Cybercity... ?
Fra : lovend

Dato : 02-04-04 18:34

Hej med jer

Jeg har langt om længe fået min forb. op og kører lang historie men skidt
med det det var ikke cc skyld men tdc´s.

Men jeg ville gerne have lidt oplysninger omkring den router jeg er koblet
op igennem det er en zykel 650r-31.

Er der firewall i den? eller jeg jeg galt på den jeg kan ikke sende filer
via icq osv.

Håber i kan hjælpe..

Mvh og god weekend Lovend

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-04-04 19:31

"lovend" <lovend@nospamtdcadsl.dk> skrev :

>Men jeg ville gerne have lidt oplysninger omkring den router jeg er koblet
>op igennem det er en zykel 650r-31.

Hvis det skal være, heller ikke den helt rigtige gruppe.

Spørgsmål om routere hører hjemme i news:dk.edb.netvaerk.
--
Knud
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-04-04 20:00

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

> Hvis det skal være, heller ikke den helt rigtige gruppe.
>
> Spørgsmål om routere hører hjemme i news:dk.edb.netvaerk.

Eller vel en af cybercitys interne nyhedsgrupper, hvor routeren sikkert
kendes veldigt godt.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-04-04 20:18

> Jeg har langt om længe fået min forb. op og kører lang historie men skidt
> med det det var ikke cc skyld men tdc´s.

Den er hørt før, hver gang CC ikke kan levere det ønskede giver de TDC
skylden, og kunderne er naive nok til at hoppe på den.

He he
Niels

Fra : Michael Friis

Dato : 02-04-04 21:08

I mit tilfælde, var det TDC der ikke kunne levere en telefonlinie i 5
måneder, der var problemet

Michael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-04-04 21:42

"Michael Friis" <MichaelFriis34@INGENSPAMhotmail.com> wrote in message
> I mit tilfælde, var det TDC der ikke kunne levere en telefonlinie i 5
> måneder, der var problemet

hvorfor ikke??

Rå kommer eller en telefon forbindelse?

hvis du har bestilt en telefonforbindelse, skulle det jo gerne i værkssættes
hurtigt.

Fra : N/A

Dato : 03-04-04 14:48

Fra : KsNa

Dato : 03-04-04 14:48

"Michael Friis" <MichaelFriis34@INGENSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg bestilte adsl hos CC i november. TDC oplyste at der ikke var rå
kobber
> ledigt, og de havde først tid til at grave et kabel ned i marts.

TDC graver IKKE for at lave rå kobber kun til dig. Så hvis der ikke er
kobber, ja så kan du altså ikke få det, men du har været heldig, at et
område skulle udvides eller at der er blevet nogle ledige ledninger.

Mvh
Kim

Fra : lovend

Dato : 03-04-04 10:04

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message
> Den er hørt før, hver gang CC ikke kan levere det ønskede giver de TDC
> skylden, og kunderne er naive nok til at hoppe på den.
>
> He he
> Niels

Det var nu ikke det den første tekniker der var her ude havde ikke
tilsluttet stikket ordnligt så det gik der lige 14 dage med...

/lovend ....

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-04-04 13:26

> Det var nu ikke det den første tekniker der var her ude havde ikke
> tilsluttet stikket ordnligt så det gik der lige 14 dage med...

Det problem havde jeg ikke, køber man af TDC, tester teknikeren
installationen før han går.
TDC teknikeren kan naturligvis ikke teste om der er forbindelse til CC.

Niels

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-04-04 13:42

Hej Niels Bengaard, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det problem havde jeg ikke, køber man af TDC, tester teknikeren
> installationen før han går.

Det plejer de mig bekendt at gøre uanset ISP. Dvs. tjekke fra vægstik
til "centralhuset", hvor TDC afleverer forbindelsen til ISP X.

Han gjorde det da hos mig, da jeg fik ADSL i sommeren 2000 hos World
Online (nu Tiscali).

> TDC teknikeren kan naturligvis ikke teste om der er forbindelse
> til CC.

Men han kan fint til det punkt, hvor forbindelsen overtages af ISP X.
Og han bør gøre det.

