problemer m usb/com converter
Fra : kim ell

Dato : 18-04-04 20:24

hej NG
er der en her der kan komme med de guldkorn jeg mangler..
har købt et kable usb til seriel converter men pc'en kan ikke finde det jeg
tilslutter til kablet har sat det op så det skulle virke som en com2 port
det samme er det jeg skal have tilsluttet hvad kan der være galt

Fra : Per Sørensen

Dato : 18-04-04 22:08

Hej

Et kendt problem. Specielt industrimaskiner har store problemer med usb til
seriel adaptere. Det er fordi den ikke fungerer som en rigtig RS232 port men
istedet med en form for emulering. Køb istedet et PC-CARD til seriel hvis
det er notebooks vi snakker om, de fungerer i større udstrækning. Ellers et
PCI-kort.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-04-04 07:37

On Sun, 18 Apr 2004 23:08:14 +0200, "Per Sørensen" <ps@jetkat.dk>
wrote:

> [...]
>det er notebooks vi snakker om, de fungerer i større udstrækning. Ellers et

Sådan var det vel i starten med adabterne?

På teknisk skole måtte de også invistere i nogle blackbox PCMCIA
adabteren, da de heller ikke kunne få de usb adabterene til at virke,
men de kostede lige 2-3K for et sådan kort.. og dem fra zitech virker
på maskinerne i dag.. sådan nogle Compaq´s uden comporte.

Fra : kim ell

Dato : 19-04-04 15:50

det er en acer bærebar som kun har de usb porte og jeg skal bruge en com
port til min eprom brænder

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-04-04 16:13

On Sun, 18 Apr 2004 21:24:29 +0200, "kim ell" <nospamk.e@tdcadsl.dk>
wrote:

>har købt et kable usb til seriel converter men pc'en kan ikke finde det jeg
>tilslutter til kablet har sat det op så det skulle virke som en com2 port
>det samme er det jeg skal have tilsluttet hvad kan der være galt

Og du er helt sikker på den er på COM2, min konverter har det med at
flytte com port...

<mlr>

Fra : Mikkel

Dato : 19-04-04 16:31

Hej

jeg har også en port og der har jeg opserveret at porten lisom skal
kende den enhed man sætter i porten før man sætter den i USB porten.

--
Mikkel Rømer Jespersen
Mikkel**privaten.mine.nu -- Ændre ** til @

Fra : kim ell

Dato : 19-04-04 22:12

har prøvet at lave den om til alle de frie com porte jeg har haft mulihed
for og programmet kan ikke finde den port men kan godt se den i
enhedshåndteringen ??? har prøvet med flere forskellige slags serielt udstyr
for at se om den kunne genkende bare en af disse ting men det var stadigvæk
uden held

Fra : Henning

Dato : 19-04-04 22:31

Hej
Fulgte der ikke en driver med hvor du skulle fortælle hvilken com potr
nummer converteren skulle anvende.

Henning

Fra : kim ell

Dato : 20-04-04 16:03

nej det gjorde der ikke desværre men den kan sættes op til hvad for en com
nr jeg vil inde i enhedshåndtering

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-04-04 18:47

"kim ell" <nospamk.e@tdcadsl.dk> wrote:

>nej det gjorde der ikke desværre men den kan sættes op til hvad for en com
>nr jeg vil inde i enhedshåndtering

Hva' hedder din USB2COM converter - Hva' fortæller Windows når du sætter USB stikket i, og hvordan optræder den i
'Enhedshåndtering'.

Formentlig er den opbygget på en Prolific PL-2303 chip. I så fald kan du hente en driver her:

http://tech.prolific.com.tw/visitor/v_welcome.asp

Søg efter PL-2303 i dowload sektionen.

<mlr>

Fra : kim ell

Dato : 20-04-04 20:28

det er hvad der står på kablet u232 p9.
inde i enhedshåndteringen står den som seriel on usb (den står under com/lpt
porte) windows fortæller ikke noget når jeg sætter den i andet end inde i
enhedshåndtering kan jeg se den kommer frem og bliver fjernet igen når jeg
tar den ud igen (kører med win xp pro)