Pro@ccess ADSL - blev i ringet op?
Fra : Jens B

Dato : 15-04-04 10:35

Hej

På TDC's hjemmeside under ADSL erhverv, står der følgende :

"Nye kunder får mere båndbredde til en lavere pris. Har du allerede TDC
Bredbånd Professionel, så vil du blive kontaktet i februar måned med et godt
tilbud. "

Jeg blev så ringet op i februar, og blev spurgt om jeg havde modtaget et
brev fra dem angående prisændringer. Det havde jeg så ikke, så hun ville
ringe tilbage en anden dag. En halv time senere ringede der så en endnu en
fra TDC, og spurgte om præcis det samme (han vidste tilsyneladende ikke at
de havde ringet til mig). Jeg forklarede så at jeg jo havde set det på
hjemmesiden, og var forberedt på at de ville kontakte mig, og om vi ikke
bare kunne klare det selv om jeg ikke havde fået brevet, og det var der
ingen problemer i. Så han tilbød at jeg enten kunne blive sat op i hastighed
for samme pris, eller beholde min nuværende hastighed, og blive sat ned i
pris. Jeg valgte at blive sat ned i pris.

Jeg har nu fået min regning, og det er stadig den gamle pris. Jeg regnede
med at det bare var en fejl, og ringede så til TDC. Her snakkede jeg først
med en dame, som slet ikke forstod hvad jeg snakkede om, for det var jo
først fra 1. juli at det skulle STIGE!!! Så hun viderestillede mig til en
anden, som igen kom med en forklaring om at det jo først var fra 1. juli at
priserne STEG, så det var derfor jeg stadig betalte det samme. Jeg
forklarede så at det jo altså var pris NEDSÆTTELSEN som jeg ikke havde fået.
Det kendte hun intet til, for det var jo kun for nye kunder. Jeg forklarede
så at jeg jo var blevet ringet op, og at det iøvrigt stod på deres
hjemmeside... Men hun troede ganske enkelt ikke på at jeg var blevet ringet
op, selvom jeg gentog det flere gange, for hun påstod hårdnakket at de ikke
ringede til deres kunder, for det havde de sandelig da ikke tid til.

Jeg har så aldrig fået brevet, og ved ikke hvad der stod i det. Måske har
der været en svarfrist, og jeg er så blevet ringet op fordi jeg ikke har
svaret inden??? Har i andre fået brevet, hvad stod der? Er i blvet ringet
op?

Nå, men hun ville se hvad hun kunne gøre. Jeg forklarede så at jeg
selvfølgelig regnede med også at få penge tilbage fra sidste kvartal, da
prisnedsættelsen jo er fra 1. januar. Det var hun ikke så åben overfor, men
måske hun kunne gøre det fra 1. februar. Men hun var ikke meget for at love
noget somhelst, ikke engang om den regning jeg skal betale nu for perioden
01.04 - 30.06, hvor der jo ellers ikke burde være nogen tvivl.

Men hun ville se på det. Jeg spurgte så om det betød at jeg bare skulle
betale den fulde regning nu? Og ja, det mente hun, og så ville det blive
krediteret i næste kvartal!!! Det ville jeg ikke gå med til, for jeg synes
ikke det kan være rigtig at jeg skal lægge penge ud for dem. Så sagde hun
meget surt og opgiven (det havde hun iøvrigt været under hele samtalen,
selvom jeg havde været høflig....jeg troede jo til at starte med bare at det
var en menneskelig fejl) at så måtte hun jo sende en
strakskredittering...PUST STØN!!! Hvor er det hårdt!!!

Så jeg ville bare lige høre hvad der står på jeres regninger, og om i er
blevet ringet op osv?

Jens

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 15-04-04 13:00

"Jens B" <no-more@spam-for-me.dk> wrote:

>Men hun troede ganske enkelt ikke på at jeg var blevet ringet
>op, selvom jeg gentog det flere gange, for hun påstod hårdnakket at de ikke
>ringede til deres kunder, for det havde de sandelig da ikke tid til.

En dag tidligt i marts ringede jeg selv til dem og spurgte hvordan det
gik med det tilbud jeg skulle have modtaget i februar. Svaret var at
jeg da bare kunne få ændringen med det samme.

Det bad jeg så om (højere hastighed).

Nogle dage efter modtog jeg en ordrebekræftelse, og på den lovede dag
skete hastighedsændringen.

Ovenstående hændte både for min privat-P@ og for firmaets.

Følgende skete derimod kun for firmaets:

Ca. dagen efter at ændringen var indført, skete der (på samme dag!) to
ting:
* Jeg modtog brevet med tilbudet.
* Jeg blev ringet op og spurgt om jeg havde modtaget brevet og om jeg
ville have en ændring.

Jeg forklarede at jeg sådan set allerede havde fået den, og at jeg var
lidt forbavset over såvel brevet som opringningen. Hun sagde pænt
"undskyld forstyrrelsen" og lovede at få registreret at forbindelsen
var opgraderet.

Regningerne har derefter været rigtige: de har indeholdt fuld ny pris
for forbindelserne samt et separat fradrag som bringer den samlede
pris ned på gammel pris.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : HSK

Dato : 15-04-04 14:11

"Jesper Dybdal" <jdunetnospam@u10.dybdal.dk> wrote in message
> [...]
> gik med det tilbud jeg skulle have modtaget i februar. Svaret var at
> jeg da bare kunne få ændringen med det samme.

