Tele2adsl: problemer med farten
Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 18-04-04 17:01

hejsa jeg ville gerne lige vide om der er andre end mig der har oplevet i de
sidste 3-4 dage at farten er faldet en del på adslén?

jeg har 2mbit/512kbit normalt hentede jeg med 210-222 kb/s men nu her i de
sidste 3-4 dage der den max kommet op på godt 130-153 kb/s og det er
lige meget hvor jeg henter fra
om det er fra tele2´s test fil og om det er fra tucows resultatet forbliver
det samme :(

Hans Henrik Andersen

Fra : René

Dato : 18-04-04 17:28

On Sun, 18 Apr 2004 18:01:26 +0200, Hans Henrik Andersen wrote:

> [...]
>lige meget hvor jeg henter fra
>om det er fra tele2´s test fil og om det er fra tucows resultatet forbliver

Det lyder til at Tele2 stadig ikke har fået styr på deres udstyr...
Det er da så utroligt at de går ud og laver en sådan kompagne hvis de
ikke engang kan klare de kunder de nu har

Hilsen René

Fra : Cod@

Dato : 18-04-04 18:22

> Det lyder til at Tele2 stadig ikke har fået styr på deres udstyr...
> Det er da så utroligt at de går ud og laver en sådan kompagne hvis de
> ikke engang kan klare de kunder de nu har
>

> Hilsen René
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Ja det tror jeg også vi er mange tele2 kunder der undre sig over, men nu vil
jeg så hjælpe dem lidt
og smutte tilbage til tele.dk igen, så har de da 1 kunde mindre til at
belaste deres BB.
mvh¨
Cod@
DC-Hub
Piratcom3.no-ip.org

Fra : H.S.

Dato : 19-04-04 12:21

"Cod@" <Cod@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vil
> jeg så hjælpe dem lidt
> og smutte tilbage til tele.dk igen, så har de da 1 kunde mindre til at

Hørt, jeg smuttede over til CC så snart min bindingsperiode var overstået.
Man må da snart håbe at de ender med så få kunder, at de kan overskue dem.

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 12:03

> Det lyder til at Tele2 stadig ikke har fået styr på deres udstyr...
> Det er da så utroligt at de går ud og laver en sådan kompagne hvis de
> ikke engang kan klare de kunder de nu har

Det lyder da til at endnu en person bare brokker sig fordi det kan lade sig
gøre - uden at vide noget som helst. Det er da så utroligt at det stadig kan
lade sig gøre. Jeg har også Tele2 og jeg har ikke oplevet nogen af de
problemer som nævnes. Og nej, jeg har intet fagligt eller personligt forhold
til Tele2 udover at de er min ADSL udbyder.

Fra : René

Dato : 23-04-04 16:17

On Fri, 23 Apr 2004 13:02:57 +0200, "Allan Schmidt"
<pingu(a)NOSPAMtele2adslREMOVEDUNKITHIS.dk> wrote:

> [...]
>problemer som nævnes. Og nej, jeg har intet fagligt eller personligt forhold
>til Tele2 udover at de er min ADSL udbyder.

Hmm nu er den person mig. Jeg havde selv Tele2 i tankerne i en god
periode. Altså et skift fra CC som er en rigtig stabil udbyder. CC og
jeg havde nogen uoverensstemmelser, som vi er ved at få løst. Men da
jeg hørte rundt omkring med folk som enten havde eller har haft Tele2,
sige at det ikke virker, så blev jeg sgi skæptisk. En kammerat som
arbejder med Netværksløsninger til dejligt bad mig holde mig langt
væk, da de havde prøvet Tele2 og det absolut ikke virkede. En anden
kammerats kæreste havde også Tele2 og det virkede heller ikke, jamen
så må der da være noget om det. Så vi beholder stadig CC. Men jeg skal
ikke lægge skjul på, hvis og når Tele2 for styr på tingene, og deres
priser stadig er de rigtige, så vil jeg da gerne skifte.

