skal trykke reset for at starte nysamlet p~
Fra : Rasmussen

Dato : 20-04-04 08:48

Hej !

Jeg har lige samlet mig en ny pc bestående
af:
Kabinet: Neon Light
Bundkort: Aopen Ax4SPE-UN
CPU: Prescot 2800 MHz
Ram: 512 400MHz
Grafik: GeForce4 Ti4200
Harddiske: Weston Digital 120 & 80 GB
DVD: Lite-on DVDRW SOHW-812s
OS: WinXP

nu har den så bare det problem at når jeg trykker på powerknappen kommer der
godtnok lys for HD og Power men mere sker der ikke før jeg så trykker på
reset hvor den så starter på normalvis. så var det jeg ville høre om der var
en her der havde en ide til hvad der kunne være galt

MVH Per R

Fra : MP Jakobsen

Dato : 20-04-04 08:55

On Tue, 20 Apr 2004 09:47:46 +0200, Rasmussen wrote:

> [...]
> reset hvor den så starter på normalvis. så var det jeg ville høre om der var
> en her der havde en ide til hvad der kunne være galt

Jeg ved ikke om det kan være det, men jeg havde noget lignende samme
problemer da jeg samlede min første computer. Mit problem var at jeg ikke
havde forbundet de pins der går fra kabinnetet til motherboardet rigtigt.
Altså dem med poweron, reset, HD LED osv.

MP

Fra : Bernhard Ege

Dato : 20-04-04 08:50

"Rasmussen" <pr@run.com> wrote in message
> [...]

der var
> en her der havde en ide til hvad der kunne være galt

Det kunne tyde på at din strømforsyning ikke kan klare startstrømmen.
Dvs. du må muligvis til at købe en kraftigere strømforsyning.

mvh Bernhard

Fra : IG [7100]

Dato : 20-04-04 09:20

> Det kunne tyde på at din strømforsyning ikke kan klare startstrømmen.
> Dvs. du må muligvis til at købe en kraftigere strømforsyning.

Hvad bygger du den forklaring på..????

Nej så lyder MPs forklaring meget mere sansynlig.....

kig i din MB-manual og sikr dig at kabinetkablerne er korrkt forbundet....

Fra : Bernhard Ege

Dato : 20-04-04 19:30

"IG [7100]" <nix@pille.du> wrote in message

startstrømmen.

> Hvad bygger du den forklaring på..????

Fordi jeg har set netop den situation før og løsningen var ny
strømforsyning

mvh Bernhard

Fra : Karsten Vinding

Dato : 21-04-04 06:32

In news:O_dhc.292$GI6.83@news.get2net.dk, Bernhard Ege wrote:

> Fordi jeg har set netop den situation før og løsningen var ny
> strømforsyning

Jeg vil støtte Bernhard, har oplevet at dette var et problem i mere end et
tilfælde.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk