Brother HL-1270N netværksprinter
Fra : Leonard

Dato : 03-04-04 11:03

Jeg har en Brother HL-1270N printer som jeg gerne vil have adgang til
gennem netværket.
Jeg kan ikke finde installations-CDen længere, menjeg kan huske at der
udover enprinterdriver skal installeres noget peer-to-peer software på
hver enkelt PC, da der ikke er nogen printerserver i netværket men
printeren er sat direkte til switchen.
Jeg har søgt på brother.dk men finder kun en PCL-printerdriver, hvor
kan jeg finde det der peer-to-peer noget?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-04-04 11:44

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message
> [...]
> Jeg har søgt på brother.dk men finder kun en PCL-printerdriver, hvor
> kan jeg finde det der peer-to-peer noget?

Vil gå ud fra at det fungere som mange andre, at printeren selvfølgelig skal
have installeret drivere på hver pc.. Men at man skal oprette en TCP/ip port
i opsætningen. Så skrives simpelhen printeren IP adresse ind.. Men her kan
printeren jo nok enten hente denne adresse via DHCP, eller bedre at det skal
sættes en fast adresse med noget konfig software.

Fra : Morten Jensen

Dato : 03-04-04 11:45

pRØV
http://solutions.brother.com/hl1200/solutions/network.html