opsigelse af telefon
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-03-04 23:32

Hej

Hvad mon der sker hvis man opsiger sit telefonabonnemt hos Telia, når man er
på ADSL med tele2?

Kan de finde ud af, " man må ikke have adsl uden fastnet" eller sker der
rent faktiskt det at adsl´en kører videre?

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 26-03-04 23:37

Midt bud vil være, uden jeg ved noget specielt om det, at de (Telia)
nedtager telefonabonnementet og dermed de 2 kobbertråde, og det er jo dem du
har ADSL på, og så er dit svar vist der

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-03-04 23:39

"Kasper Ladingkær" <ladingkaer@sletdettetdcadsl.dk> wrote in message
> Midt bud vil være, uden jeg ved noget specielt om det, at de (Telia)
> nedtager telefonabonnementet og dermed de 2 kobbertråde, og det er jo dem
du
> har ADSL på, og så er dit svar vist der

jeg har først begyndt at tænke på det, efter alt det halløj med IP
telefoni.. Og der står i et forum at hos Cybercity at adsl´en ikke bliver
lukket selvom telefonforbindelsen på det delte kobber bliver lukket.

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 26-03-04 23:51

Det kommer vel helt an på hvad de bestiller, for hvis Telia tager dine 2
kobberledninger fra, ja så virker din ADSL jo ikke, men lukker de den kun
administrativt, så vil din ADSL formentligt virke. Så vil jeg tro de stadig
skal betale leje til TDC, men det kan du sikkert finde svar på på www.tst.dk
der står alle regler.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-03-04 10:45

"Kasper Ladingkær" <ladingkaer@sletdettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det kommer vel helt an på hvad de bestiller, for hvis Telia tager dine 2
> kobberledninger fra, ja så virker din ADSL jo ikke

Hvis han har telefoni hos Telia og ADSL hos Tele2, så må der være tale om et
delt kredsløb.
Dvs. Telia kan ikke tage kobberledningerne fra (det kan de forøvrigt aldrig,
de kan kun opsige deres lejeaftale).
Jeg husker ikke procedurene omkring delt kredsløb godt nok til at vide om
Tele2 får noget at vide om det.

Fra : TS

Dato : 27-03-04 12:14

> Dvs. Telia kan ikke tage kobberledningerne fra (det kan de forøvrigt
aldrig,
> de kan kun opsige deres lejeaftale).

Hej
Det er også det jeg har hørt fra en CC supporter. Jeg er ved at flytte og i
den forbindelse skifter jeg ADSL operatør fra Tele2 til CC. Jeg ville
undersøge om det var nødvendigt at flytte min telefon med (koster 500) -
hvilket jeg gerne ville undgå - for så at få IP telefoni i stedet for. DEt
var i den forbindelse at supporteren sagde, at selv om jeg fik en ADSL på en
telefonforbindelse, måtte de ikke lukke fobindelsen selvom telefonen blev
det. Det skulle også være noget kringlet lovgivning omkring det med at der
er telefonkrav for at få ADSL mange steder.
TS

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-03-04 12:27

TS <nospam@tosch9.yahoo.dk> wrote:

> [...]
> også være noget kringlet lovgivning omkring det med at der er
> telefonkrav for at få ADSL mange steder.

Mig bekendt er der ikke forsyningspligt på ADSL nogen steder i landet.

--
Jesper Lund

Fra : TS

Dato : 27-03-04 17:31

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in message

> Mig bekendt er der ikke forsyningspligt på ADSL nogen steder i landet.
>
> --
> Jesper Lund

Hvor har jeg skrevet det?

Jeg skrev at de ikke måtte lukke ADSLen efter at telefonen blev lukket. Det
er da ikke noget med forsyningspligt at gøre. DEt betyder at en
telefonudbyder ikke kan lukke for en ADSL forbindelse (med anden udbyder)
til en given adresse.
TS

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 27-03-04 13:45

SNIP >.... en masse fra Martin

Jeg er slet ikke uenig med dig Martin, jeg vidste dog ikke lige hvordan jeg
skulle skrive det, også derfor jeg henviste til www.tst.dk

For der er ingen tvivl om at der foreligger mange mere eller mindre
forståelige regler omkring dette.

