/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
HP printer. Er din defekt?
Fra : Thunder


Dato : 05-04-04 14:31

Hvis du er den ulykkelige ejer af en HP Deskjet 3320 eller bare i 3000
serien, som er gået i stykker inden for det første år så ser jeg gerne at du
poster historien her.
Når der så er nok sender jeg dem til HP, forbrugerrådet og forbrugernævnet.
Så må HP komme med en forklaring.

Vi har nu haft 2 printere med den nøjagtige samme fejl, på et tidspunkt er
der et stykke plastic der knækker inde i printeren og så duer den ikke mere.
HP vil ikke give en ny, men kommer med en repareret. Der er mange der har
dette problem og hvis man på google prøver at søge så kan man se at det også
gælder 3820 som sælges i USA.

Der er ikke en reservedel (som man kan købe) til disse printere så går den i
stykker udenfor garanti perioden så er det bare surt. Du kan ikke gøre andet
end at smide den ud.


Med venlig hilsen

Jan Johansson




 
 
Ole Axelsen (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 05-04-04 16:45

"Thunder" <thunderNospam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:40715f86$0$232$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvis du er den ulykkelige ejer af en HP Deskjet 3320 eller bare i 3000
> serien, som er gået i stykker inden for det første år så ser jeg gerne at
du
> poster historien her.
> Når der så er nok sender jeg dem til HP, forbrugerrådet og
forbrugernævnet.
> Så må HP komme med en forklaring.
>
> Vi har nu haft 2 printere med den nøjagtige samme fejl, på et tidspunkt er

Je ved ikke, om det er samme fejl, men jeg har en 3420 stående, hvor der er
knækket noget, så slæden, der holder farvepatronerne ikke bliver trukket
med.


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Mikael Nørrelund And~ (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 05-04-04 17:08

Thunder wrote:
> Hvis du er den ulykkelige ejer af en HP Deskjet 3320
> eller bare i 3000 serien, som er gået i stykker inden
> for det første år så ser jeg gerne at du poster historien her.

I det edb-firma jeg arbejder i, fik vi en kundes 3820'er ind
og den kunne ikke skrive ud - selv med nye patroner.
Den var 1 år og 1mrd - HP yder kun 1 års garanti på
deres printere og det er så vidt jeg ved ulovligt ifølge
købeloven (jf. handelskøb).
Der var ikke andet at gøre, end at smide printeren ud!

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.


Klaus D. Mikkelsen (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-04-04 17:22

Mikael Nørrelund Andersen skriver:
>
> I det edb-firma jeg arbejder i, fik vi en kundes 3820'er ind
> og den kunne ikke skrive ud - selv med nye patroner.
> Den var 1 år og 1mrd - HP yder kun 1 års garanti på
> deres printere og det er så vidt jeg ved ulovligt ifølge
> købeloven (jf. handelskøb).

Nope, garanti findes ikke længere. Giver i kunden 2 års garanti, må i
selv redde det ud med jeres leverandør, hvordan i vil få pengene for den
nye printer ind igen.

I dag hedder der reklamationsret, man har lov til at reklamere over sit
udstyr. Det første ½ år er det op til producenten at bevise at der ingen
fejl var på udstyret, da det blev produceret. De sidste 1½ år er det op
til kunden at bevise.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mikael Nørrelund And~ (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 05-04-04 22:08

Klaus D. Mikkelsen wrote:
>> Den var 1 år og 1mrd - HP yder kun 1 års garanti på
>> deres printere og det er så vidt jeg ved ulovligt ifølge
>> købeloven (jf. handelskøb).
>
> Nope, garanti findes ikke længere. Giver i kunden
> 2 års garanti, må i selv redde det ud med jeres
> leverandør, hvordan i vil få pengene for den nye
> printer ind igen.

Ifølge min lærer (som lærer os om købeloven!) er det
direkte ulovligt, at en leverandør kun yder 1 års reklamationsret
eller garanti om man vil.

> De sidste 1½ år er det op til kunden at bevise.

Det ved jeg.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.


Klaus D. Mikkelsen (06-04-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-04-04 05:30

Mikael Nørrelund Andersen skriver:
>
> Ifølge min lærer (som lærer os om købeloven!) er det
> direkte ulovligt, at en leverandør kun yder 1 års reklamationsret
> eller garanti om man vil.