PS:
så kan Tele2 heller ikke finde ud af at ringe og give et tilbud til os
som virksomhed efter 2 henvendelser. Det er sgi da for dårligt.
Allerede der løber jeg skrigende bort. CC skriver eller henvender sig
til dig på anden måde, når man tager kontakt med dem.

Hilsen René

Fra : Claus

Dato : 23-04-04 20:58

Hmmm
Mon ikke også det skulle kunne lade sig gøre at finde 2 utilfredse CC
kunder???
Alle udbydere har problemer, nogle mere end andre, dog er det også mit
indtryk at CC køre som en af de mest stabile i DK. Nok primært fordi de
fleste af deres kunder benytte en rå kobber løsning hvorimod de fleste andre
udbydere benytter delt rå kobber i stedet.

Jeg tror at det er lidt en religionssag hvilken udbyder folk vælger og
finder bedst.

/Claus

Fra : Michael

Dato : 24-04-04 10:04

Jeg har nu aldrig haft problemer med CC andet end dengang de glemte at sende
mig regninger i 8 måneder, lol.

Fra : Ironi

Dato : 11-05-04 01:30

"René" <renems@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> CC skriver eller henvender sig
> til dig på anden måde, når man tager kontakt med dem.

Det kan jeg så ikke skrive under på!
Jeg har TDC Bredbånd, som jo desværre kræver et fastnetabonnement, så jeg
sendte CC en email om, de ville kunne oprette en internetforbindelse hos mig
uden, at jeg absolut skulle have et fastnetabonnement.
Jeg hørte aldrig fra dem!
Så jeg hænger stadig på et dyrt TDC fastnetabonnement, som jeg egentlig ikke
har brug for!
Det er noget forbandet svineri, at CC ikke skriver tilbage og det er også
noget forbandet svineri, at TDC forlanger et fastnetabonnement for at kunne
etablere en ADSL linje!

Fra : René

Dato : 11-05-04 16:09

On Tue, 11 May 2004 02:29:51 +0200, "Ironi" <@> wrote:

>Det er noget forbandet svineri, at CC ikke skriver tilbage og det er også
>noget forbandet svineri, at TDC forlanger et fastnetabonnement for at kunne
>etablere en ADSL linje!

Hvor lang tid har du givet CC? De plejer ellers altid at skrive
tilbage efter mellem 2-4 dage. Nogen gange lidt længere. Alt afhængig
af problemet

Hilsen René

Fra : Ironi

Dato : 12-05-04 00:33

> Hvor lang tid har du givet CC? De plejer ellers altid at skrive
> tilbage efter mellem 2-4 dage. Nogen gange lidt længere. Alt afhængig
> af problemet

Der er i hvert fald gået et halvt år nu!
Jeg tror, at jeg prøver at ringe til dem i stedet!

Fra : Morten Davidsen

Dato : 12-05-04 07:57

"Ironi" <@> skrev i en meddelelse
> Der er i hvert fald gået et halvt år nu!
> Jeg tror, at jeg prøver at ringe til dem i stedet!
Hmm ... jeg tror nu du har været uheldig, prøv at sende dem en ny mail, jeg
får det meste svar i løbet af 2-4 dage.

/MD

Fra : Knud

Dato : 18-04-04 19:10

Hans Henrik Andersen wrote:
> [...]
> lige meget hvor jeg henter fra
> om det er fra tele2´s test fil og om det er fra tucows resultatet forbliver

Har 1024/256 og det virker fint som fra begyndelsen.

Knud

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 18-04-04 19:14

> Har 1024/256 og det virker fint som fra begyndelsen.
>
> Knud

mit tele2adsl har kørt meget godt det meste af tiden men nu inden for 2 mdr
været meget ustabilt 2 gange inden for 2 mdr har jeg oplevet blodigt fald

jeg går med tanker om at gå tilbage til Cybercity
nå men er der ikke sket noget inden onsdag må jeg nok ringe til tele2 og få
en sluder for en slader om problemet

Hans

Fra : jan larsen

Dato : 19-04-04 21:03

> mit tele2adsl har kørt meget godt det meste af tiden men nu inden for 2
mdr
> været meget ustabilt 2 gange inden for 2 mdr har jeg oplevet blodigt fald

Mit kører fint hvad download angår..... men jeg har tit udfald dvs. jeg
mister forbindelsen til nettet, men jeg har en mistanke om at det evt.
skyldes routeren.

Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-04-04 20:15

<zepo@zepo.dk> wrote:

> [...]
>lige meget hvor jeg henter fra
>om det er fra tele2´s test fil og om det er fra tucows resultatet forbliver

Lav en gennemgribende test,

dva med download af tele2´s testfil, med opgivelse af tid for start af
download.. Brug evt. flashget til at downloade med, og tag brug af
tekst informationen den kommer med.

Tag et skærmdump af download hastigheden, fra fx DUmeter eller windows
taskmanager

og evt ping til navneserveren før og imens du downloader ns.get2net.dk

Send det til tele2, mener det er info@tele2adsl.dk

For det der er problemet er båndbreddem som TDC står for at levere til
Tele2

Jeg har også selv haft problemer, og sendte det til Tele2

Jeg fik svar tilbage at der var lavet en fejlmelding på hastigheden,
og lidty senere blev der oplyst at der blandt andet blev udført
kapasitetst opgradering fra TDC´s side bla på "min" central.

og så køre det så bare igen, og har gjort det lige siden.

Fra : Don H.

Dato : 22-04-04 20:57

Bjarke Hansen wrote:
> On Sun, 18 Apr 2004 18:01:26 +0200, "Hans Henrik Andersen"
> <zepo ____ @ ____ zepo.dk> wrote:
> Send det til tele2, mener det er info ____ @ ____ tele2adsl.dk

Meget lidt smart at poste hele mail adresser på usenet, har du hørt om spam
?

X-Fut news:dk.admin.netikette

Fra : Bernhard Ege

Dato : 18-04-04 22:46

"Hans Henrik Andersen" <zepo@zepo.dk> wrote in message
> [...]
er
> lige meget hvor jeg henter fra
> om det er fra tele2´s test fil og om det er fra tucows resultatet

Jeg har nu ikke problemer med at downloade hurtigt, men jeg synes nu nok
at ping tiden til europe.battle.net (på telia netværket) er gået helt i
skoven:

Tracing route to europe.battle.net [213.248.106.66]
over a maximum of 30 hops:

1 18 ms 49 ms 18 ms v3.li59.adsl.tele2.cust.dk.tele2.com
[130.228.72.1]
2 19 ms 19 ms 19 ms atm0-1--0.val10-core.dk.tele2.com
[130.227.0.81]
3 31 ms 49 ms 19 ms srp9-0.val1-core.dk.tele2.com
[130.227.247.49]
4 20 ms 23 ms 19 ms lim1-core.pos5-0.swip.net
[130.228.18.58]
5 20 ms 20 ms 21 ms mlm1-core.srp2-0.swip.net
[130.244.194.1]
6 105 ms 106 ms 158 ms nyc2-core.pos3-0.swip.net
[130.244.194.210]
7 106 ms 119 ms 113 ms sl-gw37-nyc-11-0.sprintlink.net
[160.81.111.129]
8 106 ms 106 ms 112 ms sl-bb24-nyc-12-0.sprintlink.net
[144.232.13.67]
9 105 ms 132 ms 136 ms sl-gw27-nyc-15-0.sprintlink.net
[144.232.7.26]
10 106 ms 110 ms 191 ms sl-telia1-4-0.sprintlink.net
[144.232.230.30]
11 200 ms 186 ms 187 ms kbn-bb1-pos2-1-0.telia.net
[213.248.64.21]
12 241 ms 201 ms 201 ms s-bb1-pos7-0-0.telia.net [213.248.65.26]
13 200 ms 210 ms 201 ms s-b3-pos5-0.telia.net [213.248.66.2]
14 217 ms 241 ms 202 ms s-hdn-i1-geth1-1.telia.net
[213.248.64.86]
15 275 ms 201 ms 202 ms 213-248-106-66.customer.teliacarrier.com
[213.248.106.66]

Trace complete.

