Giver CyberCity RDNS?
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 04-04-04 10:30

Hej

Hvis jeg har mit eget domæne og peger det på min CC IP adresse, vil CC så
lave RDNS til mit domæne?
TDC gør det, Tiscali gør ikke... gør CC?

MVH
Morten Lundstrøm

--
Replace .hej with .com in my e-mail prior to sending e-mail.

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 04-04-04 11:05

On 2004-04-04, Morten Lundstrøm <semizealot@iname.hej> wrote:
> Hej
>
> Hvis jeg har mit eget domæne og peger det på min CC IP adresse, vil CC så
> lave RDNS til mit domæne?
> TDC gør det, Tiscali gør ikke... gør CC?

Mener det ikke... ellers skal der vist betales for det.

/Martin

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 04-04-04 11:18

"Martin Arendtsen" <mga@arendtsen.dk> skrev i en meddelelse

> Mener det ikke... ellers skal der vist betales for det.

Takker, så er det jo som jeg er vant til... Kunne ellers være fedt med
sit eget domæne som host

/Morten

--
Replace .hej with .com in my e-mail prior to sending e-mail.

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 04-04-04 12:29

On 2004-04-04, Morten Lundstrøm <semizealot@iname.hej> wrote:

> "Martin Arendtsen" <mga@arendtsen.dk> skrev i en meddelelse

> så

> Takker, så er det jo som jeg er vant til... Kunne ellers være fedt med
> sit eget domæne som host

En af grundene til jeg faktisk er glad for tdc :)

/Martin

Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 04-04-04 13:19

hej med jer allesammen
hvis i vil hoste jeres eget domæne så kan i dag bruge gratisdn som dns
udbyder
mvh jeppe

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 04-04-04 13:21

On 2004-04-04, Jeppe Søndergaard <jeppe@js-spam.dk> wrote:
> hej med jer allesammen
> hvis i vil hoste jeres eget domæne så kan i dag bruge gratisdn som dns
> udbyder
> mvh jeppe

Ja men ikke når vi snakker reverse dns. Altså omvendt dns.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-04-04 15:15

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.hej> writes:

> Hvis jeg har mit eget domæne og peger det på min CC IP adresse, vil CC så
> lave RDNS til mit domæne?
> TDC gør det, Tiscali gør ikke... gør CC?

Nej.

.... men der er jo også kun kosmetik, der er ingen teknisk begrundelse
for at de skulle gøre det.

--
Jacob - www.bunk.cc
The best things in life are for a fee.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-04-04 14:33

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
> ... men der er jo også kun kosmetik, der er ingen teknisk begrundelse
> for at de skulle gøre det.

Hvis man (blandt andet) vil basere noget sikkerhed på at man kommer fra en
bestemt host, så er det bestemt nødvendigt at hosten er et domæne man selv
kontrollerer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-04-04 09:10

On 2004-04-05, Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> wrote:

> Hvis man (blandt andet) vil basere noget sikkerhed på at man kommer fra en
> bestemt host, så er det bestemt nødvendigt at hosten er et domæne man selv
> kontrollerer

Nej, hvis du har tillid til at din udbyder kan håndtere dine ip-adresser
kan du lige så godt også have tillid til DNS.
Derudover: Man skal da have en større blodansamling i hovedet for at
basere sin sikkerhed på dette.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Be valiant, but not too venturous.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-04-04 09:15

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, hvis du har tillid til at din udbyder kan håndtere dine ip-adresser
> kan du lige så godt også have tillid til DNS.

Njaa, måske

> Derudover: Man skal da have en større blodansamling i hovedet for at
> basere sin sikkerhed på dette.

Jeg skrev "blandt andet".

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-04-04 18:22

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> writes:

> Hvis man (blandt andet) vil basere noget sikkerhed på at man kommer fra en
> bestemt host, så er det bestemt nødvendigt at hosten er et domæne man selv
> kontrollerer

Så kan man lave et forward opslag for at verificere den slags. Det
giver langt bedre mening da man skal have adgang til zonefilen for at
ændre i det.

Enhver nisse der har adgang til reverse DNS for nogle IP-adresser kan
jo sætte hvad som helst op i reverse DNS.

--
Jacob - www.bunk.cc
Steal this tagline. I did.

Fra : Knakkergaard

Dato : 06-04-04 01:47

Giver TDC mulighed for gratis RDNS for private samt stiller TDC nogle
specielle krav til kunden ?

-
Daniel K J

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 06-04-04 10:55

On 2004-04-06, Knakkergaard <usenet@knakkergaard.org> wrote:
> Giver TDC mulighed for gratis RDNS for private samt stiller TDC nogle
> specielle krav til kunden ?

Ja hvis du har en fast ipadresse og der skal være en a-record for den
rdns du ønsker.

/Martin

Fra : Knakkergaard

Dato : 06-04-04 11:34

"Martin Arendtsen" <mga@arendtsen.dk> wrote in message
>du har en fast ipadresse og der skal være en a-record for den
> rdns du ønsker.

Dvs. Jeg skal eje et domæne der pege på min faste IP-adresse ?

Og servicen var gratis ?

Mvh
Daniel KJ

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 06-04-04 12:52

On 2004-04-06, Knakkergaard <usenet@knakkergaard.org> wrote:
> "Martin Arendtsen" <mga@arendtsen.dk> wrote in message
>
> Dvs. Jeg skal eje et domæne der pege på min faste IP-adresse ?

Jeps.

> Og servicen var gratis ?

Det har ikke kostet mig noget endnu.

/Martin

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 06-04-04 12:43

Martin Arendtsen <mga@arendtsen.dk> wrote:

>Ja hvis du har en fast ipadresse og der skal være en a-record for den
>rdns du ønsker.

Er du sikker? Jeg har aldrig set et sted hvor de lover det. Nogle
Pro@ccess-kunder (inkl. mig) har fået det ved at bede om det, selvom
det svjv ikke er noget man har krav på, men jeg har aldrig hørt om
TDC-privatproduktkunder der fik lov til at vælge reverse DNS selv.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 06-04-04 12:53

On 2004-04-06, Jesper Dybdal <jdunetnospam@u10.dybdal.dk> wrote:

> [...]
> det svjv ikke er noget man har krav på, men jeg har aldrig hørt om
> TDC-privatproduktkunder der fik lov til at vælge reverse DNS selv.

Ja. Jeg har en privat linie og jeg skrev blot til hostmaster@tdc.dk og
bad om det.
Men det er så vidt jeg husker ikke noget de annoncere med.

/Martin

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-04-04 08:59

> Så kan man lave et forward opslag for at verificere den slags. Det
> giver langt bedre mening da man skal have adgang til zonefilen for at
> ændre i det.

Enhver TCP-wrapper vil jo verificere med et forward opslag, men pointen er
jo netop at man såfremt man har kontrol over reverse DNS kan anvende
standard TCP-wrappere