Det er et forhold mellem producent og sælger, som kunden (og dermed
købeloven) ikke må mærke noget til. Kunden har inkke nogle rettigheder i
forhold til producenten, det har sælgeren.

Hvis sælgeren bliver overbevist om at der er en fejl i produktet, er det
op til ham at få det repareret, om han får penge af producenten til det,
er jo op til den enkelte forhandler. Han kunne jo også vælge at lade
være med at føre produkter fra en sådan producent.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mikael Nørrelund And~ (06-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 06-04-04 12:11

Klaus D. Mikkelsen wrote:
[Garanti]
> Det er et forhold mellem producent og sælger,
> som kunden (og dermed købeloven) ikke må
> mærke noget til.

Selvfølgelig ikke og det har han heller ikke.

> Kunden har inkke nogle rettigheder i forhold
> til producenten, det har sælgeren.

Selvfølgelig, men det var ikke problemet.

> Hvis sælgeren bliver overbevist om at der er
> en fejl i produktet, er det op til ham at få det
> repareret, om han får penge af producenten
> til det, er jo op til den enkelte forhandler.

Kunden fik en anden og bedre printer.

> Han kunne jo også vælge at lade være med at
> føre produkter fra en sådan producent.

Lidt sent på dette tidspunkt, men det er faktisk valgt.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.


Esben (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 05-04-04 23:48

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:4071840d$0$8779$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Thunder wrote:
> > Hvis du er den ulykkelige ejer af en HP Deskjet 3320
> > eller bare i 3000 serien, som er gået i stykker inden
> > for det første år så ser jeg gerne at du poster historien her.
>
> I det edb-firma jeg arbejder i, fik vi en kundes 3820'er ind
> og den kunne ikke skrive ud - selv med nye patroner.
> Den var 1 år og 1mrd - HP yder kun 1 års garanti på
> deres printere og det er så vidt jeg ved ulovligt ifølge
> købeloven (jf. handelskøb).

De to års reklamationsret gælder da sjældent i b2b-køb. At hp yder 1 års
fabriksgaranti på produkterne er fuldt lovligt.

--
Esben



Mikael Nørrelund And~ (06-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 06-04-04 12:11

Esben wrote:
> De to års reklamationsret gælder da sjældent
> i b2b-køb. At hp yder 1 års fabriksgaranti på
> produkterne er fuldt lovligt.

Okay, så har vi en ringe lærer!

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.


Martin Johansen [600~ (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 07-04-04 22:36

On Tue, 06 Apr 2004 13:11:08 +0200, Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Esben wrote:
>> De to års reklamationsret gælder da sjældent i b2b-køb. At hp yder 1
>> års fabriksgaranti på produkterne er fuldt lovligt.
>
> Okay, så har vi en ringe lærer!

Har han sagt, at i b2b-handler, at der der er 2 års reklamationsret eller
hvordan mener du?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Mikael Nørrelund And~ (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 15-04-04 08:00

Martin Johansen [6000] wrote:
>> Okay, så har vi en ringe lærer!
>
> Har han sagt, at i b2b-handler, at der der er 2 års
> reklamationsret eller hvordan mener du?

Ja, han sagde det lige ud og tilføjede at HP gjorde
noget ulovligt ved kun at give 1 år.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.


Esben (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 15-04-04 08:33


"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:407e3354$0$29946$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Martin Johansen [6000] wrote:
> >> Okay, så har vi en ringe lærer!
> >
> > Har han sagt, at i b2b-handler, at der der er 2 års
> > reklamationsret eller hvordan mener du?
>
> Ja, han sagde det lige ud og tilføjede at HP gjorde
> noget ulovligt ved kun at give 1 år.

Det er ihvertfald ikke rigtigt. Det er i øvrigt almen praksis for de fleste
producenter.

--
Esben



Klaus D. Mikkelsen (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-04-04 10:46

Mikael Nørrelund Andersen skriver:
>
> Ja, han sagde det lige ud og tilføjede at HP gjorde
> noget ulovligt ved kun at give 1 år.

Bed ham forklare hvorfor og lad ham henvise til lovtekster.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mikael Nørrelund And~ (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 15-04-04 14:53

Klaus D. Mikkelsen wrote:
>> Ja, han sagde det lige ud og tilføjede at HP gjorde
>> noget ulovligt ved kun at give 1 år.
>
> Bed ham forklare hvorfor og lad ham henvise til lovtekster.


