Tele2adsl
Fra : Per R

Dato : 04-04-04 16:08

Hejsa

Hvordan er Tele2 som udbyder?
Hvordan kører news?
Hvordan med oprettelsen? Problemfrit?
Kræver de at man har fastnetabbonnement på telefon for at få adsl?

Vil gerne hører lidt fra nogen med nogle erfaringer med Tele2adsl.
De har nemlig tilbud på en 512/512 linie til 340 kr. måned.

Mvh
Per R

Fra : Knud

Dato : 04-04-04 16:28

Per R wrote:
> [...]
>
> Vil gerne hører lidt fra nogen med nogle erfaringer med Tele2adsl.
> De har nemlig tilbud på en 512/512 linie til 340 kr. måned.

Jeg har 1024/256 siden dec 2003

News:
Bruger kun tekst og det virker ok.

Oprettelse:
ca. 5 uger og blev oprettet på dagen problemfrit.

Fastnet krav: nej

Teknisk:
DHCP har nogen haft problemer med, jeg har fast IP og har ikke mærket noget.
Omkring jul/nytår var der problemer med at nå visse hollandske sites for
nogen kunder (jeg incl.), blev rettet efter ca. 4-5dage.
De fleste kunder får en 2048/512 linie som bliver kunstigt limiteret til
eks. 1024/256 dvs. adsl linien kører 2048/512 uanset kundens produkt men
bliver bandwith shaped et andet sted.
Det giver sig udslag i at jeg eks. har ca. 1,25 mbit/sec konstant
downstream og en let "hakkende" upload med ca. 285 kbit/sec hvis linien
fyldes helt (upload).
Kunder som har 2048/512 har ingen "hakkerier" tilsyneladende.
Nogen klager over mail problemer og der af og til meddelser om
mailproblemer fra Tele2, jeg har ikke mærket noget til dem.

For mig er det ok.

Knud

Fra : Peter Mogensen

Dato : 04-04-04 16:52

Per R wrote:
> Hejsa
>
> Hvordan er Tele2 som udbyder?

Well... mine oplevelser har været ustabilitet og laaaang ventetid (20-30
minutter i telefon, en 3-4 uger på email) for at nå supporten. Når man
så når den er den til gengæld ok - selvom de sjældent kan gøre andet end
at vente på deres teknikere.
Ustabiliteten har specielt været p.g.a. DHCP, der forhindre
genopfriskning af IP-nummer. (nedetider på .5 til 4 timer). Nu har jeg
sat IP-nummer op statisk, så virker det.
Desuden har der været problemer med at mail- og DNS-servere har afvist
forbindelser i perioder. (nedetider på 10-30 minutter)

> Hvordan kører news?

fint. Ingen problemer der.

> Hvordan med oprettelsen? Problemfrit?

Bortset fra at TDC ringede og forsøgte at bilde mig ind at Tele2 ikke
kunne få overdraget mig som kunde uden en masse papir-bøvl og at de tog
lang tid om at behandle sagen... ingen problemer.

> Kræver de at man har fastnetabbonnement på telefon for at få adsl?

Ikke så vidt jeg husker...

> Vil gerne hører lidt fra nogen med nogle erfaringer med Tele2adsl.

Jeg har da overvejet en del om det er ustabiliteten værd.

Peter

Fra : Morten Davidsen

Dato : 04-04-04 19:58

"Per R" <Jasko@REMOVEmailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er Tele2 som udbyder?
Se tidligere indlæg

> Hvordan kører news?
Se tidligere indlæg
> Hvordan med oprettelsen? Problemfrit?
Se tidligere indlæg

> Kræver de at man har fastnetabbonnement på telefon for at få adsl?
Ja, såvidt jeg ihvertfald kan læse på deres side er det ikke muligt uden
fastnet abonnement, da de bare videresælger TDC's løsning og TDC tillader
ikke at folk har ADSL uden fastnet på deres centraler. Ovenstående ville
kræve at Tele 2 satte sit eget udstyr op ude på centralen som Cybercity og
Tiscali (i en hvis grad) har gjort ude på en del centraler.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-04-04 08:22

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote in message
> [...]
> kræve at Tele 2 satte sit eget udstyr op ude på centralen som Cybercity og
> Tiscali (i en hvis grad) har gjort ude på en del centraler.

