hvilken hastighed har i med usb 2.0
Fra : lars b. nielsen

Dato : 10-04-04 00:07

hej

jeg har købt et usb 2.0 kort..... den kan køre ca 1Mb/s ..... øv .....den
skal bruges til en extern harddisk..........

Derefter undersøge hos qtec og hos microsoft. Jeg kunne se at man skal køre
win xp sp1 for at kunne køre usb2.0 med "hi-speed".

Efter laaaaang tid kan jeg så flytte 123 Mbyte på 37 sec det er ca
3,3Mbyte/s eller 26Mb/s men jeg mener at der er lidt langt op til de
480Mb/s.

info om min maskine

cpu 266MMX i en ældre compaq !

SPØRGSMÅL:

kører jeg HI-SPEED USB2.0 med mit nye qtec kort. ?
jeg vil gerne hører jer hvad i kan........

Med Venlig Hilsen

Lars

Fra : Kim Michael Larsen

Dato : 10-04-04 01:30

> Efter laaaaang tid kan jeg så flytte 123 Mbyte på 37 sec det er ca
> 3,3Mbyte/s eller 26Mb/s men jeg mener at der er lidt langt op til de
> 480Mb/s.

2.5 GB på 45 sek.

mvh Kim.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-04-04 07:18

In article <40772ca3$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, lars b. nielsen wrote:
> [...]
>

> SPØRGSMÅL:
>
> kører jeg HI-SPEED USB2.0 med mit nye qtec kort. ?
> jeg vil gerne hører jer hvad i kan........

Har ikke liget noget hurtigt USB udstyr, men 2-4 Mbyte/s fra et Compact
Flash kort i en kortlæser. Det er Hi-Speed USB. Alt over 1.2 Mbyte/s er.

Det kan være resten af din maskine der er for langsom. Den har langsom
RAM, CPU etc, og masser af flaskehalse. Hvor meget CPU tager det
at overføre ?

Fra : lars b. nielsen

Dato : 10-04-04 22:28

Hvor meget CPU tager det at overføre ?

Det er et rigtig godt spørgsmål. Jeg har lige prøvet...... og jeg tror du er
inde på noget af det rigtige. min compaq med mmx 266 cpu kører med 80% når
jeg overfører en stor fil. Det kan være at det er en af flaskehalsene.

ok... det var måske på tide at skifte den ud.

/lars

meddelelse news:slrnc7f4dd.ql.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

Fra : Anders Pedersen

Dato : 10-04-04 08:39

husk lige divider med 8
=60 mb/s

Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen
Ved epost fjern NOSPAM

Fra : Michael

Dato : 10-04-04 10:25

> husk lige divider med 8
> =60 mb/s

Jeg har USB 2 på mit ASUS 845PE bundkort. Min USB 2 Apacer memory-stick
overfører 102 MB med blandede filer/størrelser på 21 sekunder = 4,86
Mbyte/s. Der er desværre også langt op til de 480, men spørgsmålet er hvad
der sætter begrænsningen. Så vidt jeg ved er de 480Mb/s den optimale
overførselshastighed, når alt hardware/software er sat til det. Hmmmm.....

Hilsen Michael

Fra : Zulu

Dato : 10-04-04 10:43

"Michael" <cybermike@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der sætter begrænsningen. Så vidt jeg ved er de 480Mb/s den optimale
> overførselshastighed, når alt hardware/software er sat til det. Hmmmm.....

Flaskehalsen er klar, det er din USB-key, der ikke kan følge med. Selv de
nyeste 7200 rpm harddiske har svært ved at overføre kontinuerligt ved 60
MB/s, med mindre det er én enkelt stor fil.

Zulu

Fra : Michael

Dato : 10-04-04 11:30

> [...]
> nyeste 7200 rpm harddiske har svært ved at overføre kontinuerligt ved 60
> MB/s, med mindre det er én enkelt stor fil.

Tak til dig Zulu - det var en rar oplysning at få

Specielt til Lars: jeg har lige prøvet at overføre via Usb 1.1 på min søns
pc - det tog 2 min. for de 102 Mbytes = 0,85 Mbytes/s

Hilsen Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-04-04 13:27

In article <4077bd5a$0$131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Michael wrote:

> [...]
> der sætter begrænsningen. Så vidt jeg ved er de 480Mb/s den optimale
> overførselshastighed, når alt hardware/software er sat til det. Hmmmm.....

Det er almindelig kendt at 400 mbps Firewire er hurtigere end
480 mpbs Hi-Speed USB 2.0. USB 2.0 er ikke lavet for at være
godt, men for at være kompatibelt.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-04-04 14:03

In article <slrnc7fq0f.rl.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>,
povlhp@povl-h-pedersens-computer.local says...

> Det er almindelig kendt at 400 mbps Firewire er hurtigere end
> 480 mpbs Hi-Speed USB 2.0. USB 2.0 er ikke lavet for at være
> godt, men for at være kompatibelt.

USB er lavet efter at så mange enheder som muligt kan få del af kagen.
Firewire-enheder kan reservere båndbredde til deres egne overførsler.
Det gør at Firewire er hurtigere når det virkeligt gælder.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : lars b. nielsen

Dato : 10-04-04 21:16

jeg er mener det er lidt kedelig at man ikke kan "se" hvilken mode man
bruger sin usb2.0 controller. Jeg vil tro at der er mange der køber usb2.0
uden at kunne kører hurtigere end usb1.1.

Er der nogle der installeret et usb2.0 kort på en "gammel" pc. Hvis ja, hvor
kan jeg pille for at få hastigheden op over 26Mb/s. Er 26Mb/s Hi-speed usb
2.0 ?. Når man ser på data fra internettet vedr hastighed på hi-speed usb2.0
og firewire skulle usb2.0 være hurtigere.

Er der nogle der har en metode hvor man kan se om hvilken mode man er i.
low/xxxx/hi-speed

/lars

p.s tak for alle svar.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-04-04 07:43

In article <40785601$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
xxoz1iaj@mail.tele.dk says...

> Er der nogle der installeret et usb2.0 kort på en "gammel" pc. Hvis ja, hvor
> kan jeg pille for at få hastigheden op over 26Mb/s. Er 26Mb/s Hi-speed usb

Megabit eller megabyte?

Gider du kigge på linket i min signatur?

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 11-04-04 11:38

lars b. nielsen wrote:
<KLIP>

> jeg vil gerne hører jer hvad i kan........

I aftes sad jeg og ryddede op i indholdet på en ekstern disk, der var
tilsluttet USB2. Selve harddisken er ikke den hurtigste (300GB Maxtor @
5400rpm), men jeg kan læse ca. 25MB/s.

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og