Firefox + iis = duer ikke
Fra : Mr_Smith

Dato : 20-03-04 00:59

Når jeg i Firefox prøver at få fat på http://localhost/ melder den blot

[Enter username and password for "" at localhost]

Det virker i IE.

Hvad gør jeg galt?

//smith

Fra : Martin Poulsen

Dato : 20-03-04 11:58

Mr_Smith wrote:
> Når jeg i Firefox prøver at få fat på http://localhost/ melder den blot
>
> [Enter username and password for "" at localhost]
>
> Det virker i IE.

Internet Explorer er vist som standard sat op til at videresende
Windows-logon i "intranetzonen".

> Hvad gør jeg galt?

Hvad sker der, hvis du indtaster det brugernavn og den adgangskode, du
bruger til Windows-logon?

--
Martin

Fra : Mr_Smith

Dato : 20-03-04 12:50

"Martin Poulsen" <le7teo302@sneakemail.com> wrote
> Hvad sker der, hvis du indtaster det brugernavn og den adgangskode, du
> bruger til Windows-logon?

- Det godtager den ikke. Den "tænker" et sekund og så prompter den mig igen
for brugernavn+adgangskode.

//smith

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-03-04 13:16

"Mr_Smith" <no@emailatall.moc> wrote in

> "Martin Poulsen" <le7teo302@sneakemail.com> wrote
>
> - Det godtager den ikke. Den "tænker" et sekund og så prompter den mig
> igen for brugernavn+adgangskode.

Det er noget du skal sætte på i din IIS. Du skal enten tillade anonym
adgang til din webserver eller til at medsende adgangsinformationer i
standard format. IE understøtter nogle Windows-speicfikke ting som andre
browsere ikke forstår, så det skal slås fra.

Du skriver ikke hvilken version af Windows du bruger, så jeg sætter FUT til
dk.edb.system.ms-windows.server, hvor konfiguration af IIS er mere On-topic
end her.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Jacob Riis

Dato : 20-03-04 13:51

Mr_Smith wrote:
> [...]
> blot
>
> [Enter username and password for "" at localhost]

Jeg fandt noget på Mozillazine forummet
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=43886 der måske kunne have din
interesse, Det er et script der virker i Mozilla Firebird(fox) og et andet
der ikke virker. Den der ikke virker, bliver der spurgt efter password
ligesom ved dig.

--
Se min blog på http://www.livejournal.com/users/jacob666 hvor der hver dag
vil være et nyt tip til Mozilla Firefox.

Fra : Mr_Smith

Dato : 20-03-04 14:47

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote
> [...]
andet
> der ikke virker. Den der ikke virker, bliver der spurgt efter password

- Tager et kig derind... tak!