HD og CD-rom væk i BIOS
Fra : /Ole

Dato : 12-04-04 19:43

½øjs@

Jeg er ved at reparere en maskine for en kammerat. Mit problem er, at hvis
jeg booter op med Win98 cd-rom finder den det hele, og jeg kan læse på HD'en
og cd-rom drevet, men hvis jeg kikker i BIOS, kan den ikke finde nogen af
delene, og ved opstart fra harddisk, skriver den, at det ikke er et bootable
medie.

Der er X-postet til news:dk.edb.hardware og news:dk.edb.system.ms-windows
for jeg er ikke klar over, hvor problemet ligger.

Maskinen er en lidt ældre sag, 266 Mhz jeg aner ikke hvad bundkortet hedder,
jeg har ikke maskinen her, men forslag modtages med tak, og gode forslag med
mange tak

/Ole

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-04-04 13:12

In article <407ae36b$0$12549$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk says...

> [...]
> Der er X-postet til news:dk.edb.hardware og news:dk.edb.system.ms-windows
> for jeg er ikke klar over, hvor problemet ligger.

Hvis problemet eksisterer allerede i BIOS, så har det ikke noget at
gøre i dk.edb.system.ms-windows.

Der er sat FUT til dk.edb.hardware

--
Med venlig hilsen/best regards