Fra : anders majland

Dato : 27-03-04 21:44

> Og der står i et forum at hos Cybercity at adsl´en ikke
> bliver lukket selvom telefonforbindelsen på det delte kobber bliver
> lukket.

Jeg har talt med cybercity i sidste uge da "nogen" sagde at de nogen
steder bruger andet udstyr end TDC der skulle være bedre på ringe
linier. De kan på min central kun levere ADSL på en analog fastnet.
Andre steder kan de levere ADSL på rå kobber (bla kender jeg en
installation i Valby).

Da jeg har ISDN (og ad andre årsager ikke kan undvære den) skulle jeg
oprette en analog fastnet først. Og så ville de derefter undersøge om de
ville kunne levere ADSL. Hvis de ikke kunne levere hænger jeg så bare på
den analoge linie indtil den kan opsiges ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : F.Larsen

Dato : 28-03-04 23:09

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:c44pbu$3b7$2@sunsite.dk...
> Jeg har talt med cybercity i sidste uge da "nogen" sagde at de nogen
> steder bruger andet udstyr end TDC der skulle være bedre på ringe
> linier. De kan på min central kun levere ADSL på en analog fastnet.

Det er fordi TDC nægter at oprette ADSL til konkurenter på rå kobber - de er
begyndt at forlange at der allerede findes en bærelinie med telefon for at
gøre det (har lige været turen igennem med en CC ADSL). Deres forklaring om
at "det er af tekniske årsager" dækker i virkeligheden over at de har
indført en intern forretning hvor de afviser at gøre det på uden et TDC abb.
(se evt tilbage i denne nyhedsgruppe).

> [...]
> ville kunne levere ADSL. Hvis de ikke kunne levere hænger jeg så bare på
> den analoge linie indtil den kan opsiges ...

teknisk unødvendigt - men desværre en realitet...

--
Flemming

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-03-04 07:21

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> begyndt at forlange at der allerede findes en bærelinie med telefon for at

Kig i standardaftalerne på www.tst.dk
TDC kan ikke nægte at oprette rå kobber til en udbyder.
Det som CC beklager sig over for tiden er at TDC ikke vil oprette bit stream
access-porte til kunder uden abonnement, dvs CC skal bruge deres egen
hardware hvis de vil levere ADSL uden fastnet

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-03-04 21:23

F.Larsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> indført en intern forretning hvor de afviser at gøre det på uden et TDC abb.

Siden hvornår?
Det er mindre end 3 måneder siden jeg fik ADSL hos CC på rå kobber.

Ivar Madsen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-03-04 21:28

Hej

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote:

[klip]
>Det er fordi TDC nægter at oprette ADSL til konkurenter på rå kobber - de er
>begyndt at forlange at der allerede findes en bærelinie med telefon for at
>gøre det
[klip]

Er det egentlige 'problem' ikke at på alle de centraler hvor de
forskellige 'nye' udbydere ikke selv har eget udstyr, videresælger de
blot TDC's produkt ?, og så er det helt ligegyldigt om det er CC,
Tiscali, Tele2, eller nogle af de øvrige, under alle omstændigheder er
det TDC, og derfor også TDC der bestemmer, og de har jo som bekendt
bestemt at der altid skal være en telefonlinie tilstede.

Vi må håbe at telemyndighederne inden for en overskuelig fremtid får sat
en stopper for dette krav, og det er da heldigvis noget af det der er
ved at være lidt røre om i pressen, og det plejer jo at være første
skridt mod en ændring.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !

Fra : Morten Davidsen

Dato : 29-03-04 23:00

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det TDC, og derfor også TDC der bestemmer, og de har jo som bekendt
> bestemt at der altid skal være en telefonlinie tilstede.

