ikke noget kobber - Alternativer?
Fra : Herold

Dato : 28-04-01 18:31

Jeg er netop blevet afvist hos CyberCity grundet manglende eller ringe
kobber. Hvad har jeg så af alternativer?

Jeg har hørt at man kan nedlægge sin nuværende telefonlinie og så bestille
den igen, når ADSL'en er installeret. Det er jeg næsten allerede i gang med.
Godt nok vil det medføre en merudgift på 1000 kroner, men det er jeg klar
til at betale.

Jeg kan selvfølgelig også vælge TDC eller Mobilix, men jeg har nogle
rimelige holdbare grunde til at vælge CyberCity, så det vil foretrække.

Til sidst kan jeg også sætte mig ned og vente imens jeg trykker Refresh på
www.adsl.dk, for i afslagsbrevet fra CC, stod der at der var forhandlinger
igang med TDC om delte linier og at der snart kan læses mere. Men det vil
jeg ikke vente på, sådan som bureaukratiet snegler sig afsted.

Nogen gode råd?

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 28-04-01 20:45

> [...]
> igang med TDC om delte linier og at der snart kan læses mere. Men det vil
> jeg ikke vente på, sådan som bureaukratiet snegler sig afsted.

TDC har lavet aftaler om gensalg af sine ADSL forbindelser til andre
udbydere. Så nu er det bare spørgsmålet om det er noget Cybercity kunne være
interesseret i.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-04-01 20:54

"Lars Jacobsen" <Lars-Jacobsen@mail.tele.dk> wrote in message

> TDC har lavet aftaler om gensalg af sine ADSL forbindelser til andre
> udbydere. Så nu er det bare spørgsmålet om det er noget Cybercity
kunne være
> interesseret i.

Og hvem er det?

Fra : Henning

Dato : 29-04-01 11:51

> [...]
>Godt nok vil det medføre en merudgift på 1000 kroner, men det er jeg klar

Men det får du ikke ADSL af! TDC vil stadig ikke afgive kobberet il
CC, selvom du opsiger din linie!

Henning
hsb@image.dk

Fra : Herold

Dato : 29-04-01 15:47

> Men det får du ikke ADSL af! TDC vil stadig ikke afgive kobberet il
> CC, selvom du opsiger din linie!

Hvad så hvis jeg nu bestiller en ny telefonlinie og så nedlægger den?

Eller TDC har måske kun leveringpligt på en linie til hver husstand og ikke
på telefoni generelt?

Fra : Tim Christensen

Dato : 29-04-01 18:14

"Herold" <herold@nadaspamgamereactor.net> wrote in message

> Hvad så hvis jeg nu bestiller en ny telefonlinie og så nedlægger den?

Teledanmark kan sagtens ligge flere telefonlinjer på et kobberpar. Det du
kan gøre er at overdrage dit kobber til fx. WOL, men så kan du ikke få
fastnet telefon mere.

Mvh

Tim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-05-01 13:11

"Herold" <herold@nadaspamgamereactor.net> skrev i en meddelelse
> Eller TDC har måske kun leveringpligt på en linie til hver husstand og
ikke
> på telefoni generelt?

Der er ikke leveringspligt på det rå kobber, så selvom du har haft 1000
linjer og nedlagt dem igen kan TDC nægte at give CC rå kobber, fx hvis der
er underskud på en delstrækning.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-04-01 11:57

> [...]

> igang med TDC om delte linier og at der snart kan læses mere. Men det vil
> jeg ikke vente på, sådan som bureaukratiet snegler sig afsted.

Jeg har været i samme situation, og rådede direkte min ven til at
nedlægge sin analog linie for derfor at få ledig kobber til ADSL hos CC,
men den gik ikke. TDC forlanger at der skal være kobber til en telefon
på adressen uanset om kunden ønsker dette eller ej.

Jeg var rystet.

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Henrik Høy

Dato : 29-04-01 12:22

In article <1esmmjw.1qvwofb2e9dtzN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net says...

> [...]
> men den gik ikke. TDC forlanger at der skal være kobber til en telefon
> på adressen uanset om kunden ønsker dette eller ej.

Hvorfor det, TDC har forsyningspligt på kobber til alm. telefoni, så jeg
kan da ikke se noget forkert i at de sikre sig at der er en linje til
brug for telefoni.