Bare kig på den laveste af de 3 tider for hver række da jeg har en
16KB/s upload kørende samtidig (2048/512).

I starten da jeg havde Tele2 var der kun 9 hops og en ping tid på ca.
115ms. Det brokkede jeg mig over og dette var resultatet. Det er godt
nok helt ad helvede til.

Tele2 supporten kan snildt se at den er gal og de har fejlmeldt linien
(problemet dækker hele tele2) men lige lidt sker der. Håber de skammer
sig... jeg er i hvert fald dybt skuffet over den ydelse de leverer.

mvh Bernhard

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-04-04 23:17

Hej Bernhard Ege, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]

> Trace complete.

> I starten da jeg havde Tele2 var der kun 9 hops og en ping tid på

Antal hop betyder nu ikke nødvendigvis noget (i praksis).

Jeg sidder med en Tiscali 2048/512-opkobling, router og har 13 hop.
Jeg prøvede at smide 50 pakker afsted med fornemt resultat:

<copy>
Ping-statistikker for 213.248.106.66:
Pakker: Sendt = 50, modtaget = 50, tabt = 0 (0% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
Mindst = 32ms, størst = 34ms, gennemsnitlig = 32ms
</copy>

Den må siges at svare stabilt på pingpakker, den server

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-04-04 07:08

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> wrote in message
> Jeg sidder med en Tiscali 2048/512-opkobling, router og har 13 hop.
> Jeg prøvede at smide 50 pakker afsted med fornemt resultat:
> Mindst = 32ms, størst = 34ms, gennemsnitlig = 32ms

Jeg har 12 hop fra min TDC SHDSL, forsøgte også lige med 50 pakker.

Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 20ms, Maximum = 30ms, Average = 23ms

Havde noget download kørende samtidig, men næppe nok til at påvirke
resultatet

Fra : Bernhard Ege

Dato : 19-04-04 08:33

> [...]
> Minimum = 20ms, Maximum = 30ms, Average = 23ms
>
> Havde noget download kørende samtidig, men næppe nok til at påvirke

Ok, så må jeg jo skifte udbyder men hos hvem kan jeg få ekxtra IP'er for
en rimelig pris (Tele2: 3kr/ip for ip ud over de 2 medfølgende) og kan
de ip'er snakke direkte med hinanden som hos Tele2 eller bliver al
trafik routet gennem adsl linien?

Jeg ser at Tiscali ikke tilbyder flere ip'er men tdc gør da vist
(10kr/par).

Ved Tiscali lader det ikke til at være nødvendigt med at have et telefon
abb. ligesom hos cybercity, er det rigtig læst?

Både TDC og Tiscali er ca. 140kr/måned dyrere (+ oprettelse) end Tele2
men jeg må nok bide i det sure æble...

Lidt trælst at TDC ikke har en 1024/512 løsning, den ville nok passe mig
bedre (specielt økonomisk).

mvh Bernhard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-04-04 17:42

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message
> [...]
> en rimelig pris (Tele2: 3kr/ip for ip ud over de 2 medfølgende) og kan
> de ip'er snakke direkte med hinanden som hos Tele2 eller bliver al

Hos TDC kan du få Erhvervs-ADSL (BB Pro) med eks 8 IP'er i samme range for
normalprisen+800 kroner i oprettelse

> Ved Tiscali lader det ikke til at være nødvendigt med at have et telefon
> abb. ligesom hos cybercity, er det rigtig læst?

Såvel CC som Tiscali har ikke krav om fastnetstelefon på de centraler de
selv har hardware på (svjv)

Fra : Tine Müller

Dato : 22-04-04 10:49

"Hans Henrik Andersen" skrev
> [...]
> lige meget hvor jeg henter fra
> om det er fra tele2´s test fil og om det er fra tucows resultatet

Jeg har også erfaret at det går meget langsommere her i den senere tid og
jeg har stadigvæk en del udfald.

