Lige et mozilla problem mere
Fra : Heidi Jensen

Dato : 13-04-04 09:25

Jamen jeg synes det vælter op med problemer med Mozilla her hos mig.....
Jeg kender jo intet til det, og det kan godt være lidt irriterende, da jeg
heller ikke kender andre der bruger Mozilla, så hver gang jeg er i tvivl om
noget, må jeg skrive herind....

Nej, men denne gang er det når jeg er inde på en hjemmeside og skal skrive
en mail til nogen, ja så trykker jeg på den vedhæftede mail adresse, men så
går den op i et andet mail program og beder mig om at lave en e-mail
konto... Det gider jeg ikke, jeg vil bare have at den skal gå til outlook,
som den plejede...

Venlig Hilsen/Best Regards
Heidi Jensen
beardie@mail.dk
www.hot-newlife.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-04-04 09:36

Heidi Jensen skrev:

> [...]
> vedhæftede mail adresse, men så går den op i et andet mail
> program og beder mig om at lave en e-mail konto...

Det tyder på at du har installeret maildelen af Mozilla også.
Desværre er det lidt bøvlet at slippe uden om Mozilla Mail hvis man
har installeret den. Jeg plejer at vælge en installation uden, og
det er formentlig også den hurtigste måde for dig.

Afinstaller programmet og installer igen, men fjern denne gang
hakket ved mail/news. Dine indstillinger (tema, bogmærker mv.)
bliver ikke berørt af en afinstallation, så de er til rådighed så
snart du åbner programmet igen.

En anden mulighed er at benytte launchy:
<http://gemal.dk/mozilla/launchy.html> - der giver dig mulighed for
at åbne ethvert link i alternative programmer. Men launchy giver
kun ekstra muligheder - det kan ikke ændre på hvad der sker når du
klikker direkte på et link.

Endelig kan man jo vælge at benytte FireFox - det er i bund og
grund browserdelen af Mozilla med et lidt mere moderne
brugerinterface.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 13-04-04 10:09

Den 13-04-2004 10:24, skrev Heidi Jensen:
> [...]
> heller ikke kender andre der bruger Mozilla, så hver gang jeg er i tvivl om

Og du skal være så velkommen!

> [...]
> går den op i et andet mail program og beder mig om at lave en e-mail
> konto... Det gider jeg ikke, jeg vil bare have at den skal gå til outlook,

Enten følger du beskrivelsen som Jens gav dig, eller også kan du gøre
følgende:

Tilføj følgende linie til user.js:
user_pref("network.protocol-handler.external.mailto", true);

Hvis ikke du har filen user.js skal du selv oprette den. Det er en
almindelig tekstfil som skal ligge i din profil. Hvordan du finder
mappen med profil kan læse om her: http://gemal.dk/mozilla/profile.html

--
Med venlig hilsen / Best regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : Heidi Jensen

Dato : 13-04-04 10:17

"Morten K. Hansen" <spam@hansen-winkel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> følgende:
>
> Tilføj følgende linie til user.js:
> user_pref("network.protocol-handler.external.mailto", true);

Tak jeg vil prøve mig lidt frem... ellers vender jeg bare tilbage

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-04-04 10:49

Morten K. Hansen skrev:

> Tilføj følgende linie til user.js:
> user_pref("network.protocol-handler.external.mailto", true);

Ah - den mulighed kendte jeg slet ikke.

Ved du om man kan tilføje den via about:config?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 13-04-04 11:54

Den 13-04-2004 11:49, skrev Jens Gyldenkærne Clausen:
> Ah - den mulighed kendte jeg slet ikke.

Jeg har nappet den fra Holgers side om Netscape/Mozilla, den er ret god:
http://www.holgermetzger.de/etips6.html

> Ved du om man kan tilføje den via about:config?

Det vil jeg tro, vælg 'New' -> 'Boolean' og indsæt
network.protocol-handler.external.mailto som navn, og true som værdi.

På Holgers side kan du se hvordan du konfigurerer tilsvarende for news,
http o.s.v.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-04-04 13:38

Morten K. Hansen skrev:

> Jeg har nappet den fra Holgers side om Netscape/Mozilla, den
> er ret god: http://www.holgermetzger.de/etips6.html

Den er fluks tilføjet mine bogmærker.

> Det vil jeg tro, vælg 'New' -> 'Boolean' og indsæt
> network.protocol-handler.external.mailto som navn, og true som
> værdi.

Tænkte det nok. På den måde slipper man for at oprette (eller pille
ved) javascriptfiler.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Gemal

Dato : 28-04-04 17:28

Heidi Jensen wrote:

> [...]
> går den op i et andet mail program og beder mig om at lave en e-mail
> konto... Det gider jeg ikke, jeg vil bare have at den skal gå til outlook,

Du kan evt bruge Launchy:
http://gemal.dk/mozilla/launchy.html