Jo, det er problemet ... for god ordens skyld skal det dog nævnes at
Cybercity i modsætning til de andre udbydere (skriv endelig hvis der er
andre), ikke videresælger TDC's produkt, men selv leverer udstyr og blot
lejer sig ind på TDC's central.

> [...]
> en stopper for dette krav, og det er da heldigvis noget af det der er
> ved at være lidt røre om i pressen, og det plejer jo at være første

Sandt, eller også må vi håbe at der kan komme økonomi for de andre selskaber
så det kan betale sig at have eget udstyr på alle centraler og derved undgå
TDC's restriktioner.

/MD

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-03-04 05:21

Morten Davidsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> Cybercity i modsætning til de andre udbydere (skriv endelig hvis der er
> andre), ikke videresælger TDC's produkt, men selv leverer udstyr og blot

CC har udstyr på nogle centraler, på andre køre de ren bitstream på TDC's
udstyr. Det samme gælder Tiscali, den største tekniske forskæl er at Ticsali
vidersælger et TDC produkt, mens CC kunder bare har andet udstyr og linie
krav.

Ivar Madsen

Fra : Martin Schultz

Dato : 30-03-04 13:09

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> writes:

> [...]
> vidersælger et TDC produkt, mens CC kunder bare har andet udstyr og linie

Nej. BSA linier er ikke blot videresalg.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-03-04 13:21

On 2004-03-30, Martin Schultz <di030007@NO.SPAM.diku.dk> wrote:

> Nej. BSA linier er ikke blot videresalg.

Tiscali sælger (blandt andet) videresolgte TDC-forbindelser.

--
Andreas Plesner Jacobsen | And I alone am returned to wag the tail.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-03-04 18:08

Martin Schultz skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Nej. BSA linier er ikke blot videresalg.

Tiscali vidersælger TDC produkt, hvor kunderne udover TDC ADSL modem, også skal
bruge TDC's SMTP og NNTP servere.

Ivar Madsen

Fra : Martin Schultz

Dato : 30-03-04 18:12

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> writes:

> Tiscali vidersælger TDC produkt, hvor kunderne udover TDC ADSL modem, også skal
> bruge TDC's SMTP og NNTP servere.

Jeg tror jeg har rodet lidt rundt i Tiscali og CC.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-03-04 19:50

Martin Schultz skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg tror jeg har rodet lidt rundt i Tiscali og CC.

Det er ikke så godt, mas venligst suppedasen gennem en si, så de to fortagener
kan holdes adskilt,,,
Tror ikke på at CC kan forbedre Tiscali, og vi skulle jo ikke have at CC bliver
lige så dårlige til bogholderi/kundeservice,,,

Ivar Madsen

Fra : Dres

Dato : 30-03-04 21:45

I news:2394297.99J7jSk8fh@news.milli.dk skrev
Ivar Madsen følgende:

> Tiscali vidersælger TDC produkt, hvor kunderne udover TDC ADSL
> modem, også skal bruge TDC's SMTP og NNTP servere.

Jeg kan da fint bruge bruge Tiscalis smtp, men ikke deres
nyhedsserver. Jeg er blevet lovet at kunne komme til det (der er dog
ingen tidshorisont endnu).

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
*** Alle med debatforum ***

Fra : Thomas Corell

Dato : 31-03-04 07:21

Dres wrote:
> I news:2394297.99J7jSk8fh@news.milli.dk skrev
> Ivar Madsen følgende:

> Jeg kan da fint bruge bruge Tiscalis smtp,

Hvilket hostnavn ?

> men ikke deres
> nyhedsserver. Jeg er blevet lovet at kunne komme til det (der er dog
> ingen tidshorisont endnu).

Hvad siger produktbladet på det produkt du har købt ?

--
Don't waste space

Fra : Dres

Dato : 31-03-04 13:45

I news:slrnc6koqj.12j.nospamplease@mail.corell.dk skrev
Thomas Corell følgende:

> Hvilket hostnavn ?

Er det dette: smtp.tiscalimail.dk du mener?

> Hvad siger produktbladet på det produkt du har købt ?

