Vise thumpnails
Fra : Malthe Sunesen

Dato : 29-03-04 17:03

Hejsa NG!

Er der nogen der har et script der gør det muligt at lave thumpnails i samme
størrelse selvom billederne ikke er? Jeg har netop været på udveksling i
Holland og vi var to der tog billeder i forskellig størrelse. Disse billeder
skal lægges ud på nettet, og de skal jo helst vises i samme størrelse. ASP
duer ikke, da jeg vil bruge Frac.dk's server.

Mvh.
Malthe Sunesen

Fra : Michael Vendelbo

Dato : 29-03-04 19:27

On Mon, 29 Mar 2004 18:03:25 +0200, "Malthe Sunesen" <famisune@os.dk>
wrote:

>Er der nogen der har et script der gør det muligt at lave thumpnails i samme
>størrelse selvom billederne ikke er?

Nu kender jeg ikke helt til hvilke muligheder du har på frac.dk men er
der mulighed for imagemagick så er det ret nemt:

exec ("sti/til/convert"." -geometry 100 -quality
50"."sti/tilbilledet/"." "."sti/tilplacering/af/thump");

Alle billederne bliver så 100 px. bred og holder størrelsesforholdet.
-quality sætter hvor hårdt der skal komprimeres.

Det er bestemt ikke sikkert at du har denne mulighed, men det bør også
kunne lade sig gøre med GD2 som der nok er bedre chance for at du har
tilrådighed.

Michael Gandrup Vendelbo

Fra : Michael Vendelbo

Dato : 29-03-04 19:36

wrote:

>skal lægges ud på nettet, og de skal jo helst vises i samme størrelse. ASP
>duer ikke, da jeg vil bruge Frac.dk's server.

Ifølge frac.dk har du mulighed for GD2. Nu er jeg ikke ret godt inde i
funktionerne i GD (foretrækker imagemagick) men du burde kunne bruge
dette til noget.
http://www.boutell.com/gd/manual2.0.22.html#copying

Michael Gandrup Vendelbo

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 30-03-04 13:22

Michael Vendelbo skrev i en meddelelse:

> Ifølge frac.dk har du mulighed for GD2. Nu er jeg ikke ret godt inde i
> funktionerne i GD (foretrækker imagemagick) men du burde kunne bruge
> [...]

Mange tak for hjælpen. Jeg vil straks gå i gang!

Mvh.
Malthe Sunesen