512 mb ekstra ram og hvad så?
Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-04-04 15:27

når jeg propper en ramklods af den størrelse i maskinen skal der så
foretages yderligere eller kører jeg bare derudaf? - jeg har tre pladser til
ram - der sidder i forvejen en 256 mb klods i hver af de yderste - kan jeg
bare sætte den nye 512 i midten eller er der noget jeg skal tage hensyn til
der? og er det så bare at tænde og så finder xp ud af resten og jeg kan
smile resten af dagen?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jens Jensen

Dato : 18-04-04 15:44

Den skal ikke proppes i. Den skal monteres ordentligt.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-04-04 17:06

> Den skal ikke proppes i. Den skal monteres ordentligt.

tro mig... jeg er ret god til at proppe ting i

Fra : Peter Pan

Dato : 18-04-04 15:54

> [...]
til
> der? og er det så bare at tænde og så finder xp ud af resten og jeg kan

Det kommer helt an på hvilket bundkort du har.

Mange bundkort kan f.eks ikke køre rammen ved max hastighed hvis alle
ramslots er fyldt op. Så du skal måske skrue på ramhastigheden for at få det
til at køre. Men det kan du sikkert læse mere om i manualen til bundkortet.

Men WinXP burde ikke give nogle problemmer, hvis bare hardwaren er iorden.

Mvh
Anders

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-04-04 17:07

> Det kommer helt an på hvilket bundkort du har.

soltek 75drv5

> [...]
det
> til at køre. Men det kan du sikkert læse mere om i manualen til

skrue på ramhastigheden - er det i bios jeg skal ændre noget eller hvordan?

> Men WinXP burde ikke give nogle problemmer, hvis bare hardwaren er iorden.

ok

Fra : Egil Solberg

Dato : 18-04-04 17:25

sniper_Nolight wrote:

> soltek 75drv5

Så er det bare at ønske tillykke med 1GB RAM. Alt burde i princippet være
kurant.
Kører du rammen på PC2100-hastighed er du rimelig sikker. De første
KT333-baserede bundkort havde problemer med mere end 2 minnemoduler i
PC2700-hastighed.
Får du de problemer, kan du forsøge at give rammen lidt mere spænding
(flytte jumper), og du kan også forsøge at slække på timingen.
Har du en FSB266 CPu installeret, så kør på PC2100-hastighed i alle
tilfælde.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-04-04 15:50

> [...]
> (flytte jumper), og du kan også forsøge at slække på timingen.
> Har du en FSB266 CPu installeret, så kør på PC2100-hastighed i alle

athlon xp 2400+ den er vistnok til 266 - de to klodser jeg har er pc2100
(vidste desværre ikke at det kunne have været pc2700, da jeg i sin tid købte
ram) så selvom bundkortet er fsb 333 så er jeg nødt til at køre 266 og
cpu'en kan ikke klare mere anyways - hvis der bliver problemer kommer jeg
her igen - jeg læste andetsteds at jeg nok skulle kunne smide pc3200 i
uden at frygte det ikke virkede - det nedgraderer bare - gælder det ALLE
bundkort?

Fra : Egil Solberg

Dato : 19-04-04 15:56

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> sin tid købte ram) så selvom bundkortet er fsb 333 så er jeg nødt til
> at køre 266 og cpu'en kan ikke klare mere anyways -

Der er nesten intet at hente ved at køre CPU på 266 og RAM på 333.
Ligesågodt at køre det hele på 266.Og det kommer til at gå ganske fint med 3
moduler på 266MHz.

>hvis der bliver
> problemer kommer jeg her igen - jeg læste andetsteds at jeg nok
> skulle kunne smide pc3200 i uden at frygte det ikke virkede - det
> nedgraderer bare - gælder det ALLE bundkort?

PC2100 og PC3200 er sådan set ens. PC3200 kan bare klare at køre lidt
stærkere om der er behov, der er mere at gå på. Derfor vil jeg anbefale
PC3200 dersom er ikke er stor prisforskel. Køb gerne samme mærke som du har
fra før. PC3200 vil virke fint på PC2100hastighed.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-04-04 16:27

> Der er nesten intet at hente ved at køre CPU på 266 og RAM på 333.
> Ligesågodt at køre det hele på 266.Og det kommer til at gå ganske fint med
3
> moduler på 266MHz.

lyder godt

> [...]
har
> fra før. PC3200 vil virke fint på PC2100hastighed.

finno tak for hjælpen!!

lige et spørgsmål - jeg poster den osse, men du får den lige her:
somme tider - en gang om måndeden - måske 2, kan min pc pludselig ikke "se"
min cpu - den står pludselig som en 1.41gb cpu - aida32 ser den som en duron
1.41 - men det er en athlon xp 2400+?!
den finder først ud af det igen efter genstart - ikke alm. genstart - jeg
skal slukke også tænde - så er den normal igen- den har lige netop gjort
det - jeg har nu uninstall aida32 da jeg ikke rigtig ved om det er det prog
der gør det... noget du har oplevet?

Fra : Egil Solberg

Dato : 19-04-04 17:52

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> netop gjort det - jeg har nu uninstall aida32 da jeg ikke rigtig ved
> om det er det prog der gør det... noget du har oplevet?

Er det kun i AIDA du ser det her? Hvad med opstartsskærmen (BIOS)? Hvad
siger f.ex wcpuid? CPU-Z?
Det lyder mest af alt som om maskinen starter i en slags fejlsikker
tilstand, på en lav systembus, men da din XP2400+ kører 2GHz, ville man få
1,5GHz om man startede maskinen på en 200MHz FSB (2x100MHz).
Hvilken BIOS-udgave kører du? tjek her for evt update:
http://217.160.208.211/soltek/download/index.php?catid=1

Jeg tror det er et bundkort-problem. Tror ikke det har med AIDA at gøre.
Siden det sker så sjelden, tror jeg ikke det er stort at gøre med det.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-04-04 19:25

> Jeg tror det er et bundkort-problem. Tror ikke det har med AIDA at gøre.
> Siden det sker så sjelden, tror jeg ikke det er stort at gøre med det.

jeg kan osse se det når ejg højreklikker på my computer under general - jeg
fik opdateret bios sidst da jeg fik denne cpu så jeg ved ikke hvor mange
updates der er kommet siden - men jeg vil tjekke dit link - tak for al din
hjælp!