Begrænsninger på newsservere ol.?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 01-04-04 13:31

Hejsa

Overvejer at skifte fra Stofa og til ADSL (for at få fri trafik med en
upstream over 128 kbps). Priser osv. kan jeg selv finde, men jeg kan ikke
rigtig finde rundt i de underlige begrænsninger som nogle udbydere har. Er
det ikke noget med at TDC har hastighedbegrænsning på f.eks. news, og at de
mangler nogle grupper? Jeg kommer som sagt fra Stofa. Her synes jeg news
kører rigtigt godt, og vil helst ikke have noget der er ringere. Er der ikke
nogle, der kan liste alle sådan nogle underlige begrænsninger, så de kan
indgå i mine overvejelser

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 01-04-04 14:17

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> wrote in message

> [...]
ikke
> nogle, der kan liste alle sådan nogle underlige begrænsninger, så de kan

Og hvem bruger delt/rå kobber?

mvh Frank

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-04-04 14:27

Frank K. Jensen skrev i sit indlæg på usenet:
> [...]
> have noget der er ringere. Er der ikke nogle, der kan liste alle
> sådan nogle underlige begrænsninger, så de kan indgå i mine

Jo TDC begrænser hastighede i de perioder, hvor der er mest travlt på
linien - men der er riglig hastighed til alm. tekstgrupper - du vil typisk
mærke det hvis du henter fra de binære grupper.

Det betyder så til gengæld at teksgrupper kører fint

TDC er nok den der har flest tekst-grupper - men det er rigtigt, at de har
begrænset antallet af binære grupper - især dem der primært bliver brugt til
warez.....

Men til de rene tekstgrupper køer de rigtigt godt - især hvis man bruger
deres dtext-server, der kun har tekstgrupperne - den anden server kan være
lidt overbelastet af de binære grupper, som de stadig har,

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 01-04-04 15:36

On Thu, 1 Apr 2004 15:26:38 +0200, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid>
wrote:

>TDC er nok den der har flest tekst-grupper - men det er rigtigt, at de har
>begrænset antallet af binære grupper - især dem der primært bliver brugt til
>warez.....

For nu at være præcis, så er her listen med de 28 grupper, som de
lukkede sidste efterår:

alt.binaries.cd.image
alt.binaries.cd.image.clonecd
alt.binaries.cd.image.games
alt.binaries.cd.image.playstation
alt.binaries.cd.image.playstation2
alt.binaries.cd.image.playstation2.dvdiso
alt.binaries.cd.image.xbox
alt.binaries.sounds.country.mp3
alt.binaries.sounds.mp3
alt.binaries.sounds.mp3.1970s
alt.binaries.sounds.mp3.1980s
alt.binaries.sounds.mp3.beatles
alt.binaries.sounds.mp3.blues
alt.binaries.sounds.mp3.complete_cd
alt.binaries.sounds.mp3.full_albums
alt.binaries.sounds.mp3.heavy-metal
alt.binaries.sounds.mp3.holland
alt.binaries.sounds.mp3.new-age
alt.binaries.sounds.utilities
alt.binaries.warez
alt.binaries.warez.0-day.games
alt.binaries.warez.linux
alt.binaries.warez.pocketpc.gps
alt.binaries.warez.uk.mp3
dk.binaer.film
dk.binaer.film.repost
dk.binaer.musik
dk.binaer.musik.repost

Begrundelsen var iøvrigt _ikke_ noget med piratkopiering. Derimod
handlede det om, at disse 28 grupper stod for ca. 1/3 af den samlede
trafik på serveren. Nu behøver man naturligvis ikke, at tro på den
slags meddelelser; men jeg synes ikke det lyder usandsynligt. Hvis det
handlede om piratkopiering, er listen i hvert fald IMHO noget ulogisk.
F.eks. er musik fra 1960'erne og 1990'erne vel ikke mindre
beskyttelsesværdigt end den mellemliggende periode?
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 01-04-04 15:43

wrote:

>TDC er nok den der har flest tekst-grupper -

Nå ja, en ting mere - den tror jeg nemlig ikke på. Tele2 har p.t.
56084 grupper. Det er vist rundt regnet 20.000 flere end TDC.
Problemet er så bare, at sådan et tal ikke kan bruges til noget. De
fleste af de ekstra 20.000 grupper er nemlig absolut tomme. Mange af
dem er tilsyneladende oprettet af en eller anden nørd i en
cola-brandert.

Mere interessant er derfor, om de jævnligt opdaterer med nye grupper,
og ikke mindst, om man selv har mulighed for at få oprettet en gruppe,
hvis den mangler? (De 30.000 grupper, man ikke bruger er jo mindre
interessante end den ene, der mangler).
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Per

Dato : 02-04-04 09:12

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> nogle, der kan liste alle sådan nogle underlige begrænsninger, så de kan

Brug en betalingsserver dude! Livet er for kort til andet.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 02-04-04 09:20

"Per" <no@sorry.com> wrote in message
> [...]
> de
> ikke
> >
> Brug en betalingsserver dude! Livet er for kort til andet.

Det gør jeg også. Når jeg køber ADSL betaler jeg bla. også for en newsserver

mvh Frank

Fra : Per

Dato : 03-04-04 15:55

> Det gør jeg også. Når jeg køber ADSL betaler jeg bla. også for en
newsserver

> mvh Frank

Næeh newsserveren er bare en ekstra service. Derfor lukker og spærrer
udbyderne som de har lyst til.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-04-04 17:35

Frank K. Jensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det gør jeg også. Når jeg køber ADSL betaler jeg bla. også for en newsserver

Nej, din ISP's NNTP server betaler du ikke særskilt for, så det kan ikke kaldes
en betalingsserver.
Hvis du vil bruge de binære grupper i stor stil, så er der, så godt som uanset
hvilken ISP du vælger, ikke så meget at gøre, andet end at finde en
betalingsserver på nettet. Men ikke engang der kan du få fri adgang, de har
også alle en form for begrænsning, men det er så noget du vælger, når du
vælger server, og deres produkt,,,

Ivar Madsen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 06-04-04 07:36

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> wrote in message

> Nej, din ISP's NNTP server betaler du ikke særskilt for, så det kan ikke
kaldes
> en betalingsserver.

Nej, jeg ved godt, at det ikke kan "kaldes" en betalingsserver, men jeg
betaler nu engang for den sammen med min opkobling, ligesom at jeg også
betaler for en smtp-server, pop3-server osv. Usenet er for mig en del af
internettet, og når jeg betaler for adgang til internettet regner jeg med at
kunne benytte det på lige fod med www, mail osv.

> Hvis du vil bruge de binære grupper i stor stil, så er der, så godt som
uanset
> hvilken ISP du vælger, ikke så meget at gøre, andet end at finde en
> betalingsserver på nettet.

De få gange jeg har brugt binære grupper, har det sådan set kørt fint nok
med stofanets servere, og jeg ville bare bare høre om jeg kunne forvente det
samme fra andre udbydere.

mvh Frank

Fra : J.F.K

Dato : 02-04-04 09:59

> [...]
ikke
> nogle, der kan liste alle sådan nogle underlige begrænsninger, så de kan

pt. er hastigheds begrænsningen hos TDC ca. 61kb/s på de binaer grupper, så
jeg personlig har også købt et abn. hos http://www.giganews.com/

mvh. John