Få bottom af hjemmeside ned i bunden af br~
Fra : Jesper Hansen

Dato : 27-04-04 22:34

Hej.
Jeg er i gang med at lave en hjemmeside, hvor jeg gerne vi have
bottom af hjemmesiden (den hvori der står copyright) ned i bunden
af browseren, så der ikke er "mellemrum" mellem bunden af
hjemmesiden og bunden af browseren. Jeg har sat
style="vertical-align:100" i min table, men jeg kan som sagt ikke
få bunden ned uden at resten af siden (logo+hovedside) ryger med
ned.

Find siden her: http://www.nitro.1go.dk/index2.htm

Skal lige siges at jeg ikke er nogen stormester i css + html, har
faktisk først lært css i dag, så bær over med mig hvis der er
nogle fejl.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-04-04 23:31

Jesper Hansen wrote:
> [...]
> bottom af hjemmesiden (den hvori der står copyright) ned i bunden
> af browseren, så der ikke er "mellemrum" mellem bunden af

Se her, hvordan du gør:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jesper Hansen

Dato : 28-04-04 20:37

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Se her, hvordan du gør:
>
> http://www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
> http://hjem.get2net.dk/egin

Tak, men det var nu ikke helt sådan jeg mente.

Det jeg gerne vil, er at bunden går helt ned til enden af browseren,
selvom der ikke er tekst nok til det, altså således:
http://www.nitro.1go.dk/forside-ny.jpg

Bunden skal ikke blive, selvom man scroller ned, som i din guide,
men bare være helt normal hvis der er nok tekst til at der kan
scrolles, altså sådan her:
http://www.nitro.1go.dk/ny.htm

Altså er "problemet" kun et problem når der ikke er tekst nok til at
bunden automatisk går helt ned til browseren.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-04 21:29

Jesper Hansen <Jew1919@hotmail.com> skrev :

>Altså er "problemet" kun et problem når der ikke er tekst nok til at
>bunden automatisk går helt ned til browseren.

Det, der gør det svært at lave det er at du har brugt tabeller
til design og ikke <div>.

Man placerer indhold nederst ved hjælp af position: absolute.

Det kunne være noget i stil med, placeret under tabelkoden:

En helt anden ting er at du angiver at siden er skrevet i strict
xhtml, men det er den ikke.

Vælg en anden doctype eller bedre, ret de fejl der er for at det
er korrekt strict xhtml.
(http://www.nitro.1go.dk/index2.htm er siden jeg tænker på).

Prøv at kig lidt mere på html.dk.

med venlig hilsen