Formatering af HD med XP
Fra : Kenneth Felber

Dato : 31-03-04 17:05

Hejsa,

Jeg er igang med at overveje at formattere min ene HD (hvorpå XP ligger)
pga småproblemer med hastighed og programmer. SÅ jeg vil lige høre Hvad
den bedste (og letteste) måde at formatere den og genindstallere XP på er.

Tak for hjælpen.

Kenneth Felber

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-03-04 17:30

In article <406aec12$0$223$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
kenny@skummer.com says...

Det er et stadigt tilbagevendende spørgsmål i dk.edb.system.ms-windows

Er det WWP der driller dig?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Leony

Dato : 31-03-04 17:37

In news:406aec12$0$223$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Kenneth Felber typed:

> [...]
> ligger) pga småproblemer med hastighed og programmer. SÅ jeg vil lige
> høre Hvad den bedste (og letteste) måde at formatere den og

Sæt maskinen til at boote på cd i BIOS.
Læg cd'en i maskinen, genstart maskinen (hvis du ikke kan nå at lægge cd
inden den starter boot).

På et tidspunkt i XP installationen får du mulighed for at partitionere
og formattere.

Du kan selvfølgelig også slette disken - NB hele disken slettes, du kan
ikke vælge en partition - med Dban, hvis du vil være sikker på at slette
alt.
http://dban.sourceforge.net/
boot derefter op via XP-cd'en (du skal partitionere, da Dban også
sletter partitioneringen).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-03-04 22:07

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> alt.
> http://dban.sourceforge.net/
> boot derefter op via XP-cd'en (du skal partitionere, da Dban også

Hej Leony
Den forstår jeg ikke helt. Hvorfor kan han ikke nøjes med at vælge at slette
en partition?
Når man har bootet og er kommet frem til installationsbilledet, kan man jo
se alle partitionerne forneden, og der kan man så også vælge den eller de
partitioner, som man vil slette, uden at slette en hel disk.

Kurt

Fra : Leony

Dato : 01-04-04 13:40

In news:406b32fb$0$295$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Kurt B. Andersen typed:

> Den forstår jeg ikke helt. Hvorfor kan han ikke nøjes med at vælge at
> slette en partition?

Det kan han også sagtens hvis der bootes på XP-cd'en.
Jeg snakker om at slette disken med Dban.