Jeg kan ikke bruge deres Tiscali's newsserver fordi det er et
resellerprodukt jeg har: adsl 256/256 med skillefilter via en central
hvor Tiscali ikke har eget udstyr, derfor er jeg indtil videre henvist
til at benytte TDC's nyhedsserver, og er også dermed afskåret fra at
læse/skrive i interne Tiscali-grupper.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-04-04 16:02

"Dres" <stort@sorthul.invalid> skrev i en meddelelse
> Er det dette: smtp.tiscalimail.dk du mener?

Det er ikke Tiscalis smtp...

[makr@makr-server makr]$ host smtp.tiscalimail.dk
smtp.tiscalimail.dk is an alias for smtp.mail.dk.
smtp.mail.dk has address 195.41.46.251

Fra : Dres

Dato : 14-04-04 07:40

I news:406d804f$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk skrev
Martin Højriis Kristensen følgende:

> Det er ikke Tiscalis smtp...
>
> [makr@makr-server makr]$ host smtp.tiscalimail.dk
> smtp.tiscalimail.dk is an alias for smtp.mail.dk.
> smtp.mail.dk has address 195.41.46.251

OK, så blev jeg så meget klogere.

Men jeg vidste ikke at Tiscali lagde navn til andre ISP'ers
smtp-servere

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-04-04 18:28

Dres skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> OK, så blev jeg så meget klogere.
> Men jeg vidste ikke at Tiscali lagde navn til andre ISP'ers
> smtp-servere

Hvor Tiscali ikke har udstyr på centralen, eller det ikke er muligt at få rå
kobber, så vidre sælger Tiscali TDC'a ADSL, da det er en TDC IP kunden får, så
er det kun TDC SMTP server der kan bruges.
Det kunne laves med noget POP3 før SMTP m.fl., men det letteste er bare at have
en TDC mailserver, og for at det skal smage lidt af Tiscali, så
smtp.tiscalimail.dk da et godt bud,,,

Ivar Madsen

Fra : N_N

Dato : 28-03-04 23:09

> [...]
>
> Kan de finde ud af, " man må ikke have adsl uden fastnet" eller sker der
> rent faktiskt det at adsl´en kører videre?

Hvis det er en ægte "delt rå kobber" så fortsætter ADSL'en med at virke. Dvs
hvis udbyderen af ADSL har eget udstyr på centralen er der registreret en
delt rå kobber.
Men hvis det er en udbyder der ikke har eget udstyr og benytter sig af TDC's
udstyr, vil der når en telefonlinie bliver bestilt nedtaget, blive sendt
besked til ADSL udbyderen om at kunden har opsagt sin telefon, og som følge
der af vil linien blive opsagt. Men dette behøver dog ikke at ske samme dag
som telefonen bliver nedtaget. De enkelte udbyder har forskellig
ordrebehandlingstid!

Hvis, ja jeg ved ikke om dette bliver oplyst til kunden, der er registreret
et EBxxxxxx kredsløb til kundens ADSL, så bliver ADSL'en nedtaget. Hvis det
er et EN5xxxxx kredsløb, så fortsætter ADSL'en, hvis altså udbyderen ønsker
dette. For i alle tilfælde vil udbyderen på sigt få oplysning om
nedtagningen af telefonlinien.

Man kan faktisk godt forestille sig, at selv med et EN5xxxxx kredsløb vil
ADSL'en blive nedtaget, da det udstyr der bliver benyttet, er beregnet til
at dele ADSL med en telefonlinie. I disse tilfælde vil kunden sikkert blive
konverteret til en hel rå kobber, med betegnelsen EN2xxxxx.
Men dette er ikke sikkert, da nogle udbydere har rigeligt af udstyr til delt
rå kobber.

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 10-05-04 14:57

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan de finde ud af, " man må ikke have adsl uden fastnet" eller sker der
> rent faktiskt det at adsl´en kører videre?

Med udgangen af 2003 opsagde jeg min fastnet tlf hos TDC, og det har på
intet tidspunkt påvirket min kørende ADSL forbindelse med Tiscali.
Mvh
Torben