IE 6.0 sp1 - Handlingen blev annulleret.
Fra : Per

Dato : 24-03-04 00:30

Hej alle,

Jeg er kommet i tvivl om, om min IE 6.0 er lidt syg.

Jeg synes nemlig, at jeg får flere og flere sider med følgende fejl:

"Handlingen blev annulleret.
Der kunne ikke oprettes et hyperlink til den anmodede webside i....".

Fejlen optræder bl.a. på http://www.pcworld.dk/ i rubrikken til højre
for deres bomærke og længere nede i højre side i rubrikken under "Søg i
PC Worlds onlineartikler".

Jeg har forøvrigt også installeret Opera v. 7.23 som viser de nævnte
rubrikker som helt blanke felter.

Hvordan ser Pcworld-siden ud i jeres browser ?

Per

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-03-04 10:19

Per skrev:

> Hvordan ser Pcworld-siden ud i jeres browser ?

IE6 - ingen problemer

Mozilla 1.7B med Adblock - ikke kønt (højrespalten flyder sammen
med dele af indholdet)

Mozilla 1.7B uden Adblock (~ med Adblock slået fra) - rimeligt
(lidt manglende mellemrum hist og pist, men ikke noget alvorligt)

FireFox 0.8 - som Mozilla uden Adblock

Opera 7.23 - ingen problemer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Per

Dato : 24-03-04 17:45

Jens Gyldenkærne Clausen < jens@gyros.invalid > skrev følgende:

> [...]
>
> Mozilla 1.7B uden Adblock (~ med Adblock slået fra) - rimeligt
> (lidt manglende mellemrum hist og pist, men ikke noget alvorligt)

Hej Jens,

Tak for hjælpen og info. Jeg vil forske videre i problemet.
Det tyder på, at min IE6 + Opera ikke kan vise/hente (animerede ?) gif-
billeder, som jeg har konstateret, at de nævnte rammer indeholder.

Per

Fra : Per

Dato : 26-03-04 00:02

Per < Jensenp@Hotmail.com > skrev følgende:

> [...]
> Det tyder på, at min IE6 + Opera ikke kan vise/hente (animerede ?) gif-
> billeder, som jeg har konstateret, at de nævnte rammer indeholder.

Så er problemet løst.
Det viste sig, at Kazaa Lite havde pillet ved HOST filen, således at
forskellige sider/servere var blevet blacklistet, - blandt andet den
server (adserver.xxx.xx), som viser reklamer på pcworld.
Med blacklistet menes, at kald til siden/serveren blev ændret til IP-
adressen 127.0.0.1 som jo er ens egen computers IP-adresse.

Såre logisk, når nu man ved det

Per