Modemproblemer
Fra : Claus Hegelund Skaar~

Dato : 04-04-04 19:25

Hej. Jeg har store problemer med at få min mors computer på nettet. Der
sidder et lucent winmodem i og den ringer også fint op til Tiscali, men den
når aldrig så langt som at kontrollere brugernavn og adgangskode. Den står
bare stille i et minuts tid og melder en fejl 679 (fjerncomputeren svarede
ikke).
Jeg har sat telefonstikket over i min bærbare og ringer op til den samme
forbindelse uden problemer.

Hvad kan der være galt? Er det modemet der ikke dur?

mvh Claus

Fra : Johnny

Dato : 05-04-04 06:52

"Claus Hegelund Skaarup" <skaarup75na@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbindelse uden problemer.
>
> Hvad kan der være galt? Er det modemet der ikke dur?

Du skal ikke regne med at du kan afprøve din Internet opkobling fra andre
steder en der hvor din mor bor og har sit fastnetnummer.
Tiscali kører nemlig med A-Nummer. Dvs. at der skal ringes op fra det nummer
som tilhører abonnementer, ellers bliver opkaldet afvist.
Ellers prøv at gå ind på denne side:
http://www.tiscali.dk/help/modem-isdn/connection/ der står hvordan du skal
sætte computeren op til de forskellige styresystemer.

VH
Johnny

Fra : Claus Hegelund Skaar~

Dato : 05-04-04 09:46

> [...]
> http://www.tiscali.dk/help/modem-isdn/connection/ der står hvordan du skal
> sætte computeren op til de forskellige styresystemer.

Jeg skrev også, at jeg bare satte telefonstikket over i min bærbare, som
befandt sig i samme rum som min mors computer, så det er ikke der problemet
ligger.

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 05-04-04 08:02

> [...]
> forbindelse uden problemer.
>
> Hvad kan der være galt? Er det modemet der ikke dur?

Dette er muligvis et lidt dårligt svar, men alligevel:
Prøv at gennemgå opsætningen - sammenlign evt. med opsætningen
i din bærbare computer.

Hans-Jørgen

www.sindholt.k4.dk

Kolding Kammerorkester:
www.kammermusik.k4.dk

Fra : Leony

Dato : 05-04-04 11:04

In news:aqYbc.134332$jf4.7240615@news000.worldonline.dk,
Claus Hegelund Skaarup typed:

> [...]
> 679 (fjerncomputeren svarede ikke).
> Jeg har sat telefonstikket over i min bærbare og ringer op til den

Er det din mors modem der bliver brugt på den bærbare?
Hvis ikke, hvad er resultatet hvis der gør?

Har du prøvet med en anden driver?
Evt standard 56000 driveren fra Windows.

> Hvad kan der være galt? Er det modemet der ikke dur?

Der er nogle forslag her:
http://www.modemsite.com/56k/duns678.asp
Prøv at lytte efter "handshake", som der beskrives.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Claus Hegelund Skaar~

Dato : 05-04-04 14:11

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> In news:aqYbc.134332$jf4.7240615@news000.worldonline.dk,
> Claus Hegelund Skaarup typed:

> Er det din mors modem der bliver brugt på den bærbare?
> Hvis ikke, hvad er resultatet hvis der gør?

Nej. *Det er et internt modem, der sidder i min mors computer. Den kan i
sagens natur ikke benyttes i den bærbare.

> Har du prøvet med en anden driver?
> Evt standard 56000 driveren fra Windows.

Det er standarddriveren, der bruges, men det kan selvfølgelig være det er
der problemet ligger.

> Der er nogle forslag her:
> http://www.modemsite.com/56k/duns678.asp
> Prøv at lytte efter "handshake", som der beskrives.

Den handshaker fint nok. Lige når den er færdig med at larme, plejer den at
skrive "kontrollerer brugernavn og adgangskode". Det sker bare ikke.
Jeg tror jeg prøver med et andet modem... Tak for inputs

Fra : Leony

Dato : 05-04-04 15:21

In news:8Vccc.134489$jf4.7258319@news000.worldonline.dk,
Claus Hegelund Skaarup typed:

> Det er standarddriveren, der bruges, men det kan selvfølgelig være
> det er der problemet ligger.

Du kan måske downloade en driver her:
http://www.modem-drivers.com/companies/609.htm
Du kan selvfølgelig også prøve Lucent's hjemmeside.

> Jeg tror jeg prøver med et andet modem... Tak for inputs

Det er den nemme(ste) løsning (forudsat det ikke er COM-porten der er
defekt eller lignende).

Fra : Thunder

Dato : 05-04-04 17:22

Da jeg lavede support på Compaq var der en hel del modems med Lucent
chipsæt, de kører ikke særligt godt på stadard driveren. Du skal have fat i
den originale driver fra Lucent.

--

---------

Skriv til thunder@pc.dk eller educare.ph@get2net.dk eller igen
thunder@get2net.dk

Ovenstående hører alt sammen til under Educare Philippines.

Med venlig hilsen

Jan Johansson