Jeg har lige sagt ja tak til opgradere gratis fra 512/128 til 512/512, så nu
har jeg bundet mig for 1/2 år mere.

/Tine

Fra : Per R

Dato : 22-04-04 15:41

">
> Jeg har lige sagt ja tak til opgradere gratis fra 512/128 til 512/512, så
nu
> har jeg bundet mig for 1/2 år mere.
>
> /Tine

Hvorfor har du det?
Dette er sakset fra deres abonnementsvilkår

2.10 Såfremt der foretages en opgradering af
båndbredden i bindingsperioden, vil bindingsperioden
fortsætte uændret.

2.11 En nedgradering af båndbredden kan
ikke ske i bindingsperioden.

2.12 Kunden pålægges ikke en ny bindingsperiode,
såfremt der foretages op- eller nedgradering
af båndbredden efter de 6 måneders
bindingsperiode.

mvh
Per R.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-04-04 16:41

On Thu, 22 Apr 2004 16:41:09 +0200, "Per R" <Perr@REMOVEmail.dk>
wrote:

> [...]
>ikke ske i bindingsperioden.
>
>2.12 Kunden pålægges ikke en ny bindingsperiode,
>såfremt der foretages op- eller nedgradering

Men der står under bestilling:

Bemærk specielt afsnit 4 vedr. bindingsperiode og opsigelse i
ovenstående vilkår. Når du sender din tilmelding, accepterer du, at du
ved bestilling af det nye produkt får en ny bindingsperiode på 6
måneder.

Fra : Per R

Dato : 22-04-04 17:02

> [...]
> ovenstående vilkår. Når du sender din tilmelding, accepterer du, at du
> ved bestilling af det nye produkt får en ny bindingsperiode på 6

Jeg kan da ikke lige læse noget i afsnit 4 , der har med en opgradering af
hastighed at gøre.
Jeg ville da holde mig til deres egne vilkår punkt 2.10 / 2.11 & 2.12. Og
evt ringe ind og få en forklaring.
De modsiger vist sig selv lidt.

mvh
Per R.

Fra : Per R

Dato : 22-04-04 17:07

">
> [...]
> hastighed at gøre.
> Jeg ville da holde mig til deres egne vilkår punkt 2.10 / 2.11 & 2.12. Og

Læste lige lidt på deres side.

Man kan opgradere uden ny bindningsperiode , til normale listepriser. Hmmmm
Det lugter lidt.

Fra : MN

Dato : 22-04-04 17:59

"Per R" <Perr@REMOVEmail.dk> wrote in message

> [...]
Og

> Læste lige lidt på deres side.
>
> Man kan opgradere uden ny bindningsperiode , til normale listepriser.

Af hvad?

MN

Fra : insideout

Dato : 22-04-04 21:31

"Per R" <Perr@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Det lugter lidt.

Så må du ud og vaske dig, hvad er det du har så svært ved at forstå? Der er
tale om to forskellige produkter. ET du opgardere til normal pris og har
derfor ikke en ny bindings periode, TO du opgardere ved brug af et kampagne
tilbud og bliver TYDELIGT bedt om at lægge mærke til afsnit 4 der pålægger
dig en ny bindings periode.
Om andre Internet udbydere benytter sig af denne metode til at holde på
kunden i endnu et 1/2 år er i denne sammenhæng ligegyldig og høre til i et
helt andet program.

Mvh
Henrik

"Som også lige har sagt ja til en 512/512 og et 1/2 år eller mere. Tele2adsl
har kørt uden NOGEN som helst problemer hos mig i snart et år nu men inden
for den sidste uge "hvorherrebevares"

Fra : Karsten Andersen

Dato : 22-04-04 17:12

Sun, 18 Apr 2004 18:01:26 +0200, skrev Hans Henrik Andersen, på 12
linier, i <zCxgc.2821$Oo1.2383@news.get2net.dk>, :

> [...]
>lige meget hvor jeg henter fra
>om det er fra tele2´s test fil og om det er fra tucows resultatet forbliver

Det er da hvad min 1 mb linie fra tele2 kan

Karsten
Horsens