Aflæs variabler fra url.
Fra : Michael Vendelbo

Dato : 29-03-04 19:13

Hej gruppe

Måske er det bare mig der er en torsk, men jeg har i hvert fald set
mig blind på et problem.

Jeg kan ganske enkelt ikke aflæse variabler fra urlen. Normalt har jeg
ingen problemer med det, men i det her tilfælde skal jeg bruge
variablen i en iframe.

eks:
Url i browseren: www.domæne.dk/index.html?id=1
på index.html sidder der så en iframe som skal bruge variablen id.
Åbner jeg den side der er i iframen direkte ved ?id=1 til slut er der
ingen problemer, men som ovenstående får den ikke fat i id'et.

Er det ikke muligt, eller skal det gøres på en anden måde end normalt?

Syntes jeg har prøvet alt, men frygter at jeg bliver nødtil at forsøge
med noget javascript, hvilket jeg helst vil undgå.

Michael Gandrup Vendelbo

Fra : Leonard

Dato : 29-03-04 19:45

Michael Vendelbo <news@mixeren.com> wrote:

> [...]
>Åbner jeg den side der er i iframen direkte ved ?id=1 til slut er der
>ingen problemer, men som ovenstående får den ikke fat i id'et.

Variablen id er jo i index.html, som ikke kan bruge den til noget, men
hvis du nu kaldte den index.php så kan du i den skrive:
<?php
<iframe ... "iframe.php?id=$id" ... >
?>
.... udskifter du selvfølgelig med det der skal stå der ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Michael Vendelbo

Dato : 29-03-04 22:20

On Mon, 29 Mar 2004 20:45:02 +0200, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>Variablen id er jo i index.html, som ikke kan bruge den til noget, men
>hvis du nu kaldte den index.php så kan du i den skrive:

index.html kan ikke ændres til php. Så er eneste løsning vel noget
javascript. Men der må det jo kunne lade sig gøre. Tak for hjælpen så
vil jeg slå et smut forbi .clientside.

Michael Gandrup Vendelbo

Fra : Michael Vendelbo

Dato : 01-04-04 01:14

wrote:

>Variablen id er jo i index.html, som ikke kan bruge den til noget

Efter en tur i clientside gruppen fik jeg at vide at det skulle ikke
være noget problem at fange den fra en iframe.
Siger at jeg bare skulle bruge $_REQUEST[id] men det nægter at virke.
Jeg har så prøvet med alle de tænkelige muligheder jeg kunne finde i
phpinfo. F.eks
_SERVER["argv"]
_SERVER["QUERY_STRING"]
_SERVER["REQUEST_URI"]
Alle er tomme
Det eneste jeg kan fremprovokere er hvis jeg indsætter følgende:
(fundet på php.net)

$headers = getallheaders();

foreach ($headers as $header => $value) {
echo "$header: $value <br />\n";
}

Der dukker en linje op som inderholder hele url'en, helt fra http og
til om med min variabel.

.... men det kan da ikke passe at det skal være så besværgeligt?

Michael Gandrup Vendelbo

Fra : Zilla

Dato : 01-04-04 15:03

Michael Vendelbo <news@mixeren.com> wrote in message news:<96nm60dcr03b58vul9kobre68ca4krpst9@4ax.com>...

> Efter en tur i clientside gruppen fik jeg at vide at det skulle ikke
> være noget problem at fange den fra en iframe.

> Siger at jeg bare skulle bruge $_REQUEST[id] men det nægter at virke.

Prøv med:

$id = $_REQUEST[id];

hvis det ikke er det du har gjort allerede. Så skulle variablen $id få
den værdi der står i URL'en (altså 1 i dit eksempel).

Hilsen
Jesper a.k.a. Zilla

Fra : Michael Vendelbo

Dato : 01-04-04 15:11

On 1 Apr 2004 06:02:38 -0800, denbedste2@hotmail.com (Zilla) wrote:

>Prøv med:
>$id = $_REQUEST[id];

Har jeg prøvet, det ser ud som om at den kun kan aflæse den url som er
angivet i iframen, men jeg skal bruge de info som står i browserens
adressevindue.

Det eneste sted jeg kan fange den ønskede information er ved at bruge
getallheaders(); funktionen som jeg beskrev, i et tidligere indlæg.

Det ville nok være muligt at "klippe" det ud af den komplette url jeg
skal bruge, men da kan da kun blive en klosset løsning.....

Michael Gandrup Vendelbo

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-04-04 16:12

Zilla skrev:

> $id = $_REQUEST[id];

Nøglen i $_REQUEST-arrayet er en streng, ikke en konstant. Altså skal den i
citationstegn (enkelte eller dobbelte):

$id = $_REQUEST['id'];

--
- Jonas Koch Bentzen