min pc fryser med nyt hardware?
Fra : Martin

Dato : 01-04-04 19:48

Hej alle

Jeg har problemer med at få følgende komponenter til at fungere sammen. Min
computer fryser hele tiden, og jeg kan ikke engang få installeret win xp
uden at den går kold i opstarten af installationen. Hvis fsb sættes til 166
mhz i bios vil computeren endnu mindre, selvom den jo gerne skulle kunne
køre med denne hastighed.

jeg har følgende hardware:

Athlon XP 2500+ cpu
Soltek sl-75frn2 bundkort
512 mb simpletech PC2700 DDR 333 mhz ram
Glacialtech igloo 462 AMD Silent breeze køler
Macron 400 w PSU
Geforce 3 TI200 grafikkort.

Nogen der kender til nogle problemer når man sætter disse komponenter
sammen? Kan cpu'en og dette bundkort ikke sammen eller kan det være noget
andet?

Jeg er ihvertfald blank. Har prøvet at sætte et andet grafikkort i(geforce2)
men dette hjalp ikke.

mvh
Martin

Fra : Bribo

Dato : 01-04-04 19:54

Havde selv et lignende problem på mit ECS P4 bundkort. Det viste sig blot at
den ikke kunne køre med alle typer 400mhz RAM.

--
Vh Bribo

Fra : Sander

Dato : 02-04-04 14:35

Kunne lyde somom at din ram er overclocket, sikker på
at det er 333 mhz ram du har, ellers synes jeg ikke at der
skulle være noget at komme efter.
Sander.

Fra : Martin

Dato : 02-04-04 16:59

Ja, ifølge min følgeseddel kører rammen med 333 mhz, og dette registrerer
pc'en også når den tæller ram op. Jeg har ikke overclocket dem. Ved faktisk
ikke hvor man overclocker rammen. Kan man i bios sætte hastigheden ned på
dem?

/Martin

Fra : Martin

Dato : 02-04-04 17:03

> [...]
at
> den ikke kunne køre med alle typer 400mhz RAM.

Har også en idé om at det kan være rammen der er problemer med. Hvor´kan man
finde ud af hvilken type ram som bundkortet ikke kan/kan køre med? Kan ikke
umiddelbart finde noget på solteks hjemmeside?

/Martin