omkring dobbelt ADSL ind i til mig
Fra : RuneR

Dato : 01-04-04 10:09

Hejsa

Jeg har et hurtigt spørgsmål.

Jeg bor i lejlighed, og har ingen fastnettlf.
Min kæreste har i forvejen en CyberCity ADSL forbindelse betalt fra sit
arbejde.

Nu skal jeg så have en TDC ADSL forbindelse af mit arbejde, så vi rigtig kan
sidde og arbejde skulder ved skulder derhjemme. Mit arbejde er strikse så de
vil ikke tillade mig at hoppe på mit farma net via min kæreste arbejdes
CyberCity ADSL !

Men er der nogen hindringer i at have 2 ADSL linier ind i "huset" fra 2
forskellige firmaer ?

--

MVH Rune Rohleder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : Christen Fihl

Dato : 01-04-04 09:29

Ikke andet at der så også skal være 2 kabler ind, fx til en telefon og en
fax.

Der kan kun være en enkelt ADSL på hver kabel.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.fihl.net

Fra : RuneR

Dato : 01-04-04 10:46

Christen Fihl wrote:
> Ikke andet at der så også skal være 2 kabler ind, fx til en telefon
> og en fax.
>
> Der kan kun være en enkelt ADSL på hver kabel.

okay, jamen det bliver jo TDC problem at få et nyt kabel op til 4 sal
Tak for svaret

Fra : Tim Christensen

Dato : 01-04-04 11:36

RuneR wrote:

> okay, jamen det bliver jo TDC problem at få et nyt kabel op til 4 sal
> Tak for svaret

Nej, der er ikke leveringspligt på ADSL så TDC har ikke pligt til at
lægge nye kabler for at du kan få flere ADSL forbindelser.

Hvis du derimod ønskede flere telefonlinjer end det er muligt på de
nuværende kabler så var det TDCs problem.

Mvh

Tim

Fra : RuneR

Dato : 01-04-04 14:31

Tim Christensen wrote:

> [...]
>
> Hvis du derimod ønskede flere telefonlinjer end det er muligt på de
> nuværende kabler så var det TDCs problem.

aha, nu må jeg se hvad teknikeren siger, ellers må mit firma punge ud for en
ekstra tråd ind i lejligheden.

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-04 23:04

"RuneR" <ruro@get3net.dk> skrev i en meddelelse

> aha, nu må jeg se hvad teknikeren siger, ellers må mit firma punge ud for
> [...]

Der er jo kort og godt tale om oprettelse af et helt almindeligt
telefonabonnement til fastnet-telefon. Bestiller du oprettelse heraf, er det
TDC's problem at fremføre kabel til monopol-punktet (første tilslutningsdåse
eller samleboks i lejemålet).

Herefter betales ganske almindeligt telefonabonnement + samtaleforbrug.

Hertil kan der så bestilles ADSL gennem vilkårlig udbyder. Kun ved ADSL
gennem TDC kan det almindelige telefonabonnement slås sammen med
ADSL-abonnementet (samlet tilbudspakke). Se evt. TDC's hjemmesider.
Karsten H. Jensen

Fra : Kas.

Dato : 01-04-04 11:13

Hvis du nu er smart, så køber du en router, der kan bundle de to
forbindelser :)

Kasper

Fra : Morten Davidsen

Dato : 01-04-04 17:17

"Kas." <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du nu er smart, så køber du en router, der kan bundle de to
> forbindelser :)
Det er nu ikke bare så nemt som det lyder. Hvis du f.eks. har 2 stk. 2
Mbit/s / 512 Kbit/s .. så får du altså ikke 4 Mbit/s / 1024 Kbit/s.
Det er nyttigt hvis man er mange der bruger samme forbindelse.

/MD

Fra : Kas.

