Hvad er en HW encoder?
Fra : P V Jørgensen

Dato : 04-04-04 22:04

Jeg har lige købt et Hauppauge TV-kort, som jeg synes virker
tilfredsstillende. Men når jeg trykker på One Touch Pause-knappen får jeg at
vide, at jeg mangler en HW-encoder. Hvad er det for en størrelse, og hvor
får man sådan en?
Styresystem: WinXP

P.V. Jørgensen
pv@NOSPAMprivat.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-04-04 22:08

P V Jørgensen skrev :
> [...]
at
> vide, at jeg mangler en HW-encoder. Hvad er det for en størrelse, og hvor

Hardware encoder - en særlig chip der komprimerer tv billederne til en MPEG
fil.
Hvis du har model 250/350 er der encoder på tv kortet.
http://www.recordere.dk/dansk.htm Lidt nede er der et link.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

- min kat har 9 liv, men har deponeret de 8 i kødhakkemaskinen

Fra : P V Jørgensen

Dato : 04-04-04 22:30

> Hvis du har model 250/350 er der encoder på tv kortet.

TV-kortet er WinTV-PCI-FM model 747 i.flg pakken.
Hvis encoderen er på kortet, skulle jeg vel ikke få en fejlmeddelelse
eller..?

P.V. Jørgensen
pv@NOSPAMprivat.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-04-04 22:52

P V Jørgensen skrev :

> TV-kortet er WinTV-PCI-FM model 747 i.flg pakken.

> Hvis encoderen er på kortet, skulle jeg vel ikke få en fejlmeddelelse
> eller..?

Der er ikke nogen hardware encoder på kortet.

Fra : P V Jørgensen

Dato : 04-04-04 23:42

> Der er ikke nogen hardware encoder på kortet.

Træls! Men jeg lærer nok at leve med det.

P.V. Jørgensen
pv@NOSPAMprivat.dk

Fra : Thunder

Dato : 05-04-04 14:41

kig på www.edbpriser.dk efter et MPEG kort.

--

---------

Skriv til thunder@pc.dk eller educare.ph@get2net.dk eller igen
thunder@get2net.dk

Ovenstående hører alt sammen til under Educare Philippines.

Med venlig hilsen

Jan Johansson