cpu står som noget andet end den er?! (240~
Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-04-04 16:29

somme tider - en gang om måneden - måske 2, kan min pc pludselig ikke "se"
min cpu - den står pludselig som en 1.41gb cpu - aida32 ser den som en duron
1.41 - men det er en athlon xp 2400+?!
den finder først ud af det igen efter genstart - ikke alm genstart - jeg
skal slukke også tænde - så er den der igen- den har lige netop gjort det -
jeg har nu uninstall aida32 da jeg ikke rigtig ved om det er det prog der
gør det... noget I har oplevet? og jeg har ikke rodet i bios -
overhovedet
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Leony

Dato : 20-04-04 14:11

In news:4083f020$0$437$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
sniper_Nolight typed:

> somme tider - en gang om måneden - måske 2, kan min pc pludselig ikke
> "se" min cpu - den står pludselig som en 1.41gb cpu - aida32 ser den
> som en duron 1.41 - men det er en athlon xp 2400+?!

Er dit bundkort et ECS K7S5A ?
Hvis ja, så kan du regne med at det er en fejl på motherboardet.

Hvis det ikke er et ECS, så prøv at tjekke BIOS opdateringerne på
producentens hjemmeside, måske er der kommet en ny BIOS, som fikser
dette problem.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-04-04 18:23

> Er dit bundkort et ECS K7S5A ?
> Hvis ja, så kan du regne med at det er en fejl på motherboardet.

det er det ikke - det er soltek 75drv5

> Hvis det ikke er et ECS, så prøv at tjekke BIOS opdateringerne på
> producentens hjemmeside, måske er der kommet en ny BIOS, som fikser
> dette problem.

har tjekket - umiddelbart kan jeg ikke se det skulle være et prob, men nu
vil jeg holde øje med det.