Dato : 01-04-04 17:34

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> skrev i en

> Det er nu ikke bare så nemt som det lyder. Hvis du f.eks. har 2 stk. 2
> Mbit/s / 512 Kbit/s .. så får du altså ikke 4 Mbit/s / 1024 Kbit/s.
> Det er nyttigt hvis man er mange der bruger samme forbindelse.

Lidt reklame - men Xincom kommer snart med en firmwareopdatering til deres
routere, der gør dette.

Mvh. Kasper

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-04-04 20:12

On 2004-04-01, Kas. <no@spam.dk> wrote:

> Lidt reklame - men Xincom kommer snart med en firmwareopdatering til deres
> routere, der gør dette.

Nej, det kan man ikke (med mindre ens udbyder er med på ideen)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Rule the Empire through force.

Fra : Kas.

Dato : 01-04-04 22:42

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg citerer fra www.xincom.com:

"XiNCOM, is excited to announce the development of a new firmware that will
allow users of the Twin WAN Family of routers to "Aggregate" their broadband
connections into one "pipeline" . This will omit the need of any third party
download acceleration software, such as DAP, to utilize both broadband
connections when downloading files or web pages from the Internet. The new
firmware will allow the Twin WAN Routers to not only Load-Balance but
utilize both connections "simultaneously" for increased broadband speed."

Men jeg har endnu ikke set firmwaren i aktion...

Kasper

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-04-04 07:22

Kas. skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> utilize both connections "simultaneously" for increased broadband speed."
>
> Men jeg har endnu ikke set firmwaren i aktion...

Jeg citerer lige Andreas

|Nej, det kan man ikke (med mindre ens udbyder er med på ideen)

Læg specielt mærke til det der, "med mindre ens udbyder er med på ideen"

Ivar Madsen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 04-04-04 10:56

On 2004-04-01, Kas. <no@spam.dk> wrote:

> Jeg citerer fra www.xincom.com:

Hvis de også skriver det på et powerpoint slide MÅ det jo være sandt.

--
Andreas Plesner Jacobsen | One man's folly is another man's wife.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 01-04-04 20:28

> "Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> skrev i en

> Lidt reklame - men Xincom kommer snart med en firmwareopdatering til deres
> routere, der gør dette.
Jeg tror du lige skal sætte dig lidt ind i hvordan teknologi'en fungerer.

Hvis du f.eks. downloader en fil fra www.etellerandetdomain.dk/fil.zip ..
skal der så laves to connections (fra hver IP på hver linje) som så ligeligt
deler pakkerne op i mellem sig?
Har du noget teknisk forklaring på hvordan det virker?
Hvis det endelig skulle gøres uden problemer, hvad så hvis du kun kan have
en connection til en server? så kan du kun få halv hastighed anyway .. dette
er dog heldigvis ikke så ofte at man oplever det.

/MD

Fra : Morten Davidsen

Dato : 01-04-04 17:21

> Jeg bor i lejlighed, og har ingen fastnettlf.
> Min kæreste har i forvejen en CyberCity ADSL forbindelse betalt fra sit
> arbejde.
So far so good

> [...]
de
> vil ikke tillade mig at hoppe på mit farma net via min kæreste arbejdes
Jeg har den omvendte situation .. jeg har TDC ADSL til firma VPN. Og skal
have Cybercity privat.

> Men er der nogen hindringer i at have 2 ADSL linier ind i "huset" fra 2
> forskellige firmaer ?
Ja, det kan der være.
Jeg er så heldig at min TDC forbindelse er oprettet på delt kobber, hvor
ADSL'en bruger den samme linje som min telefon. Ved siden af det har jeg
(grundet jeg bor i et næsten helt nyt lejlighedsbyggeri) et ekstra kobberpar
som går ind i huset. Derved har jeg fået Cybercity til at oprette en rå
kobber linje som jeg får en TDC-tekniker til at komme og sætte KAP-stik op
til (og patche ude på centralen) her d. 20...

Og det skulle gå uden problemer, hvilket er super rart ... TDC 512/512 og CC
2048/512... :)

/MD