Port forwarding i Speedstream 5711...
Fra : Röw

Dato : 23-04-04 19:42

Jeg har længet ville omkonfigurere min af TDC prækonfigurerede router så jeg
kan bruge den til lidt mere end bare at surfe og tjekke. Desværre er de ikke
glad for (går jeg ud fra) at man piller ved deres router. De vil gerne gøre
det for mig for 950kr. hvilket jeg mener er helt urimeligt da det ikke kan
ta' mere end et par minutter. Jeg har fundet et par sider med guide til
hvordan man gør, men er der nogen der har nogle erfaringer med det?

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 24-04-04 00:28

"Röw" <yahriiREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
De vil gerne gøre
> det for mig for 950kr. hvilket jeg mener er helt urimeligt da det ikke kan
> ta' mere end et par minutter.

Det er jo ikke kun de få minutters arbejde du betaler for
Der skal jo en til at sidde klar til at tage imod ordren og taste den ind i
systemet.
Der skal en kyndig person til at lave ændringerne.
Det er jo ikke alle ændringer der tager 30 sekunder. Det koster jo det samme
som havde der været brugt 2-3 eller 4 timer....
Der er en serviceordning på routeren, hvilket blandt andet betyder at du som
kunde har en ny router med posten dagen efter den er gået i stykker. Og det
er vel at mærke uden beregning.
Der er backupsystermer der skal holdes kørende, hvilket sikre at du får en
router med samme konfiguration sendt ud efter evt. fejlmelding

Alt koster penge for at holde sådan et system kørende og jeg er sikker på
TDC kunne tilføje yderligere punkter til listen.

Jeg har fundet et par sider med guide til
> hvordan man gør, men er der nogen der har nogle erfaringer med det?

Hvad med at konvertere til ethernet og købe en router du selv kan pille i.
De kan jo efterhånden fåes forholdsvis billigt :)
Du risikerer jo i øvrigt også at komme til at betale alligevel, hvis TDC
(evt.) i forbindelse med fejlretning finder ud af du selv har været inde at
pille.

Med venlig hilsen
Tobias Nielsen

Fra : Jens B

Dato : 24-04-04 10:18

"Tobias Nielsen" <tobias@tach.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> kunde har en ny router med posten dagen efter den er gået i stykker. Og

Ja, eller en uges tid...eller hvornår de nu lige har tid. (ja jeg taler af
erfaring)

> Der er backupsystermer der skal holdes kørende, hvilket sikre at du får en
> router med samme konfiguration sendt ud efter evt. fejlmelding

Nå, det var nu ikke det jeg oplevede. Min nye router var ikke konfigureret
på samme måde som den gamle. I det her tilfælde var det dog en fordel, da
jeg bedre kan lide den nye konfiguration.

Men jeg har nu stadig svært ved at se hvorfor de ikke vil have at man selv
roder med den. Hvis man har privatløsningerne med router, så mener jeg godt
selv man kan ændre konfiguration, men på erhvervsløsningerne kan man ikke.
Det er fint nok at de tilbyder at gøre det for en, for 950 kr. så man har
den mulighed, men kan ikke rigtig se hvorfor de spærrer for muligheden for
at man selv kan gøre det.

Jens

Fra : Jan

Dato : 26-04-04 12:53

> Ja, eller en uges tid...eller hvornår de nu lige har tid. (ja jeg taler af
> erfaring)
-------------------
Hej Jens
Det lyder ikke som om du taler af erfaring. Jeg har også en Speedstream 5711
og den er brænd af 4 gang pga. overspænding i mit hus. Jeg har fået mine
routere dagen efter, at jeg har meldt fejl på routeren. Så du har nok bare
glem at hente den på posthuset, i en uge?

Jan
------------------

Fra : Jørgen Nørgaard

Dato : 26-04-04 13:16

Jan wrote:

> [...]
>routere dagen efter, at jeg har meldt fejl på routeren. Så du har nok bare
>glem at hente den på posthuset, i en uge?

Forudsat at den bliver indtastet rigtigt i systemet - og - når den
endelig ankommer - er konfigureret til tilslutningen og ... Der er
sikkert mere der kan gå galt.

Fra : Jens B

Dato : 26-04-04 14:57

"Jan" <jan**NO*FUCKING*SPAM**@s-p.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> routere dagen efter, at jeg har meldt fejl på routeren. Så du har nok bare
> glem at hente den på posthuset, i en uge?

Nope, det endte med at jeg selv hentede den hos TDC ude i sydhavnen, fordi
de stadig ikke havde sendt den.

Jens