Netscape 7.1
Fra : John Pallesen

Dato : 20-03-04 22:04

Er der nogle som ved om de vil lave en dansk udgave eller en XML fil, som
kan kan rette?
Jeg har prøvet at lave en feedback på deres hjemmeside, men der er en intern
server fejl, i 14 dage

Hilsen Pallesen

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 20-03-04 22:30

Den 20-03-2004 22:03, skrev John Pallesen:
> Er der nogle som ved om de vil lave en dansk udgave eller en XML fil, som
> kan kan rette?
> [...]

Det er jeg bange for ikke sker. Netscape er jo 'død', så det er
tvivlsomt om der kommer flere opgraderinger.

Du kan være med til at forsøge at genstarte udviklingen af Netscape her:
http://www.savenetscape.org/

--
Mvh / Regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : John Pallesen

Dato : 20-03-04 22:58

Man kan stadigvæk hente den fra deres hjemmeside, og de siger ikke noget
omkring at den er "død"

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-03-04 23:15

"John Pallesen" <pallesen@millium.dk> skrev :

>Man kan stadigvæk hente den fra deres hjemmeside, og de siger ikke noget
>omkring at den er "død"

Hvorfor bruge Netscape, når der findes Mozilla, som Netscape er
bygget på?

Mozilla udvikles der på af fuld kraft.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 20-03-04 23:41

Den 20-03-2004 23:15, skrev Knud Gert Ellentoft:
> [...]
>
> Hvorfor bruge Netscape, når der findes Mozilla, som Netscape er
> bygget på?
> [...]

Det mener jeg der er være flere grunde til:
- Integration med Netscapes webmail
- Integration med AIM / ICQ
- Lettere installation af Java og andre plugins
- Grænsefladen er renset for 'nørdeting'
- Brand: Mozilla lugter stadig af nørd

Det er jo også først efter at Mozilla foundation blev oprettet at
Mozilla forsøger at blive et slutbruger produkt. Tidligere var
opdelingen Netscape: slutbrugere, Mozilla: udviklere / testere.

Fra : Kristian Thy

Dato : 20-03-04 23:56

Morten K. Hansen uttered:
> - Grænsefladen er renset for 'nørdeting'

Bare nysgerrig - hvilke nørdeting er det?

Se fx http://img.quovadis.dk/moz.png for en Mozilla 1.6 i (næsten)
fabriksindstilling - jeg har ændret temaet til "Modern" og fjernet
Personal Toolbar.

\\kristian
--
Dyslexics of the world, untie!

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 21-03-04 00:08

Den 20-03-2004 23:56, skrev Kristian Thy:
> [...]
>
> Se fx http://img.quovadis.dk/moz.png for en Mozilla 1.6 i (næsten)
> fabriksindstilling - jeg har ændret temaet til "Modern" og fjernet

Sorry, jeg bruger Mozilla Nightly Builds, og der er der debug og lign.
menupunkter med. De er øjensynligt fjernet fra branch'en.
Derudover mener jeg også at Netscape mangler DOM inspector, JavaScript
debugger, og et par andre ting. Jeg vil gerne rettes hvis jeg tager
fejl, det er længe siden jeg har haft Netscape 'i hånden'.

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 20-03-04 23:33

Den 20-03-2004 22:58, skrev John Pallesen:
> Man kan stadigvæk hente den fra deres hjemmeside, og de siger ikke noget
> omkring at den er "død"

Det var derfor at jeg skrev 'død'. AOL, som ejer Netscape, vil ikke
længere udvikle på den.
Mozillas stable branch, på hvilken Netscape bygger, er kommet til
version 1.6, Netscape er stadig baseret på 1.4, på trods af at der er
sket mange forbedringer i mellem de to versioner.

I bunden af den side jeg henviste til før, er der flere links til
artikler der kan være interessante hvis du vil læse lidt om hvad der
sker i Netscape verdenen lige nu.

Der findes en dansk oversættelse til Mozilla 1.4, jeg ved ikke om det
kan skade at læse den ind i Netscape. I bedste fald så vil du få dansk
på det meste af grænsefladen, i værste fald vil Netscape ikke virke. Det
ved de muligvis noget om her:
http://www.lyngbjerggaardskolen.dk/~mozilla/ hvor du også kan hente
spropakken.

Fra : Jacob Riis

Dato : 21-03-04 00:51

[snip]

> [...]
> kan skade at læse den ind i Netscape. I bedste fald så vil du få dansk
> på det meste af grænsefladen, i værste fald vil Netscape ikke virke. Det

Jeg fandt ellers en dansk version af Mozilla 1.6 på mozilla.org
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/mozilla/l10n/lang/moz1.6/mozilla-win32-1.6-daDK-installer.exe
mere info her om de forskellige sprog
http://www.mozilla.org/projects/l10n/mlp_status.html#moz_1.6

--
Jacob
Se min blog på http://www.livejournal.com/users/jacob666 hvor der hver dag

Fra : Kristian Thy

Dato : 20-03-04 23:35

Morten K. Hansen uttered:
> Det er jeg bange for ikke sker. Netscape er jo 'død', så det er
> tvivlsomt om der kommer flere opgraderinger.

Netscape er ikke død, den har skiftet navn til Mozilla og lever i
bedste velgående.

> Du kan være med til at forsøge at genstarte udviklingen af Netscape her:
> http://www.savenetscape.org/

Det er sådan set bare en petition fra AOL-brugere om at AOL skal
brande Mozilla som "Netscape" og integrere ICQ i den...

\\kristian

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 20-03-04 23:50

Den 20-03-2004 23:35, skrev Kristian Thy:
> Morten K. Hansen uttered:

> Netscape er ikke død, den har skiftet navn til Mozilla og lever i
> bedste velgående.

Mozilla har nu eksisteret i mange år, og været fundamentet for Netscape
siden version 6.0. Mozilla blev startet som Open Source projekt af
Netscape, da de skulle lave afløseren til Netscape 4.x

> Det er sådan set bare en petition fra AOL-brugere om at AOL skal
> brande Mozilla som "Netscape" og integrere ICQ i den...

Ja, men det er jo det som Netscape har været siden version 6.0
Forskellen er at AOL ikke længere har folk ansat til at kode på Mozilla,
mange af disse er nu ansat af Mozilla foundation.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-03-04 00:00

Morten K. Hansen skrev:

> Derudover mener jeg også at Netscape mangler DOM inspector,
> JavaScript debugger, og et par andre ting.

Det er meget muligt - de to førstnævnte kan i hvert fald snildt
udelades ved en Mozillainstallation (hvis man altså selv kan
undvære dem - det kan jeg ikke
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Jacob Riis

Dato : 25-03-04 15:41

Morten K. Hansen wrote:

> Det er jeg bange for ikke sker. Netscape er jo 'død', så det er
> tvivlsomt om der kommer flere opgraderinger.
[snip]

Jeg læste lige en artikel hvor der stod at at en talskvinde fra AOL i sidste
uge havde udtalt at der vil komme en opdatering til Netscape 7.1. Kilde:
http://www.mercurynews.com/mld/mercurynews/business/8246846.htm ( midten af
siden)

Personligt så ved jeg ikke helt om jeg skal tro på det, men det lyder da
meget godt.