mine højtalere brummer ...
Fra : rasmus carlsen

Dato : 22-04-04 14:50

hej med jer ...

Mine højtalere brummer! Og det uanset om der er skruet op eller ej - tager
jeg stikket ud af computeren holdet det op, men rører jeg ved stikket
brummer den videre.

Nogen forslag?

ras

Fra : Erik

Dato : 22-04-04 16:40

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> hej med jer ...
>
> Mine højtalere brummer! Og det uanset om der er skruet op eller ej - tager
> jeg stikket ud af computeren holdet det op, men rører jeg ved stikket
> brummer den videre.

Det lyder som om du ikke har jordforbindelse i dine stikkontakter.

--
Eirk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-04 18:37

In article <4087e725$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, ff@gg.xx
says...

> Det lyder som om du ikke har jordforbindelse i dine stikkontakter.

Det vil ikke hjælpe i hans situation... Hvormange
højttalerinstallationer til konsumbrug har du set med jordforbindelse?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : rasmus carlsen

Dato : 22-04-04 19:17

"Erik" <ff@gg.xx> skrev i en meddelelse

> Det lyder som om du ikke har jordforbindelse i dine stikkontakter.

- det er korrekt ...

ras

Fra : René Jensen

Dato : 25-04-04 22:30

rasmus carlsen wrote:
> Mine højtalere brummer! Og det uanset om der er skruet op eller ej - tager
> jeg stikket ud af computeren holdet det op, men rører jeg ved stikket
> brummer den videre.
>
> Nogen forslag?

Det kunne lyde, som et typisk problem med højtalere, der kommer med en
ekstern strømforsygning. Der er desværre for mange strømforsygninger,
der giver en svag brummen, som typisk høres når de tilsluttes f.eks. PC
højtalere.

Selv blev jeg træt af mine højtalere stod og brummede, så de er
skrottede for længst, nu kører jeg i stedet igennem et anlæg, hvor
kvaliteten er meget bedre.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-04-04 23:16

In article <c6habd$s18$1@news.net.uni-c.dk>, not4u2know@privacy.org
says...

> Det kunne lyde, som et typisk problem med højtalere, der kommer med en
> ekstern strømforsygning. Der er desværre for mange strømforsygninger,

Say what?

> der giver en svag brummen, som typisk høres når de tilsluttes f.eks. PC
> højtalere.

Nej, det er oftest en stelsløjfe der giver brum (også kaldet en
brumsløjfe).

> Selv blev jeg træt af mine højtalere stod og brummede, så de er
> skrottede for længst, nu kører jeg i stedet igennem et anlæg, hvor
> kvaliteten er meget bedre.

Det lyder ikke som om det brum du har haft er den samme type som det
Rasmus kæmper med.

Det er sikkert transformatorbrum eller ripple på DC-forsyningen, du har
lidt under.