notpad problem fortsat
Fra : Brodlos

Dato : 28-04-04 18:34

Lige et resumé......

> [...]

som
>måske består af flere hundrede html filer, hvor der skal rettes en hel
>masse.

>Det er omkring 6 måneder siden jeg installerede windows sidste gang, og
>ovennævnte fremgansmåde har fungeret indtil for 3 dage siden. Jeg kan ikke
>finde ud af om det er et program jeg har installeret indenfor de sidste 3
>dage, eller om jeg måske er blevet virus inficeret (jeg har ikke opdateret
>norton for nylig), men det var derfor at jeg forsøgte at lave en system
>restore, for at komme mindst 3 dage tilbage i tiden.

Jeg er nu kommet så langt så jeg har fundet ud af at :

Når jeg dobbeltklikker på f.eks. en index.html fil som ligger i en mappe på
min computer åbner den i min browser (IE6) - MEN - index.html bliver rent
faktisk af en eller anden grund hentet fra Cybercitys webserver hvor jeg har
denne hjemmeside liggende, så selv om jeg i IE's adressefelt kan se stien
til filen på min egen computer, ved jeg at den bliver hentet fra
webserveren, og det ved jeg fordi at jeg ikke kan se siden hvis jeg hiver
mit adsl stik ud. Meget mystisk!

Jeg håber virkelig at der er et klogt hoved som kan fortælle mig hvorfor min
computer spøger. Hvorfor bliver html filen hentet fra nettet og ikke fra min
egen computer???

mvh MB

http://dvd.brødløs.dk

Hvis din browser ikke understøtter æ,ø, og å, brug i stedet
http://on.to/brodlos

Fra : Øystein Skartsæterha~

Dato : 28-04-04 19:55

"Brodlos" <software@hardware.dk> writes:

> [...]
> denne hjemmeside liggende, så selv om jeg i IE's adressefelt kan se stien
> til filen på min egen computer, ved jeg at den bliver hentet fra

Er det hovedrammesiden for websiden din du åpner? I så fall er det
iallfall ikke noe rart om HTML-dokumentene i rammene hentes fra
Cybercitys webserver, i og med at du refererer til disse med absolutte
URL-er i rammesettet (og dette fører jo til nettopp det problemet du
nevnte tidligere). Men dersom rammesettsiden også hentes derfra virker
det jo veldig mystisk, ja.

--
Øystein Skartsæterhagen
"Hvorfor gjøre i dag det du kan utsette til i natt?"

Fra : Lobais

Dato : 29-04-04 19:41

Wed, 28 Apr 2004 19:33:46 +0200. skrev Brodlos:

> Jeg håber virkelig at der er et klogt hoved som kan fortælle mig hvorfor min
> computer spøger. Hvorfor bliver html filen hentet fra nettet og ikke fra min
> egen computer???

Hvis du bruger Windows, burde du måske tjekke for spy/mal-ware. Det kan
nogen gange foretage de mest mærkelige ting...

FUT: dk.edb.system.ms-windows

--
Thomas
- "Videnskab uden religion er lam,