Nej, det går nok. Nu ved jeg i det mindste, at jeg ikke
skal hive fat i HP :)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.


Thunder (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Thunder


Dato : 05-04-04 17:17

Det er gode historier, kom bare med flere af den slags. Og ja, det er ikke
lovligt at kun give 1år ifølge forbrugerrådet.

--

---------

Skriv til thunder@pc.dk eller educare.ph@get2net.dk eller igen
thunder@get2net.dk

Ovenstående hører alt sammen til under Educare Philippines.

Med venlig hilsen

Jan Johansson


"Thunder" <thunderNospam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:40715f86$0$232$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvis du er den ulykkelige ejer af en HP Deskjet 3320 eller bare i 3000
> serien, som er gået i stykker inden for det første år så ser jeg gerne at
du
> poster historien her.
> Når der så er nok sender jeg dem til HP, forbrugerrådet og
forbrugernævnet.
> Så må HP komme med en forklaring.
>
> Vi har nu haft 2 printere med den nøjagtige samme fejl, på et tidspunkt er
> der et stykke plastic der knækker inde i printeren og så duer den ikke
mere.
> HP vil ikke give en ny, men kommer med en repareret. Der er mange der har
> dette problem og hvis man på google prøver at søge så kan man se at det
også
> gælder 3820 som sælges i USA.
>
> Der er ikke en reservedel (som man kan købe) til disse printere så går den
i
> stykker udenfor garanti perioden så er det bare surt. Du kan ikke gøre
andet
> end at smide den ud.
>
>
> Med venlig hilsen
>
> Jan Johansson
>
>
>



Ove Pedersen (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Ove Pedersen


Dato : 05-04-04 18:06


"Thunder" <thunderNospam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:40718682$0$234$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det er gode historier, kom bare med flere af den slags. Og ja, det
er ikke
> lovligt at kun give 1år ifølge forbrugerrådet.
>
>
Der er aftalefrihed ved handel mellem firmaer, og det fremgik meget
tydeligt at printeren var købt til videresalg.
Dette uden at tage stilling til hvorvidt HP 3320 er noget billigt lort
eller ej, men jeg vil gætte på at man får præcis hvad man betaler for.


Ove Pedersen



jj (06-04-2004)
Kommentar
Fra : jj


Dato : 06-04-04 14:10

>tydeligt at printeren var købt til videresalg.
>Dette uden at tage stilling til hvorvidt HP 3320 er noget billigt lort
>eller ej, men jeg vil gætte på at man får præcis hvad man betaler for.
Yepper, min efterhånden gamle men gode P1100 kostede en del, men den
printer og fungerer bare helt perfekt, og skulle den en dag blive lidt
slidt så har jeg en repair kit til den, så der skulle være liv i den
mange år endnu.


Henning (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 05-04-04 18:25


>Vi har nu haft 2 printere med den nøjagtige samme fejl, på et tidspunkt er
>der et stykke plastic der knækker inde i printeren og så duer den ikke mere.
>HP vil ikke give en ny, men kommer med en repareret. Der er mange der har

Og hvad er der galt med det? Du afleverer jo heller ikke en ny til dem
- alternativt reparerede de printeren for dig, og du måtte undvære den
2-3 uger? Så længe den printer du får i ombytning er samme stand som
den anden, før den gik i stykker, kan du vel ikke kræve mere?


Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Laziter [9440] (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Laziter [9440]


Dato : 05-04-04 20:09


"Thunder" <thunderNospam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:40715f86$0$232$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvis du er den ulykkelige ejer af en HP Deskjet 3320 eller bare i 3000
> serien, som er gået i stykker inden for det første år så ser jeg gerne at
du
> poster historien her.
> Når der så er nok sender jeg dem til HP, forbrugerrådet og
forbrugernævnet.
> Så må HP komme med en forklaring.
>

Det er nu meget langt at gå for en printer til under 400 kr, man får hvad
man betaler for og 3320 er ikke just en super-kvalitets printer (selvom den
da laver nogle gode udskrifter).
Du fik den repareret og det burde du være tilfreds med.
Jeg har selv en 3320 dog uden fejl, og skulle den gå i stykker så ryger den
bare ud, til den pris er det overkill at brokke sig for meget, det er endda
næsten for dyrt at købe blæk til den.

Mvh
Benjamin



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408869
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste