Hjælp til lidt html...
Fra : Jens

Dato : 27-04-04 20:28

Jeg skal have Ie exploren til at vise et billede fra et Ip kamera vha. et
Java program.

Har fundet ud af at lave et html dokument og fået dette til at vise
kameraet, men jeg vil gerne, at browser vinduet passer til billedestørelsen
og at der ikke er menuer i browser vinduet. Ligeledes skal vinduet altid
ligge øverst (ligesom taskmanageren).

Er der nogle som kan hjælpe mig ?!

Mvh.
Jens

Ps.
Håber det er den rigtige gruppe.

Fra : jopa

Dato : 27-04-04 20:30

Jens <Glem.det@mail.net> skrev bla:

> [...]
> billedestørelsen og at der ikke er menuer i browser vinduet.
> Ligeledes skal vinduet altid ligge øverst (ligesom taskmanageren).

http://www.design4u.dk/popup/popup.html
måske

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Jens

Dato : 27-04-04 21:56

Hej John

Tak for dit hurtige svar!

Ideen med et popup vindue havde strejfet mig, men det skal være såden, at
vinduet starter op, når Windows starter.
I dit fremragende forslag, skal man loade popup vinduet via en hjemmeside.
Jeg havde forstillet mig, at jeg bare skal lave det i et html dokument og
starte det automatisk op via Windows Start/Programmer/Start.

Håber du eller andre har et forslag!

Mvh.
Jens

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-04-04 23:30

Jens wrote:
> Jeg havde forstillet mig, at jeg bare skal lave det i et
> html dokument og starte det automatisk op via Windows
> Start/Programmer/Start.

Du kan da godt i kataloget c:\windows\menuen start\programmer\start lægge et
link til en html-side, som så vil åbnes automatisk, når du booter. Men siden
vil *ikke* være uden menulinje og værktøjsbjælke m.m. Det kan kun laves med
et pop-up.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : hal@no_spam_statsbib~

Dato : 28-04-04 11:07

Jens wrote:
> [...]
> Jeg havde forstillet mig, at jeg bare skal lave det i et html dokument og
> starte det automatisk op via Windows Start/Programmer/Start.

Hvilket styresystem bruger du. I win-XP kan du bruge en webside som
desktop - primært en funktion til kiosk systemer.
Det kan sættes op i display options (højre klik på desktop)-> desktop
->customize desktop -> Web. Her kan du vælge hviken side der skal bruges
på desktoppen ( default er start-page ) - og i properties kan du sætte
parametre som login, høstnings dybde - cash size o.s.v.

Det lyder lidt som det er noget i den stil du vil have ( kan ikke
lukkes, ingen menuer - navigationsbare o.s.v.

Jeg ved ikke om andre windows systemer har noget tilsvarende.

mvh
Hans

Fra : Jens

Dato : 28-04-04 22:48

Hej og tak for indlæggene til Erik og Hans

Jeg har nu prøvet begge dele, men jeg kan ikke få nogen af dem til at køre
ordentligt .

Det er meningen, at der er et Windows program, som skal være aktivt hele
tiden og hvor jeg så gerne vil have billedet fra et Ip kamera til, at ligge
oven på, nederst i højre hjørne.
Den software, som følger med kameraet, har jeg nappet html koden fra. Der er
brugt et Java scribt og det er det jeg gerne vil have, at browseren skal
gengive i et lille vindue uden menuer osv.
Hvis det kan hjælpe noget, kan jeg evt. poste koden til jer.

Har forsøgt, om jeg kan finde nogle andre programmer til at vise Ip
kameraet, men det er ikke lykkedes.

Håber I kan hjælpe!

Mvh.
Jens

Fra : hal@no_spam_statsbib~

Dato : 29-04-04 07:54

Jens wrote:
> [...]
> Hvis det kan hjælpe noget, kan jeg evt. poste koden til jer.
>
> Har forsøgt, om jeg kan finde nogle andre programmer til at vise Ip

Hvad mener du engentligt med at programmet hele tiden skal være aktivt?
Er det meningen at billedet hele tiden skal være oven på enhver anden
kørende applikation på maskinen?
Hvis det er tilfældet - skal du nok selv lave dette program. IE er selv
en activeX component - så det er meget enkelt at embedde den ( og styre
hvordan IE skal præsenteres )
Der findes flere programmer, der starter windows programmer i en TopMost
mode - prøv at søg på google på windows topmost, en mulighed kunne måske
være:

http://peccatte.karefil.com/software/WinTopMost/WinTopMostENG.htm

PS: dette har vist ikke så meget med html at gøre

/Hans