Min comp. vil ikke boote
Fra : Svend Agger

Dato : 18-04-04 11:17

Hej gruppe,
har brug for lidt hjælp.

For et par dage siden begyndte compen at reboote i stedet for at slukke
når jeg forsøgte at lukke ned i Windows XP. Opfattede ikke umiddelbart
dette som det store problem da jeg slukkede comp'en på strømforsyningen
lige da den skulle til at reboote. Imidlertid er problemet nu meget
værre:

Når jeg tænder på strømforsyningen sker der ikke umiddelbart noget, men
efter ca. 10 sek. kan jeg se at såvel CPU-blæseren som blæseren i PSU'en
begynder at køre ganske langsomt. Herefter spinner blæserne op for kun
at spinne ned igen efter få sekunder. Dette billede står og gentager sig
i det uendelige - compen når aldrig så langt at den reelt begynder at
boote eller der kommer image på skærmen. Power-dioden på motherboardet
lyser hele tiden. Jeg har disablet alle HDs, Floppy, CD-drev. Forsøgt at
resette bios uden effekt. Har haft PSU'en med nede hos Studiedata men de
siger at de ikke umiddelbart kan finde noget galt med den. Har forsøgt
at fjerne ledningerne fra kabinet til mobo mht. resetknap og power-on
knap, for at se om de evt. lavede overgang i systemet, men intet hjalp
det.

Min spand:
Topower 420 W PSU
Asus A7N8x Deluxe m. Barton 3000+ og Falcon Køler
2 x Samsung 512 Mb ram
Creative GF4 Ti4600 GFX-kort
Alt andet er disablet, der er ingen løse stik.

Gode råd modtages med kyshånd

Fra : Peter

Dato : 19-04-04 00:10

"Svend Agger" <no@mails.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2 x Samsung 512 Mb ram
> Creative GF4 Ti4600 GFX-kort
> Alt andet er disablet, der er ingen løse stik.

Prøv at pille dine ramblokke ud en af gangen og bytte dem rundt.
Hjælper det heller ikke, tror jeg der er noget alvorligt galt med enten
bundkort eller CPU.

Peter B