Internettets hovedveje pixiudgave
Fra : AdamH

Dato : 07-04-04 15:26

Hej ,
Kan nogen give mig en henvisning til et sted, som forklarer og gerne
visualiserer internettets "hovedveje".
Hvordan routes trafikken rundt, når jeg f.eks. sender en mail til Argentina
Hvilke mekanismer sørger for at hvis den ene rute er lukket, finder pakkerne
en alternativ rute osv.
Hvilke landbaserede/undersøiske kabler kan betegnes som de mest anvendte?
Kan det opgøres hvor meget trafik der ialt farer rundt på nettet fx. pr.
dag?

Jeg kender lidt teknikken bag i forvejen, men som journalist arbejder jeg på
en artikel som forklarer det i en "pixi"-udgave. Jeg har svært ved at finde
websteder, som er pædagogiske nok, så jeg satser på at forsamlingen her kan
give mignogle fif.

Venligst
Adam Hvidt

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-04-04 16:24

Hej AdamH, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Kan nogen give mig en henvisning til et sted, som forklarer og gerne
> visualiserer internettets "hovedveje".

Jeg ved ikke, om du evt. kan bruge <http://www.cybergeography.org/> -
specielt undersiden - <http://www.cybergeography.org/atlas/atlas.html>
- til noget.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Christian Joergensen

Dato : 12-04-04 12:29

On Wed, 07 Apr 2004 16:25:54 +0200, AdamH wrote:

> [...]
> websteder, som er pædagogiske nok, så jeg satser på at forsamlingen her kan

Den er måske ikke helt så teknisk som du kunne tænke dig, men Warriors
of the Net er nu en klassiker:

   http://www.warriorsofthe.net/

--
Christian Jørgensen