Kan ikke holde forbindelsen?
Fra : Anders Houmark

Dato : 04-04-04 11:52

Hejsa..
Jeg har for 2 uger siden fået skiftet min gamle Cisco 677 ud med en Zyxel
650R.. Jeg ringede ind til Tiscali support og spurgte hvorfor Cisco'en blev
ved med at "fryse" (den lukkede for alt forbindelse, man kunne ikke pinge
den over LAN og kunne ikke komme i forbindelse med den).. Supporteren
spurgte hvor mange NAT ting der var, og jeg svarede omkring 50.. Så loggede
han selv ind og så efter, og så sagde han "ja den er helt gal, det kan jeg
godt se" og så var det jeg fik tilsendt en ny router.

Hvad det var han kunne se aner jeg ikke, men han mente åbenbart at man kunne
se om den lavede fejl, ved at logge ind og skrive "show nat" .. Så blev jeg
dét klogere..

Nu har jeg så fået den nye router, Zyxel 650R, og jeg må sige, det er ikke
ligefrem blevet bedre.. Min computer har stået tændt natten over, og efter
hvad jeg kan se i min IRC log, så falder forbindelsen hele tiden ud:

[11:43] * Disconnected
[19:47] * Disconnected
[21:27] * Disconnected
[08:10] * Disconnected

Det er over 1 døgn..
Det er en Quakenet IRC server, endda en Tiscali server.
Hvad kan jeg gøre for ikke at blive smidt af hele tiden?

Udover det har jeg også problemer med at routeren "falder ud".. Altså den
mister forbindelsen med centralen og så skal traine linien igen.. Ærlig
talt, mit 56K modem var mere stabilt ..

Er der nogle af jer som har prøvet dette eller har en ide til hvordan man
løser problemet?

På forhånd tak, mvh

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Morten Birkelund

Dato : 05-04-04 17:57

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message

> [...]
> hvad jeg kan se i min IRC log, så falder forbindelsen hele tiden ud:

> Er der nogle af jer som har prøvet dette eller har en ide til hvordan man

Jeg har selv købt Cisco 827, den kan sagens klarer mosten, de små routere
kan
ikke håndtere hvis man begynder at lave mange NAT entries, har selv ca 400.

--
Morten Birkelund

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 11-05-04 12:28

On Mon, 5 Apr 2004 18:56:59 +0200, "Morten Birkelund"
<news@remember.dk> wrote:

>Jeg har selv købt Cisco 827

Hvor?

Med venlig hilsen