Blæserstøv fra PSU
Fra : Me & my pc.

Dato : 31-03-04 20:24

Hej

Har en helt almindelig pc´er med en alm. 400w psu - men der er røget et
lejre i psuén´s blæser, så den larmer som en turbine.

Kan sådan en blæser skiftes, eller skal hele psu´en skiftes ?

Kim

Fra : Leony

Dato : 31-03-04 20:42

In news:406b1acf$0$281$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Me & my pc. typed:

> Har en helt almindelig pc´er med en alm. 400w psu - men der er røget
> et lejre i psuén´s blæser, så den larmer som en turbine.
> Kan sådan en blæser skiftes, eller skal hele psu´en skiftes ?

Du kan sagtens skifte blæseren.
Her er en lille guide som fortæller hvordan:
http://www.kope.dk/3/psu.shtml

Du kan evt prøve at smøre blæseren med syrefri olie.
Forleden dag brugte jeg madolie (jeg havde ikke lige andet), det virkede
glimrende.
Ved ikke om det er den bedste/heldigste løsning, men det virkede og
blæseren holdt op pive.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 01-04-04 16:24

Leony wrote:

> [...]
> virkede glimrende.
> Ved ikke om det er den bedste/heldigste løsning, men det virkede og

Men det kommer nok til at lugte når det rådner

Fra : Leony

Dato : 03-04-04 14:26

In news:XtWac.638$qF5.252@news.get2net.dk,
Morten Fjendbo typed:

> Men det kommer nok til at lugte når det rådner

Jeg tvivler på, at der er meget lugt i det knappenålshoved olie jeg
brugte, men vi får se.