--

-

Henrik Høy
henrik@hoey.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-04-01 14:18

Henrik Høy <henrik@hoey.dk> wrote:

> [...]
> kan da ikke se noget forkert i at de sikre sig at der er en linje til brug

Hun har en telefon (kobber) fra TDC, men ønsker fremover at bruge sin
mobiltelefon fra Telia til telefonsamtaler og få adgang til nettet via
CC - det lugter langt væk af at TDC godt ved at så kommer der ikke
længere penge i kassen fra hende - ergo så kan hun ikke få lov at bruge
det kobber, som hun i forvejen disponerer over til en ADSL løsning fra
CC.

-- Cordiali saluti Jesper

Fra : Kim Jensen

Dato : 29-04-01 15:41

> [...]
> længere penge i kassen fra hende - ergo så kan hun ikke få lov at bruge
> det kobber, som hun i forvejen disponerer over til en ADSL løsning fra

Vrøvl. Hun disponerer på ingen måde over TDCs kobber.

Kim Jensen
litewerx.com // kelvin8.com // newscaster.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-04-01 17:04

Kim Jensen <kim@litewerx.dk> wrote:

> Vrøvl. Hun disponerer på ingen måde over TDCs kobber.

Det er jo ikke det det handler om. Hun HAR kobber i sin lejlighed og det
kan hun bruge til analog telefoni, internet via modem eller lade være
med at bruge det overhovedet, så længe hun betaler sit abonnement til
TDC. Vælger hun derimod at nedlægge sin telefon (betaler ikke længere
abonnement), så er kobberet der da stadigvæk, men nu kan det pludselig
ikke bruges til noget, med mindre hun vil have ADSL fra TDC.

Det er sgu da tvang fra TDC's side.

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-04-01 18:20

On Sun, 29 Apr 2001 18:03:45 +0200, jesper@gylling.net (Jesper Haaber
Gylling) wrote:

>Vælger hun derimod at nedlægge sin telefon (betaler ikke længere
>abonnement), så er kobberet der da stadigvæk, men nu kan det pludselig
>ikke bruges til noget, med mindre hun vil have ADSL fra TDC.

Det er jo ikke hendes kobber.

Hvis hun derimod vil bruge det til noget, skal hun i stedet vælge af
_overdrage_ forbindelsen, fx som bl.a. WOL (og vistnok også CC)
tilbyder det.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 30-04-01 17:23

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

>Hun HAR kobber i sin lejlighed [...]

Nej. TDC har kobber i hendes lejlighed...

Goto Message-ID: <9ch8u5$1kpd$1@news.cybercity.dk>

--
mvh.
Lasse Jarlskov

Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-04-01 16:00

On Sun, 29 Apr 2001 12:57:01 +0200, Jesper Haaber Gylling wrote:

> [...]
>men den gik ikke. TDC forlanger at der skal være kobber til en telefon
>på adressen uanset om kunden ønsker dette eller ej.

Ja - sådan er reglerne i råkobber aftalerne, det som din ven kan gøre
er at overdrage kobberet til CC (såfremt CC er med på det), og dermed
fritage TDC fra forsyningspligten på telefoni.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-05-01 13:13

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> men den gik ikke. TDC forlanger at der skal være kobber til en telefon
> på adressen uanset om kunden ønsker dette eller ej.

www.tst.dk er din ven hvis du vil undgå dens slags overraskelser.
Din ven kan overdrage sin linje til CC hvorved TDC fritages for
forsyningspligt.

Fra : tan

Dato : 29-04-01 14:53

Her er min lille historie fra sidste sommer.
Jeg havde telefon fra TDC og bestilte ADSL hos CC.
Ca. 3 uger efter fik jeg afslag om manglende kobber.
Så gik jeg over til TDC og bestilte NetExpress.
1 uge senere fandt jeg ud af, at WOL tilbød ADSL billigere en TDC.
Selvom jeg vidste, at jeg "ikke havde" kobber bestilte jeg dog også ADSL hos
WOL.
Så kom brevet fra TDC med posten, om at jeg kunne få NetExpress hos TDC
og der ville komme en teknikker en gang i juli.
Nu ville jeg få min ADSL forbindelse, og jeg var glad.
Men hvad? et par dage senere kom der email fra WOL, om at der ville komme en
tekniker
ud til mig snarest. Faktisk ville han komme dagen efter NetExpress'
teknikker havde været der.
Hahaha, stod jeg så og måbede.
Jeg lod TDC komme med sin mand om fredagen.
Desværre kunne han ikke få det til at virke, ærgeligt for TDC!
Om mandagen kom manden for WOL, og så kørte det.
Derefter gik jeg ud og afbestilte hos TDC.
That's it!

