bgsound i netscape
Fra : simon moore højer

Dato : 27-04-04 12:52

Hej
Jeg bruger denne kode i IE tilat lave baggrundslyd:
<bgsound src="../../../Musik/Alterna/Danse/Jump.mp3"
loop=infinite>

hvad hedder den tilsvarende i netscape?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : tom.thielemann(fjern~

Dato : 27-04-04 19:41

simon moore højer wrote:

>Hej
>Jeg bruger denne kode i IE tilat lave baggrundslyd:
><bgsound src="../../../Musik/Alterna/Danse/Jump.mp3"
>loop=infinite>
>
>hvad hedder den tilsvarende i netscape?

Jeg mener, det er <embed>.

Venlig hilsen
TT

Fra : inga schmidt

Dato : 28-04-04 15:45

simon moore højer wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej
> Jeg bruger denne kode i IE tilat lave baggrundslyd:
> <bgsound src="../../../Musik/Alterna/Danse/Jump.mp3"
> loop=infinite>
>
> hvad hedder den tilsvarende i netscape?

Denne her skulle virke i alle browsere. <EMBED
SRC="../../../Musik/Alterna/Danse/Jump.mp3" HIDDEN="true"
LOOP="true" AUTOSTART="true">

HIDDEN="true" gør, at brugerens skærm ikke bliver fyldt af et
afspilningsmedie.

Mvh
Inga

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-04-04 16:32

inga schmidt skrev:

> Denne her skulle virke i alle browsere. <EMBED
> SRC="../../../Musik/Alterna/Danse/Jump.mp3" HIDDEN="true"
> LOOP="true" AUTOSTART="true">

Der er vist forskellige måder at bruge lyd på hjemmesider her:
<http://www.phon.ucl.ac.uk/home/mark/audio/play.htm>. Desværre
nævner de kun IE- og Mozilla-understøttelse, lige som de gør
opmærksom på at det kun er testet på PC-platformen.

Man skal i øvrigt være varsom med at bruge baggrundsmusik. Det er
ikke sikkert at andre brugere gerne vil høre det samme musik som
man selv vil, og det er særdeles irriterende hvis man i forvejen
lytter til noget på computeren (det kan være netradio, en cd eller
meget andet).

Jeg foretrækker så afgjort at der slet ikke er baggrundsmusik på de
sider jeg besøger, men hvis det skal være så sørg for at give
brugerne en mulighed for at slå det fra.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : simon moore højer

Dato : 28-04-04 21:34

> Jeg foretrækker så afgjort at der slet ikke er baggrundsmusik på
de
> sider jeg besøger, men hvis det skal være så sørg for at give
> brugerne en mulighed for at slå det fra.

Er helt enig... derfor har brugeren også mulighed for at slå lyden
fra ved at vælge en version af siden som ikke har lyd.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-04-04 21:09

inga schmidt wrote:

> [...]
> LOOP="true" AUTOSTART="true">
>
> HIDDEN="true" gør, at brugerens skærm ikke bliver fyldt af et

Det gør også, at brugeren ingen mulighed har for at slukke for lyden.

Skal der absolut være lyd på siden, er denne udgave mere brugervenlig:

<embed src="../../../musik/alterna/danse/jump.mp3" width="120" height="40"
loop="true" autostart="false">

Der er sat en størrelse på, så kun et mindre sideudsnit optages af
afspillefunktionen. Brugeren har mulighed for, dels at fravælge overhovedet
at starte musikken og dels at stoppe den.

Som Jens var inde på: Brugeren sidder måske og lytter til noget helt andet
via computeren og er slet ikke interesseret i, at dette bliver afbrudt.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : inga schmidt

Dato : 28-04-04 22:18

> Det gør også, at brugeren ingen mulighed har for at slukke for lyden.

Uha, det var jeg ikke opmærksom på - kan faktisk heller ike selv lide at
'tvangslytte' til musik.

Mvh Inga

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-04-04 13:25

Erik Ginnerskov skrev:

> Det gør også, at brugeren ingen mulighed har for at slukke for
> lyden.

- medmindre at man på anden vis (med javascript) giver mulighed for
at tænde og slukke for lyden.

> <embed src="../../../musik/alterna/danse/jump.mp3"
> width="120" height="40" loop="true" autostart="false">

Er størrelsesparametrene bredt understøttet? Den side jeg linkede
til i går nævner dem ikke - men beskriver til gengæld problemet med
at man ikke ved hvor meget plads plug in-afspilleren optager.
--
Jens Gyldenkærne Clausen