dell og harddisk
Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-04-04 12:57

jeg har hjulpet min fætter gennem nogen tid med forskellige ting på hans
Dell - igår siger han til mig - nu virker den overhovedet ikke - jeg kigger
på den idag og konstaterer - harddisken booter ikke op med mindre jeg tager
ide kablet af!? - med kun strømstikket på kører den - sætter jeg ide til er
der ingen aktivitet - er det så bundkortet? der kommer heller ikke noget som
helst frem på skærmen overhovedet.
jeg har prøvet begge ide porte osv osv men ingen held - jeg har på
fornemmelsen det er noget helt banalt jeg ikke ser - det er en dell
dimension 8250 - win xp.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-04-04 13:28

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in

> jeg har prøvet begge ide porte osv osv men ingen held - jeg har på
> fornemmelsen det er noget helt banalt jeg ikke ser - det er en dell
> dimension 8250 - win xp.

Det lyder umiddelbart som om harddisken er stået af.

Du kan prøve at hente Linux distributionen Dappix som kan startes op og
køres uden harddisk - altså direkte fra CD-drevet, ingen installation er
nødvendig.

Har du eller en anden i din omgangskreds en brænder og en ADSL forbindelse
så kommer det kun til at koste dig en enkelt CD-R at gøre forsøget.

Hvis du kan starte Dappix op og bruge PC'en så er der ikke noget galt med
de andre ting i maskinen - og så er det vel blot et ekstra tegn på at
harddisken har problemer.

Dappix kan hentes her:
http://tyge.sslug.dk/knoppix/

Mvh.
Flemming

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-04-04 13:34

> [...]
>
> Hvis du kan starte Dappix op og bruge PC'en så er der ikke noget galt med
> de andre ting i maskinen - og så er det vel blot et ekstra tegn på at

tak for hjælpen - det vil jeg arbejde videre i.

Fra : Thunder

Dato : 12-04-04 14:53

Prøv at sætte hdd som slave og Cdrom drevet som master. Boot så på en Boot
disk og se om du kan få forbindelse med drevet.

Med venlig hilsen

Jan Johansson