Nyt hardware men hvilket ? gode råd søges.
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 03-04-04 14:14

Hej, da min pc er begyndt at drille + den er for langsom ( 1600 XP med 256
ram ) skal jeg ud at have noget nyt,
lidt krav P4 3Ghz, har tænkt på Pentium 4 (Intel Boxed) Pentium 4 / 3 GHz /
800 MHz / 1 MB andet der er bedre ? til ca. samme pris ?

Bundkort gerne asus eller soltek men ved ikke hvilken model ? men skal
gerne kunne tage 6 hdd men jeg kører ikke raid, men kan den det er det jo
også ok.
har pt. 4 stk ( cdrom brænder osv) så det skal det også gerne kunne tage )

ram ? skal vel have 1 X 512 eller 2 x 512 afhængig af hvad det hele løber op
i.

kabinet, gerne støjsvag men ikke krav. krav er at det skal have et high
tower da jeg jo skal have plads til alt mit habengut.

grafikkort har jeg pt. 9700 pro som jeg vil kører videre med lidt endnu. (
det er vel stadig ok hurtigt ) eller ?

Noget jeg har glemt ?

Godt råd søges da jeg snart skal have købt.

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Leony

Dato : 03-04-04 14:31

In news:406eb8a8$0$211$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Lars Bisgaard typed:

> [...]
> lidt krav P4 3Ghz, har tænkt på Pentium 4 (Intel Boxed) Pentium 4 /
> 3 GHz / 800 MHz / 1 MB andet der er bedre ? til ca. samme pris ?

Sammenlign benchmarks med AMD's nye processorer.
Du kan sikkert finde nogen på:
http://www.tomshardware.com/
Eksempel: http://www20.tomshardware.com/cpu/20040318/index.html

> kabinet, gerne støjsvag men ikke krav. krav er at det skal have et
> high tower da jeg jo skal have plads til alt mit habengut.

Chieftecklabinet.
Du skal bruge en kraftig strømforsyning. 2 af slagsen ville måske være
at foretrække.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-04-04 18:09

In article <406eb8a8$0$211$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
lcb@NOSPAMprivat.tdcadsl.dk says...

> [...]
> lidt krav P4 3Ghz, har tænkt på Pentium 4 (Intel Boxed) Pentium 4 / 3 GHz /
> 800 MHz / 1 MB andet der er bedre ? til ca. samme pris ?

Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge PC'en til, men her er lidt at kigge
på:

http://www20.tomshardware.com/cpu/20030513/athlon_xp-11.html

http://www.digit-life.com/articles2/roundupmobo/p4-3.2ghz-vs-axp3200
+.html