eller vil du ikke svare på et spørgsmål, så lad da være, for
mig er det et konkret problem, og hvis jeg vidste hvad det er for en smart
bemærkning om at klistre strenge sammen sad jeg nok ved et klaver og ikke en
komputer, eller er det for at bekræftige dig selv i hvor dygtig du er ?

Ja, jeg ved godt jeg er sarkastisk, men er ved at være træt af folk der kun
kommer med, for mig dum smarte, bemærkninger og ikke vil ell. kan hjælpe med
et svar ell. en link der kan få en ikke så dygtig i gang med at lærer dette.

Men selvfølgelig er der folk der kunne dette da de blev født og derfor ikke
har haft behov for at stille spørgsmål.

Tak for dit svar, tror du det kunne bruges til noget?

Fra : Kristian Thy

Dato : 01-04-04 22:09

dosser uttered:
> Jeg skal lave en formular der skal kunne sende indholdet som en komma
> separeret fil ell. kommasepareret mail til modtageren.
> Nogen der kender eksempler på det?

Ja.

http://www.usenet.dk/netikette/udvdebatteknik.html

\\kristian

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 02-04-04 09:48

On Thu, 01 Apr 2004 19:41:26 +0200, dosser wrote:

> Jeg skal lave en formular der skal kunne sende indholdet som en komma
> separeret fil ell. kommasepareret mail til modtageren.
> Nogen der kender eksempler på det?

Øhm - mener du at alle felterne i din form skal klistres sammen til en
komma-separeret streng - ala:

brugernavn: ______
kodeord: ______
køn: _ ja _ nej

bliver til

Jens, Hansen, Nej

I så fald prøv med

implode(', ', $_POST);

> [...]
> Eks. hvis man skriver 2 skal den gange med en pris og skrive det i feltet

Det lyder som noget du skal bruge javascript til (altså noget der skal
foregå på klienten) - måske kan du hugge noget fra følgende side:

http://www.forlaget94.dk/bestil/bestil.html

Mvh.
/Thomas

Fra : dosser

Dato : 02-04-04 10:52

> [...]
>
> Det lyder som noget du skal bruge javascript til (altså noget der skal
> foregå på klienten) - måske kan du hugge noget fra følgende side:

Netop, det vil jeg prøve, jeg ville se om det bagefter var muligt direkte at
importere den komma separerede fil til excell, det var derfor jeg søgte
denne løsning.

Ja, jeg har fundet noget java der kan regne sammen, nu vil jeg se om jeg kan
tilpasse det.

Takker for svaret.

Jan