Er der så noget galt, må det være fra krydsfeltet og til CC's eller
Tiscalis central, hvor han helt korrekt selvfølgelig ikke kan tjekke
noget.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-04-04 21:26

Niels Bengaard skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det problem havde jeg ikke, køber man af TDC, tester teknikeren
> installationen før han går.
> TDC teknikeren kan naturligvis ikke teste om der er forbindelse til CC.

Hvorfor ikke det?
Det blev checket at jeg havde forbindelse til internettet, da jeg fik CC ADSL
5/1-04.

Da han troede at det var klart, checkede jeg om jeg kunne komme på nettet, det
kunne jeg ikke, så et måle instument i stikket, viste at der ikke var
forbindelse, et opkald til centralen, og der blev sat en lus på forbindelsen i
krydsfeltet på centralen. Han fandt derved udaf at der var en fejl i et samle
rum i bebyggelsen hvor jeg bor. Den blev rettet, og jeg var så på nettet inden
han forlod mig helt.

Ivar Madsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 06-04-04 21:31

> [...]
samle
> rum i bebyggelsen hvor jeg bor. Den blev rettet, og jeg var så på nettet

Du svarer jo faktisk selv på spørgsmålet.
Teknikeren kan ikke tjekke om du har forbindelse til CC, han kan kun tjekke
om du har forbindelse til centralen.

Niels

Fra : John

Dato : 06-04-04 22:28

> Det problem havde jeg ikke, køber man af TDC, tester teknikeren
> installationen før han går.
> TDC teknikeren kan naturligvis ikke teste om der er forbindelse til CC.

Hmmm... da jeg fik CC ADSL, tjekkede teknikeren fra TDC da om der var hul
igennem som der skulle være, så det passer ikke.

Mvh

John

Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-04-04 09:10

> Hmmm... da jeg fik CC ADSL, tjekkede teknikeren fra TDC da om der var hul
> igennem som der skulle være, så det passer ikke.

Jeg tror jeg spilder min tid, for i gider åbenbart ikke læse hvad jeg
skriver.

Fra : John

Dato : 07-04-04 13:03

> [...]
> skriver.
> Teknikeren kan ikke tjekke om du har forbindelse til CC, han kan kun

Ja, og er der hul igennem til centralen, er der nok også med meget stor
sandsynlighed hul ud til resten af verdenen...

Mvh

John

Fra : KsNa

Dato : 07-04-04 15:27

"John" <jk7410@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hul

> tjekke,
>

> Ja, og er der hul igennem til centralen, er der nok også med meget stor
> sandsynlighed hul ud til resten af verdenen...

Ja, men TDC-teknikeren kan IKKE kontrolere om der er "hul" igemmen CC's
udstyr, så muligheden for, at det ikke virker selvom der er forbindelse til
centralen, er tilstede.

Mvh
Kim

Fra : Kaare

Dato : 03-04-04 12:09

"lovend" <lovend@nospamtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> op igennem det er en zykel 650r-31.
>
> Er der firewall i den? eller jeg jeg galt på den jeg kan ikke sende filer

Jeg mener ikke at der er firewall i routeren (altså noget der kan slåes
til). Som standard er der dog ingen i. Til gengæld er routeren opbygget med
NAT, dvs at alle maskiner internt kører på en bestemt IP adresse eksternt.
Det giver lidt ekstra sikkerhed. Det vil ikke stoppe en hacker/cracker, men
vil som regel stoppe _de fleste_ orme mm på nettet. En lille smule sikkerhed
giver det da.

NAT har dog en tendens til at give problemer med P2P (direkte forbindelser
mellem 2 maskiner) forbindelser. Windows Messenger kan f.eks ikke sende
filer, lave video chat mm gennem en NAT. Det kan MSN Messenger dog sagtens
(version 6.1 i hvert fald).
Jeg har ikke brugt ICQ i lang tid, så jeg ved ikke om der findes en
opdatering til at løse problemet. De tidligere versioner (som jeg engang
brugte) kunne i hvert fald ikke.

Så led efter en opdatering - eller afprøv det med MSN Messenger istedet.

Held og lykke med din nye forbindelse! ;)

/Kaare