Langsomt side skift med Cybercity
Fra : Peter Mortensen

Dato : 05-04-04 10:51

Hej NG

Jeg har lige fået instaleret en 1024/128 adsl hos cybercity.

Når jeg surfer rundt på nettet, går det temmeligt langsomt. Når jeg skal ind
på en ny side går der ca 4-5sekunder hvor den laver ingenting. Jeg
kontaktede CC, og de sagde at det er en fejl i router firmwaren (zyxel 650).
Jeg har prøvet opgradere den med flere forskelige versioner, uden det hjalp.
Jeg har prøvet med en anden PC med et andet styresystem, med samme resultat.

Jeg har prøvet at følge vejledningen fra
http://www.adsltips.dk/langsomzyxel.php. Hvilket heller ikke gav noget
resultat.

Jeg har testet linie hastigheden og den ser ok ud. Jeg kan downloade med ca
105kb/s. Pingtid til cybercitys DNS ca 29ms.

Hvad gør jeg forkert??? CC siger at jeg må vente på en ny firmware, men det
kan jeg ikke leve med... I praksis er linien væsentligt langsomere til at
surfe på end min gamle tiscali linie (256/256).

Er der andre der har samme problem???

Forslag modtages

mvh
Peter Mortensen

PS. svar venligst i NG

Fra : Morten Davidsen

Dato : 05-04-04 11:44

"Peter Mortensen" <pm@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hjalp.
> Jeg har prøvet med en anden PC med et andet styresystem, med samme
Hvilken firmware version kører du med??

/MD

Fra : Peter Mortensen

Dato : 05-04-04 12:12

Jeg har prøvet den nyeste fra http://firmware.homepage.dk/

Jeg har fået en nyere fra CC support, men den virker ikke bedre

mvh Peter

Fra : Morten Davidsen

Dato : 05-04-04 21:04

> Jeg har prøvet den nyeste fra http://firmware.homepage.dk/
Kan du ikke lige prøve >
telnet 10.0.0.1 23023
menu > 24 > 2 > 1
Her står ZyNOS F/W Version: V3.40(KL.??)

Hvad har du stående??

/MD

Fra : Peter

Dato : 06-04-04 05:39

Hej Morten

Der står følgende:

System Name :
ZyNOS F/W Version: V3.40(KL.4)b2 | 3/11/2004
DSL FW Version: Alcatel, Version 3.9.122
Standard: ANSI T1.413

Jeg har som sagt prøvet med flere. Det kunne selvfølgelig være jeg skulle
prøve en ældre?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-04-04 13:01

On 2004-04-05, Peter Mortensen <pm@mobilixnet.dk> wrote:
> Hvad gør jeg forkert??? CC siger at jeg må vente på en ny firmware, men det
> kan jeg ikke leve med... I praksis er linien væsentligt langsomere til at
> surfe på end min gamle tiscali linie (256/256).

Har du sat DNS rigtigt op under netværksopsætning i windows?
Det lyder til at det er noget DNS resolving der ikke funker.

Hvis du beder om en side igen (efter den har været langsom),
går det så ikke hurtigt? Burde det gøre da du har resolvet
siden en gang og fået dens ip#

> Forslag modtages

Hermed inkommet 1 styk til overvejelse

God påske!

Thomas, 2720 Vanløse

Fra : Peter

Dato : 05-04-04 17:54

Hej Thomas

Det går detsvære ikke hurtigere anden gang jeg prøver.

mvh Peter

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 06-04-04 12:40

It seems Peter wrote:
> Hej Thomas
>
> Det går detsvære ikke hurtigere anden gang jeg prøver.

Dobbeltcheck at UPNP er slået fra amt at din forbindelse er sat til "Nailed
up connection"

--
Kasper Mejlgaard
Loud pipes saves lifes

Fra : Bobber

Dato : 06-04-04 14:28

Hej

Hvor finder jeg lige det : "Nailed up connection"

Bobber

Fra : Peter

Dato : 06-04-04 18:19

Hej Kasper

Jeg har lige checket det, og begge dele er i orden.

mvh Peter

Fra : Peter

Dato : 05-04-04 17:57

Tak for forslagende.

Jeg er dog ikke kommet en løsning nærmere.

Jeg gjorte lige en opservation...

Når jeg streamer musik fra www.digitallyimported.com forsvinder mit problem.
Så loader siderne med det samme. Mærkeligt.... Jeg tror jeg vil prøve med en
anden router og se om det skulle gøre en forskel.

mvh Peter