Ja, jeg kunne heller ikke forstå de andres svar. Jeg har lige mailet Tele2
og de Skrev: "Da vores ADSL er delt kobber er en bærelinie nødvendig." Øv...
Jeg har godt nok fastnet, men vil gerne havde muligheden for at skrotte den
senere.

mvh Frank

Fra : Per R

Dato : 05-04-04 08:27

> Ja, jeg kunne heller ikke forstå de andres svar. Jeg har lige mailet Tele2
> og de Skrev: "Da vores ADSL er delt kobber er en bærelinie nødvendig."

Hejsa

Skrev de også om den bærelinie nødvendigvis skulle ligge hos dem selv?
Så man har f.eks en fastnet linie hos Telia og adsl hos tele2?

mvh
Per R.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-04-04 08:33

"Per R" <Jasko@REMOVEmailme.dk> wrote in message

Tele2

> Skrev de også om den bærelinie nødvendigvis skulle ligge hos dem selv?
> Så man har f.eks en fastnet linie hos Telia og adsl hos tele2?

Det skrev de ikke noget om, men det tror jeg ikke er nødvendigt. Der er vel
mange der ikke vil af med deres gode gamle tdc fastnet.

mvh Frank

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 05-04-04 08:40

On Mon, 5 Apr 2004 09:26:57 +0200, "Per R" <Jasko@REMOVEmailme.dk>
wrote:

>Skrev de også om den bærelinie nødvendigvis skulle ligge hos dem selv?
>Så man har f.eks en fastnet linie hos Telia og adsl hos tele2?

Nej, du kan sagtens have fastnet hos TDC og adsl hos Tele2; men du kan
ikke droppe dit fastnet.

Vær også opmærksom på en anden detalje. Hvis du vil bruge Universal
Telecom (forvalg 1029) eller lignende, så skal du gøre opmærksom på
det på forhånd, når du bestiller adsl hos Tele2. Det gælder selv i det
tilfælde, hvor du beholder fastnet hos TDC. Ellers vil du miste
muligheden for at bruge disse forvalg, når Tele2 monterer deres
ADSL-udstyr.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Knud

Dato : 05-04-04 11:56

Frank K. Jensen wrote:
> [...]
> Jeg har godt nok fastnet, men vil gerne havde muligheden for at skrotte den

Jeg (fejl)tolkede spørgsmålet til hvorvidt man skulle være fastnetkunde
hos Tele2...det skal man ikke.

Dog var (lavere) priserne på et tidspunkt bundet til et Tele2 fastnet abo.

Knud

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 05-04-04 08:36

On Sun, 4 Apr 2004 17:07:38 +0200, "Per R" <Jasko@REMOVEmailme.dk>
wrote:

>Hejsa
>
>Hvordan er Tele2 som udbyder?
>Hvordan kører news?

Tekst fungerer udmærket, men i alt.binaries varierer completenes en
del. Den er dog sjældent over 60%, så normalt kan det ikke bruges til
noget som helst.

>Hvordan med oprettelsen? Problemfrit?

Nej, jeg havde en del problemer. Jeg snakkede med deres support næsten
uafbrudt i to dage, før det pludselig lykkedes. Siden den tid har det
kørt udmærket (7, 9, 13). Et problem er nok, at de ikke selv ejer
ledningerne. Hvis der er fejl på centralen, kan de kun bede TDC om at
rette, og man kunne godt have en mistanke om, at TDC prioriterer egne
kunder højere......

>Kræver de at man har fastnetabbonnement på telefon for at få adsl?

ja.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 19-04-04 09:01

On Mon, 05 Apr 2004 09:36:27 +0200, Lars J. Helbo <lars@helbo.org>
wrote:

>Tekst fungerer udmærket, men i alt.binaries varierer completenes en
>del. Den er dog sjældent over 60%, så normalt kan det ikke bruges til
>noget som helst.

Tja, ret skal jo være ret, og i løbet af den sidste uge er der sket en
dramatisk forbedring af completenes i alt.binaries. Så lige nu kører
serveren faktisk rigtig godt.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Finn I

Dato : 06-04-04 18:06

> Hvordan er Tele2 som udbyder?
Lidt mindre stabil end TDC

> Hvordan kører news?
Langt bedre end TDC (Binære)

> Hvordan med oprettelsen? Problemfrit?
Næsten problemfri

> Kræver de at man har fastnetabbonnement på telefon for at få adsl?
Det ved jeg egentlig ikke

> Vil gerne hører lidt fra nogen med nogle erfaringer med Tele2adsl.
Det værste er at de en gang i mellem er lidt ustabile (Det var før jul jeg
sidst bemærkede noget)

Mvh
Finn