Mail
Fra : jesper

Dato : 28-04-04 12:16

Hej

Jeg har lige et lille problem.

Jeg har et felt hvor man indtaster sin mail adr og så bliver oplysninger
vidresendt til en mail adr. Er det ikk muligt at kunne reply til den
indtastede mail adr ??

Og hvordan finder man lige lidt hjælp til at fixe dette ??

Mvh

Jesper

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-04-04 12:34

jesper skrev:

> Jeg har et felt hvor man indtaster sin mail adr og så bliver
> oplysninger vidresendt til en mail adr.

Er "sin mail adr" og "en mail adr" den samme? (Altså er funktionen
"skriv din mailadresse og få en mail" eller er den "skriv din
mailadresse og send den til webmaster"?)

Jeg gætter på at du har en form der sender mail til dig (som
webmaster) og du så gerne vil have mulighed for at svare på disse
mails.

> Er det ikk muligt at kunne reply til den indtastede mail adr ??

I princippet kan du godt sætte den indtastede mail på som afsender
- man skal dog være lidt varsom med det, for man kan jo indtaste
enhver adrsesse (også andres) på sådan en form.

Men det afhænger af din formhandler - den side eller det program
som håndterer mailafsendelsen. Det er er serversidespørgsmål der
hører hjemme i en af serversidegrupperne.

Hvad bruger du til at håndtere formen? (fx asp, php eller et
formmail-script)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jesper

Dato : 28-04-04 12:57

Jeg bruger et formmail-script fra tiscali.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-04-04 13:00

jesper skrev:

> Jeg bruger et formmail-script fra tiscali.

Så har du næppe de store muligheder for at ændre ved opsætningen.
Tjek evt. med onlinehjælpen til scriptet - hvis en sådan findes.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen