Hvilket tastatur skal man købe ?
Fra : Janner

Dato : 24-04-04 07:46

Har et Logitech trådløst med en MX 700 mus ... egentligt fino men kvalien
m'mmmm nu er tasterne igen træge og knirkende ?? Oki der er 5 års garanti så
nu det snart 3. gang det skal byttes gider ikke det fis mere.

Men wha er kvali ?? Skal være sort / trådløst og gerne lidt smart
--
Hygge fra Onkel Jan
CBR929RR

Fra : BorreBoy

Dato : 24-04-04 07:50

"Janner" <ask@me.not> skrev i en meddelelse
> [...]

> nu det snart 3. gang det skal byttes gider ikke det fis mere.
>
> Men wha er kvali ?? Skal være sort / trådløst og gerne lidt smart

Det her er fedt:

Fra : Janner

Dato : 24-04-04 08:22

> Det her er fedt:

Det er sådan et lorte sæt jeg har .... godt nok har jeg opgraderet til en mx
700 mus ..... Det tastatur holder bare ikke til seriøst brug

Fra : BorreBoy

Dato : 24-04-04 08:30

> Det er sådan et lorte sæt jeg har .... godt nok har jeg opgraderet til en
mx
> 700 mus ..... Det tastatur holder bare ikke til seriøst brug

Det her er et BlueTooth sæt med en MX900 mus. Jeg synes kvaliteten er
temmelig god.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-04-04 08:05

In article <408a0d36$0$238$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, ask@me.not
says...

> Har et Logitech trådløst med en MX 700 mus ... egentligt fino men kvalien
> m'mmmm nu er tasterne igen træge og knirkende ?? Oki der er 5 års garanti så

Der er en tråd i dk.edb.hardware.casemodding som du sikkert vil finde
interessant.
Den starter her:

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kenneth

Dato : 24-04-04 11:46

Janner wrote:

> [...]
> så nu det snart 3. gang det skal byttes gider ikke det fis mere.
>
> Men wha er kvali ?? Skal være sort / trådløst og gerne lidt smart

Logitech tastaturer er jo ikke beregnet til at blive brugt...
Det er vel nærmest produkter rettet mod privatbrugermarkedet - hvis du vil
have lækre og holdbare tastaturer, skal du se på hvad man bruger på
arbejdspladser hvor der tastes mange timer om dagen.

På mit arbejde har vi en del maskiner med Cherry tastaturer - mener de
hedder noget med 8100 (ikke sikker). De er ret fede at taste på og holder
temmelig godt - langt mere solide end Logitech, men til gengæld ligner de
altså bare almindelige... tastaturer. :) Ingen
multimedia-spil-cd-skru-op-og-ned-for-lyden-email-www-måne-knapper der kan
åbne dit favoritprogram med et enkelt tastetryk eller lignende fis.
Og så koster de vist 6-700 slag/stk.

Jeg har ladet mig fortælle at Microsofts tastaturer skulle være af bedre
mekanisk kvalitet (og mere holdbare) end Logitechs, men har ikke selv haft
dem i hænderne.

Et af de fedeste tastaturer jeg har brugt, er det som sidder på min IBM
laptop. IBM laptop tastaturer er nærmest legendariske for deres lækre
feel, de skal lige "tastes til" men efter et par uger er de fantastiske og
mit funker kanon, selv efter næsten 2 år med mange timers daglig tasten
(arbejds+privat PC, kører Linux og bruger ikke musen særlig meget).
IBM laver også desktop-modeller (sorte) af deres laptop tastaturer, med
indbygget trackpoint og touchpad - koster omkring en 1000-1200 tror jeg.

Se også Happy Hacking tastaturet, det skulle være ret lækkert. Søg på google
- jeg har ikke lige en url.

I øvrigt er der ikke mange fede tastaturer på Edbpriser.dk, så jeg ved
faktisk ikke hvor man får et overblik over markedet og priserne.

Det var min 25-øre.
--
Mvh Kenneth

Fjern en mail fra min emailadresse.
Remove one mail from my email address.

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 09:38

> [...]
> IBM laver også desktop-modeller (sorte) af deres laptop tastaturer, med
> indbygget trackpoint og touchpad - koster omkring en 1000-1200 tror jeg.

IBM sparker røv. Har selv det her:
http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/a8502ad1ecb8010385256bf3000a58a6/b1a4c1a3a594b3a480256d6d00153af4?OpenDocument

Christian

Fra : Kenneth

Dato : 27-04-04 14:21

"Christian Spøer" <cspoerSNABELAhotmail.com> wrote:

> IBM sparker røv. Har selv det her:

http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/a8502ad1ecb8010385256bf3000a58a6/b1a4c1a3a594b3a480256d6d00153af4?OpenDocument

Lækkert nok.
Hvis det ikke lige var for pegepladen og det numeriske tastatur, ville jeg
også gerne købe et, men jeg har desværre ikke kunne finde et der svarer til
den beskrivelse...

Hvis det så også var trådløst, ville det være fan-fucking-tastic til en
stue-mp3-divx-dvd-surf-tvout-box. ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-04-04 14:30

On Sat, 24 Apr 2004 12:45:42 +0200, Kenneth wrote:

> Jeg har ladet mig fortælle at Microsofts tastaturer skulle være af bedre
> mekanisk kvalitet (og mere holdbare) end Logitechs, men har ikke selv haft
> dem i hænderne.

Mit MS Natural Keyboard Pro fra 1999 kører stadig i højeste gear uden
mislyde og andre sjove ting.

Det virker _perfekt_ stadig og bliver ikke skiftet foreløbig. Mangler
stadig en værdig afløser i ergonomisk design.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"