Nu kører jeg hos WOL, men jeg har stadig modem og netkort fra TDC,
som jeg ikke kan bruge til en s...

Hvad kan man så lære af dette?
Manglende kobber betyder det "manglende kobber"? Eller hvad??

Fra : Henning

Dato : 29-04-01 18:57

>Nu kører jeg hos WOL, men jeg har stadig modem og netkort fra TDC,
>som jeg ikke kan bruge til en s...

Dvs. du betaler til to forbindelser? Jeg undrer mig over, at du bare
lige kan afbestille NetExpress - er der ikke 6mdr. opsigelse?

Henning
hsb@image.dk

Fra : tan

Dato : 30-04-01 22:28

"Henning" <ingen@email.tx> wrote in message

> Dvs. du betaler til to forbindelser? Jeg undrer mig over, at du bare
> lige kan afbestille NetExpress - er der ikke 6mdr. opsigelse?

Nej, jeg har aldrig betalt en krone til TDC. Forbindelsen virker ikke, og
TDC har aldrig været hen for at lave den, så hvorfor kunne jeg ikke
afbestille den?
Min pointe var mere, at da jeg bestilte hos CC var der intet kobber. Men
efter at have bestilt NetExpress, var der pludseligt kobber til WOL.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-05-01 08:38

tan skrev i meddelelsen ...
>Min pointe var mere, at da jeg bestilte hos CC var der intet kobber. Men
>efter at have bestilt NetExpress, var der pludseligt kobber til WOL.

Der kan jo sagtens "lige pæudselig" være ledigt kobber, selvom der ikke har
været tidligere !

Du skal bruge et samlet stykke kobber fra dig til centralen - og hvis der
ikke er det, så har du ikke noget ledigt kobber....

Det behøves ikke at være hos dig kobberet mangler - men hvorsomhelst mellem
dig og centralen - og og hvis en eller anden mellem dig og centralen
nedlægger en linie - så bliver der måske lige frigjort det stykke kobber,
som din ADSL har manglet........
--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-05-01 09:03

Jan Vestergaard wrote:

> [...]
> dig og centralen - og og hvis en eller anden mellem dig og centralen
> nedlægger en linie - så bliver der måske lige frigjort det stykke kobber,

Hvorfor bliver man ikke sat på en slags venteliste fx når der bliver
noget kobber ledigt, så kontakter man folk der tidligere er blevet
afvist pga. "manglende kobber".

Nu har jeg aldrig set teksten fra TDC eller hvem der nu sender
afslaget med manglende kobber som argument. men kunne man ikke
fortælle folk, hvor på "linjen" der mangler kobber.
Jeg tror, at der er en del får den opfattelse, at det i deres ejendom
at problemet ligger og kun der. men sådan som du forklarer det, så er
det jo stort set, hvor som helst på linjen hen til centralen.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-05-01 10:51

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor bliver man ikke sat på en slags venteliste fx når der bliver
> noget kobber ledigt, så kontakter man folk der tidligere er blevet
> afvist pga. "manglende kobber".

Ikke nogen simpel ting at gøre. Kunden har slet ikke noget med det forhold
at gøre og udbyderne skal betale for hver undersøgelse. Aftalerne kan findes
www.tst.dk og bør læses af enhver idet de afklarer mange forhold omkring
RK

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-05-01 13:15

"tan" <asdfasdf@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nej, jeg har aldrig betalt en krone til TDC. Forbindelsen virker ikke, og
> TDC har aldrig været hen for at lave den, så hvorfor kunne jeg ikke
> afbestille den?

Fordi du ikke har ret til det jævnfør vilkårene, men fair nok at du fik lov
alligevel.

> Min pointe var mere, at da jeg bestilte hos CC var der intet kobber. Men
> efter at have bestilt NetExpress, var der pludseligt kobber til WOL.

Kobber er ikke en fast resurse. Det kan veksle meget alt efter forbruget i
det øvrige forsyningsområde.