php i html kode
Fra : Ukendt

Dato : 30-03-04 21:25

Hej,

Jeg har lavet et lille stykke php kode, som viser tiden på serveren. Kan
jeg smide det ind i min html kode eller skal hele siden så laves om til
php? Ikke at det er noget stort problem, men alle sider er p.t. lavet i
html og jeg ville helst undgå et mix af html og php extensions.

hilsen
Uffe

<?php
print "<HTML><body>";
$now = time();
print date("H:i");
print "</body></HTML>";
?>

Fra : Kristian Thy

Dato : 30-03-04 21:41

Uffe Kousgaard uttered:
> [...]
> php? Ikke at det er noget stort problem, men alle sider er p.t. lavet i
> html og jeg ville helst undgå et mix af html og php extensions.

For at php-processoren skal vide at den skal processere en given fil,
skal den ende på .php. Du kan dog (hvis du har adgang til
serveropsætningen) give php besked på også at processere filer med
..html-endelsen. Der er dog i den forbindelse to ting du skal være
opmærksom på:

1) Hvis dine html-sider et eller andet sted indeholder "<?php" er du
på den :)
2) Det vil betyde at alle .html-sider skal processeres i stedet for
bare at vises direkte til klienten, hvilket vil betyde større
serverload og længere svartider. Om det er signifikant afhænger så af
antallet af brugere og formålet med siden...

\\kristian
--
"This is really boring, but the great thing is that it works!"
--Peter Sestoft

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-04 21:48

Tænkte det nok. Takker.

hilsen
Uffe

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 31-03-04 19:51

Uffe Kousgaard wrote:

> [...]
> php? Ikke at det er noget stort problem, men alle sider er p.t. lavet i
> html og jeg ville helst undgå et mix af html og php extensions.

Du kan lave høker-løsningen og inkludere php-scriptet vha. javascript - dét er muligt - men til
gengæld en temmelig grim og usikker løsning.

Mvh Tommy

Fra : Flemming Dynt

Dato : 31-03-04 23:26

Uffe Kousgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> php? Ikke at det er noget stort problem, men alle sider er p.t. lavet i
> html og jeg ville helst undgå et mix af html og php extensions.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Flemming Dynt

Dato : 31-03-04 23:30

> [...]
> php? Ikke at det er noget stort problem, men alle sider er p.t. lavet i
> html og jeg ville helst undgå et mix af html og php extensions.

Mon ikke du bare skal døbe dit script om til: script.php
og så sætte php ind hvor det skal bruges.
Det virker for mig.

HTML kode
<?php kode ?>
HTML kode