Tele2adsl opsætning
Fra : jan larsen

Dato : 08-04-04 01:19

Hej.

Jeg har en Tele2 adsl forbindelse, jeg har lige opdateret firmwaren i
routeren og nu kan jeg ikke huske hvad der skal stå i feks dafault gateway
address og dns.

Jeg har fast ip adresse

--
Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Knud

Dato : 08-04-04 08:30

jan larsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har en Tele2 adsl forbindelse, jeg har lige opdateret firmwaren i
> routeren og nu kan jeg ikke huske hvad der skal stå i feks dafault gateway

Sæt den til DHCP så går det af sig selv
(Noter så DNS/GW til evt brug senere hvis DHCP serveren svigter)

Knud

Fra : jan larsen

Dato : 08-04-04 08:36

> Sæt den til DHCP så går det af sig selv
> (Noter så DNS/GW til evt brug senere hvis DHCP serveren svigter)

Den står til DHCP Enable, og i øjeblikket er routeren sat til automatisk at
hente en IP Adresse, inden jeg opdaterede firmwaren i routeren stod den til
Statisk IP Adresse men jeg kan ikke huske om der stod noget i Gateway, og
hvad der skal stå i DNS for det virker ikke når jeg stiller den til Statisk
Ip Adresse

Jan

Fra : jan larsen

Dato : 08-04-04 08:43

Tak knud jeg har fundet ud af hvad det var du mente..... oplysningerne stod
inde under DHCP

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Knud

Dato : 08-04-04 11:47

jan larsen wrote:
> Tak knud jeg har fundet ud af hvad det var du mente..... oplysningerne stod
> inde under DHCP
>
> Venlig Hilsen
> Jan Larsen

Fint !

Jeg vidste ikke hvor den pågældende information står, du oplyste jo ikke
hvilken router du bruger.
I min router står det under status--internet connection
Jeg har i de sidste 2-3 måneder brugt static IP setup (jeg har fast IP)
fordi deres DHCP server var lidt ustabil på det tidspunkt.
Men DHCP setup virker ok nu, det er bare rat at have DNS/GW/net mask
info hvis DHCP serveren bliver træt igen.

Knud

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 08-04-04 22:11

Knud wrote:
> [...]
> Men DHCP setup virker ok nu, det er bare rat at have DNS/GW/net mask
> info hvis DHCP serveren bliver træt igen.

Kan alle tele2 kunder med fast IP gøre det?

Fra : MN

Dato : 09-04-04 10:58

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)c.dk> wrote in message

> Kan alle tele2 kunder med fast IP gøre det?

Ja.

Mogens

Fra : jan larsen

Dato : 09-04-04 09:37

> [...]
> Men DHCP setup virker ok nu, det er bare rat at have DNS/GW/net mask
> info hvis DHCP serveren bliver træt igen.

Er der nogen mulighed for at tildele hver maskine en fast lan ip adresse ??

Jan

Fra : Knud

Dato : 09-04-04 13:56

jan larsen wrote:

> Er der nogen mulighed for at tildele hver maskine en fast lan ip adresse ??
>
> Jan

LAN:
Ja det kan de fleste routere hvis du mener at du på lan siden stadigvæk
kører dyn. IP med routeren som DHCP server.
Hvilken router har du ?

Knud

Fra : jan larsen

Dato : 10-04-04 08:44

> [...]
> Ja det kan de fleste routere hvis du mener at du på lan siden stadigvæk
> kører dyn. IP med routeren som DHCP server.

Det er en Linksys BEFSR41 ..... og jeg kunne godt tænke mig at hver maskine
beholdte en fast lan ip adresse.

Jan

Fra : Knud

Dato : 10-04-04 13:07

jan larsen wrote:

> ??

> Det er en Linksys BEFSR41 ..... og jeg kunne godt tænke mig at hver maskine
> beholdte en fast lan ip adresse.
>
> Jan

Jeg har kigget i manualen til din router.

Den kan ikke tildele static ip adresser på lan siden

men du kan altid selv gøre det på det enkelte pc'er

Disable DHCP serveren i routeren eller begræns det adresse område den
deler ud, enten i starten eller slutningen af LAN adresse området.

Knud

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 11-04-04 14:13

Knud wrote:

> [...]
>
> Disable DHCP serveren i routeren eller begræns det adresse område den
> deler ud, enten i starten eller slutningen af LAN adresse området.

Ellers fast sætte en mac adresse til hver IP DHCP´en giver ud..

Fra : Knud

Dato : 11-04-04 15:57

Morten Fjendbo wrote:

> Ellers fast sætte en mac adresse til hver IP DHCP´en giver ud..

Det kan den router ikke !
(iflg. manualen)

Knud