Gælder det der med højere hastighed også Bredbånd Pro ?

/Henrik

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 15-04-04 16:29

"HSK" <hsknosp@m2840.dk> wrote:

>"Jesper Dybdal" <jdunetnospam@u10.dybdal.dk> wrote in message

>Gælder det der med højere hastighed også Bredbånd Pro ?

Ja da. Derhjemme har jeg nu 512/512 kun en smule dyrere end den gamle
256/256 (samme pris indtil 30/6). På arbejde har vi nu 768/4096 kun
en smule dyrere end den gamle 512/2048 (samme pris indtil 30/6).

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : HSK

Dato : 15-04-04 17:31

> Ja da. Derhjemme har jeg nu 512/512 kun en smule dyrere end den gamle
> 256/256 (samme pris indtil 30/6). På arbejde har vi nu 768/4096 kun
> en smule dyrere end den gamle 512/2048 (samme pris indtil 30/6).

Strengt at jeg ikke er blevet tilbudt det så

Hvormeget koster 4Mbit linjen kontra 2Mbit ? Jeg har 2 nu...

/Henrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-04-04 17:53

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_priser
--
Knud

Fra : Jens B

Dato : 15-04-04 21:59

"Jesper Dybdal" <jdunetnospam@u10.dybdal.dk> skrev i en meddelelse
> Ja da. Derhjemme har jeg nu 512/512 kun en smule dyrere end den gamle
> 256/256 (samme pris indtil 30/6). På arbejde har vi nu 768/4096 kun
> en smule dyrere end den gamle 512/2048 (samme pris indtil 30/6).

Hvormeget kommer din 512/512 til at koste efter den 30/6?

For ham der i sin tid ringede til mig, han nævnte intet om at de priser kun
var gældende i en begrænset periode. Så jeg gik og troede at jeg fast var
blevet sat ned til 465 kr/mdr for min 512/512.

Jens

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 16-04-04 10:09

>Hvormeget kommer din 512/512 til at koste efter den 30/6?

372 + moms, jf.
> [...]

>var gældende i en begrænset periode. Så jeg gik og troede at jeg fast var
>blevet sat ned til 465 kr/mdr for min 512/512.

Det er du også: det er den permanente pris (372 + moms = 465).

Du har tilsyneladende ikke fået en midlertidig prisnedsættelse, sådan
som dem der går op i hastighed har. Og det er vel egentlig ikke
specielt urimeligt.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Jens B

Dato : 16-04-04 11:58

> [...]
>
> Du har tilsyneladende ikke fået en midlertidig prisnedsættelse, sådan
> som dem der går op i hastighed har. Og det er vel egentlig ikke

Ok fint nok, jeg har hele tiden haft 512/512 til 625 kr om måneden (og det
giver jeg så stadig, i og med at de ikke har rettet prisen hos mig) men
havde regnet med at blive sat ned til 465 kr, da det er den pris jeg havde
set på hjemmesiden.

Men jeg har aldrig fået brevet, og har derfor ikke hørt noget om en
yderligere midlertidig prisnedsættelse. Hvormeget giver du så nu, i den
billige periode?

Men når bare det er 465 kr efter den 30-06 også, så er jeg mere rolig. Var
lige bange for at det ville stige til 625 kr igen.

Så mangler jeg bare at de rent faktisk også sætter min pris ned til 465 kr.

Jens

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 16-04-04 13:54

"Jens B" <no-more@spam-for-me.dk> wrote:

>Men jeg har aldrig fået brevet, og har derfor ikke hørt noget om en
>yderligere midlertidig prisnedsættelse. Hvormeget giver du så nu, i den
>billige periode?

Jeg giver de 340+moms = 425 som jeg hele tiden har givet for min
256/256.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Jens B

Dato : 16-04-04 22:59

> Jeg giver de 340+moms = 425 som jeg hele tiden har givet for min
> 256/256.

Ok, tak

Fra : Jens B

Dato : 15-04-04 21:57

> [...]
> ting:
> * Jeg modtog brevet med tilbudet.
> * Jeg blev ringet op og spurgt om jeg havde modtaget brevet og om jeg

Ok, det var fedt at høre at de også har ringet til andre. Så er det altså
endnu engang bare kundeservice som ikke aner hvad der foregår, for det ville
hun slet ikke tro på.

Nå men det bliver jo spændende at se om jeg modtager en ny billigere regning
en af dagene.

Jens

Fra : Jochke

Dato : 17-04-04 17:00

"Jens B" <no-more@spam-for-me.dk> wrote in message

> Ok, det var fedt at høre at de også har ringet til andre. Så er det altså
> endnu engang bare kundeservice som ikke aner hvad der foregår, for det
ville
> hun slet ikke tro på.

Har I ringet til kundeservice privat eller erhverv? For der er sku forskel
på deres vidensområder. Pro@ccess er jo et erhvervs produkt. Så der er det
80 80 80 90.

/Jochke

Fra : Jens B

Dato : 17-04-04 18:46

"Jochke" <ask@me.com> skrev i en meddelelse
> Har I ringet til kundeservice privat eller erhverv? For der er sku forskel
> på deres vidensområder. Pro@ccess er jo et erhvervs produkt. Så der er det
> 80 80 80 90.

Jep, jeg har ringet til erhverv på 80 80 80 90

Jens